În momentul în care veți începe să colaborați cu o agenție web design fie pentru a realiza un nou site, fie pentru a face câteva actualizări unui site existent sau poate că doriți o reproiectare majoră a site-ului, la început puteți să vă simțiți un pic copleșit, în special dacă nu sunteți familiarizat cu terminologia. Chiar și cei care au mai beneficiat de servicii web design se simt în continuare intimidați de toți termenii și acronimele.
Prin urmare, dacă doriți să demarați un nou proiect și veți colabora cu o firmă care creează site, cu siguranță vă veți simți mai în control dacă știți care sunt cei mai populari termeni de design web și ce anume înseamnă. În rândurile care urmează, vă dezvăluim 10 asemenea termeni:
- CMS înseamnă Sistem de Gestionare a Conținutului. Majoritatea site-urilor web sunt proiectate și construite folosind un sistem de gestionare a conținutului. Acest lucru permite utilizatorilor să editeze și să gestioneze conținutul cu ușurință, fără a fi necesar să știe cum să codeze.
- Proiectare personalizată. Proiectarea personalizată sau designul personalizat numit și „responsive design” se referă la o abordare a proiectării unui site web care să îi permită să se ajusteze, să se afișeze și să se comporte bine pe diferite dispozitive, de la desktop la tabletă și telefon mobil.
- SEO este legat de conținutul publicat pe un site web și înseamnă optimizarea motorului de căutare. Practic, o firmă web design va optimiza site-ul web printr-o varietate de metode axate pe termeni și cuvinte-cheie specifice pentru ca site-ul să aibă mai multe șanse să se poziționeze cât mai sus în pagina cu rezultatele pe care le oferă motorul de căutare.
- WYSIWYG vine de la „What you see is what you get”, adică ceea ce vezi este ceea ce obții. În practică, WYSIWYG este un editor user friendly utilizat pentru actualizarea conținutului în CMS. Vă permite să adăugați text, imagini și alte elemente și să vedeți cum vor apărea pe pagină pe măsură ce le adăugați.
- CTA vine de la Call to Action, ceea ce înseamnă că îi încurajează pe utilizatori să facă ceva. Un CTA este o secțiune a unei pagini cu imagini și text specifice, care îi îndeamnă pe utilizatori să facă o anumită acțiune, cum ar fi să se înscrie la un newsletter, să completeze un formular, să participe la un sondaj sau să dea click pe un buton pentru a ajunge la pagina dorită din site.
- Denumire domeniu. Numele de domeniu este numele / adresa site-ului web pe care utilizatorii îl vor introduce în browser pentru a-l vizita. De exemplu, Google.com.
- Găzduire. Web Hosting sau găzduirea domeniului se referă la locația unde vor fi stocate toate fișierele pentru site-ul web. În general, o agenție web design se va orienta spre cea mai potrivită companie de web hosting.
- Navigarea se referă la elementele din structura unui site web care permit utilizatorilor să navigheze de la o pagină a site-ului la alta. Deși navigarea se referă la meniul tradițional care se găsește adesea în partea de sus a unei pagini web, include și toate link-urile din subsolul din partea de jos a paginii. Uneori, aceasta este denumită navigare secundară sau de subsol.
- Șablon web. Un șablon sau un design template este utilizat într-un CMS pentru a pune la punct designul și funcționalitatea diferitelor pagini de pe site-ul web, astfel încât acestea să poată fi aplicate pe mai multe pagini. De exemplu, șablonul de pagină pentru pagina de contact va conține un aspect și elemente diferite decât șablonul de pagină pentru pagina de servicii.
În cele din urmă, cel de-al 10-lea termen web design cu care ar trebui să vă familiarizați este Megamenu. Un megamenu este un meniu mai mare care conține mai multe link-uri / categorii decât un meniu tradițional. De cele mai multe ori, Megamenu este utilizat pentru proiectarea site-urilor de comerț electronic pentru a se asigura o mai bună accesare a categoriilor.
Acum, că știți care sunt cei mai utilizați termeni web design și ce anume înseamnă, puteți contacta o firmă web design pentru a pune în aplicare cele mai îndrăznețe idei pe care le aveți.