200 000 de euro bani europeni investiți în startup uri românești

3 noiembrie 2014

Proiectele „Antreprenor 2.0” și „Promovarea antreprenoriatului în domeniul industriilor creative” s-au concentrat pe furnizarea educației antreprenoriale în colaborare cu partenerii de proiect. Lipsa practicilor de business este una dintre problemele semnificative cu care se confruntă antreprenorii români. De aceea, trainingurile și sesiunile de mentorat au fost bine primite în rândul participanților și au contribuit semnificativ la îndeplinirea obiectivelor propuse.
„Din experiența mea de antreprenor și mai ales în urma acestor două proiecte, mi-am dat seama că una dintre problemele cele mai mari cu care se confruntă antreprenorii și potențialii antreprenori este că nu au cunoștințele necesare și resursele financiare pentru a porni la drum. Împreună cu partenerii noștri locali și regionali am reușit să susținem segmentul start-up din România, în special industriile culturale și creative, prin informație, mentorat și finanțare. Ne vom concentra eforturile și în 2015, când plănuim să organizăm alte două programe de educație antreprenorială destinate antreprenorilor la început de drum”, afirmă Péter Barta, CEO Fundația Post-Privatizare.

Peste 11.000 de creativi interesați de antreprenoriat
Industriile culturale și creative au avut cel mai bun randament și cea mai bună rată de supraviețuire în timpul crizei economice, conform statisticilor. Proiectul ”Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative”, demarat în 2011, și-a propus să ia pulsul acestei piețe noi și neomogene.
Aproximativ 11.000 de creativi, dintre care peste 6.000 de femei, au participat la activitățile proiectului: Forumul Național al Industriilor Culturale și Creative, training de antreprenoriat în industrii creative, seminarii regionale de informare și competiția de proiecte de afaceri StartUP Creativ. Au fost organizate 30 de cursuri de formare finalizate cu certificare ANC, 8 seminarii regionale de informare în urma cărora cele mai bune 44 de startup-uri din țară au primit finanțare în valoare totală de peste 500.000 de lei.

Bogdan Neagu, participant în proiect și proprietarul Turific Handmade, spune:
„Finanțarea de care am beneficiat n-a venit din senin, ci a reprezentat urmarea cursului de antreprenoriat în domeniul industriilor creative pe care l-am frecventat în cadrul proiectului. Dacă la curs mi s-au cristalizat mai bine ideile despre viitoarea mea afacere și am primit o injecție de entuziasm, văzând în jurul meu atâți creativi dornici să-și pună în practică ideile, câștigarea finanțării a fost lucrul care m-a împins efectiv să încep demersurile pentru înființarea firmei și începerea activității de business așa cum trebuie, legal, cu fiscalizare onestă, firmă de contabilitate în spate, colaboratori etc. Suma primită ca finanțare nu a fost uriașă, dar suficientă cât să te îmboldească la a pune la punct firma și a da drumul producției. Cred că scopul final al proiectului a fost să lanseze la apă cât mai multe business-uri creative și consider că acesta a fost atins cu succes."

Creativii implicați în artă, fotografie, publishing, design, meșteșuguri sau film au învățat cum să construiască un proiect viabil și cum să acceseze resursele și sursele de finanțare necesare antreprenorului creativ de la 200 de mentori.

În ultimii ani, sectorul creativ românesc a demonstrat că este capabil să aibă o contribuție semnificativă în economia și prosperitatea națională. Cercetările din cadrul proiectului „Promovarea Antreprenoriatului în Domeniul Industriilor Creative” arată că 5,93% din PIB-ul României e realizat de proiectele culturale și creative și că acestea produc 100.000 de locuri de muncă, mai mult decât turismul, restaurantele sau sectorul imobiliar.

Finanțare de 375.000 de lei și educație antreprenorială pentru IMM-uri

Peste 1.600 de antreprenori din diverse domeniile de activitate au fost implicați în periplul „Antreprenor 2.0” prin cele zece mari orașe ale României. Au fost organizate conferințe regionale, urmate de sesiuni de training, consultanță one-to-one și, în final, finanțare pentru cele mai promițătoare 30 de afaceri, în valoarea totală de 375.000 de lei.
Obiectivul principal al proiectului a fost acela de a oferi participantilor informații despre validarea, testarea și dezvoltarea unei idei de business și de a selecta cele mai bune startup-uri din fiecare regiune pentru susținere financiară. Fiecare participant prezent la conferințele regionale a avut posibilitatea de a se înscrie în proiect cu o idee de afacere. Ulterior, 50 de idei din fiecare oraș au fost selectate pentru etapa următoare. Dintre acestea doar cele mai viabile 20 de idei au mers mai departe în finală. Un juriu de antreprenori consacrați a selectat 3 startup-uri din fiecare regiune, care au primit ajutor financiar în valoare de 12.500 de lei fiecare. Proiectul a condus la sporirea numărului de inițiative antreprenoriale la nivel național.
Daniel Târțea, proprietar TIMDENT, își amintește:

„În primul rând, participarea şi calificarea în etapele următoare ale proiectului m-au ajutat în a înţelege mult mai bine mecanismele dezvoltării unei afaceri, infomaţiile fiind foarte utile. În al doilea rând, am cunoscut oameni cu idei de afacere interesante cu care am schimbat opinii, iar, în al treilea rând, premiul oferit a reprezentat un ajutor financiar deosebit care acoperă destul de bine nevoile de dotare ale laboratorului.”
Cele două proiecte contribuie la ameliorarea unui punct sensibil în economia românească. Se remarcă numărul mare de IMM-uri care au dispărut pe perioada crizei economice și nevoia, exprimată și în strategia Europa 2020, de a stimula mediul antreprenorial prin dezvoltarea sectorului IMM. Startup-urile create în cadrul proiectelor creează valoare pentru economia românească, iar potențialii antreprenori care au beneficiat de pregătire în cadrul acestora pot folosi informațiile dobândite în viitoare afaceri.

Fundația Post-Privatizare își propune să continue stimularea mediului antreprenorial din România prin furnizarea a două noi programe de educație antreprenorială dedicate afacerilor la început de drum, începând din 2015. Cursurile vor folosi metodele de predare aplicate în celebre universități de business din lume și se vor adresa celor care au deja propria afacere sau urmează să lanseze un startup. Acestea vor pune accentul pe sesiuni de mentorat si know-how de business pentru atragerea de finanțare.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram