2015 Marele Premiu al Principatului Monaco – Cursa

25 mai 2015

NICO ROSBERG A CÂȘTIGAT CURSA DE LA MONACO AVÂND O STRATEGIE CU O SINGURĂ OPRIRE LA BOXE

GRAD REDUS DE UZURĂ ȘI DEGRADARE A PNEURILOR PE TOATĂ DURATA CURSEI

NUMEROASE STRATEGII FOLOSITE DE PILOȚI ÎN ÎNCERCAREA DE A-ȘI ÎMBUNĂTĂȚI POZIȚIILE ÎN CURSĂ

Monaco, 24 mai 2015 – Nico Rosberg a câștigat Marele Premiu al Principatului Monaco având o strategie cu o singură oprire. Pilotul de la Mercedes a început cursa cu pneurile P Zero Roșu supersoft și a schimbat apoi pe P Zero Galben soft. Germanul este al patrulea pilot din istorie care a câștigat cursa din Principat pentru a treia oară consecutiv.

Cursa a fost dată peste cap de o neutralizare în ultima parte a cursei, după incidentul dintre Max Verstappen și Romain Grosjean. Lewis Hamilton a pierdut poziția de lider după ce a decis să facă o oprire suplimentară, pentru a schimba de pe pneurile soft pe cele supersoft.

Majoritatea piloților a oprit o singură dată după ce au început cursa cu pneurile de compoziție supersoft. Nico Hulkenberg (Force India), Fernando Alonso (McLaren), Valtteri Bottas (Williams) și cei doi piloți de la Manor au început cursa cu pneurile de compoziție soft.

Temperaturile au fost destul de scăzute în antrenamente și calificări, dar în timpul cursei temperatura asfaltului a ajuns până la 42 de grade Celsius. Așa cum era de așteptat, uzura și degradarea pneurilor a fost minimă pe cel mai puțin abraziv și lent circuit din calendarul competițional. În aceste condiții, menținerea unei temperaturi optime a pneurilor pe perioada neutralizării cursei a jucat un rol crucial.

Carlos Sainz (Toro Rosso) a avut o evoluție excelentă și a terminat în puncte, pe locul 10, după ce a plecat în cursă de la boxe. Spaniolul a avut o strategie cu o singură oprire, reușind să parcurgă 66 de tururi cu pneurile de compoziție soft.

Rosberg a stabilit cel mai rapid tur din cursă cu două tururi înainte de final, cu pneurile soft cu care parcursese deja 39 de tururi.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Am fost la fel de surprins ca toată lumea de ultima oprire, care a decis rezultatul cursei. Aceasta nu minimizează însă cu nimic evoluția excelentă a lui Lewis Hamilton pe parcursul acestui weekend. A demonstrat însă că în Formula 1 se poate întâmpla orice și cursa este terminată doar atunci când se flutură steagul cu pătrățele. Nico Rosberg a exploatat situația din cursă în favoarea sa și a reușit să câștige. Menținerea temperaturii optime a pneurile pe perioada neutralizării a fost foarte importantă pentru re-start, iar în final a câștigat strategia pe care am prezis-o ca fiind cea mai rapidă.”

Cei mai buni timpi ai zilei în funcție de compoziție:

Supersoft Soft Intermediare Ploaie
1 RIC 1m18.063s ROS 1m18.599s 0 0
2 HAM 1m18.811s HAM 1m18.676s 0 0
3 VST 1m18.873s VET 1m18.854s 0 0
Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:
Soft Carlos Sainz Jr (66 tururi)
Supersoft Will Stevens (43 tururi)
Momentul adevarului:
Am prezis ca cea mai probabilă strategie una cu o singură oprire în cursa de 78 de tururi și Rosberg a ales această strategie. Strategia noastră a fost start pe supersoft și apoi schimb pe soft în turul 27 până la final. Rosberg a oprit o singură dată în turul 37.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram