2015 Marele Premiu al Spaniei – antrenamente libere

11 mai 2015

UZURA ȘI DEGRADAREA AU FOST CONFORM AȘTEPTĂRILOR, ÎN CIUDA TEMPERATURILOR RIDICATE ȘI A SUPRAFEȚEI FOARTE ABRAZIVE DIN SPANIA

DIFERENȚA DE PEROFRMANȚĂ ÎNTRE CELE DOUĂ COMPOZIȚII, HARD ȘI MEDIUM, ESTE DE PESTE O SECUNDĂ

Barcelona, 8 mai, 2015 – Sesiunile de antrenamente libere, programate vineri pe circuitul de la Barcelona, au solicitat la maximum pneurile nominalizate de Pirelli pentru Marele Premiu al Spaniei. Uzura și degradarea compozițiilor hard și medium a fost conform așteptărilor, confirmând și informațiile acumulate în timpul celor două sesiuni de teste din pre-sezon.

Îmbunătățirile aduse structurii pneurilor spate folosite în 2015 au ajutat la o distribuție mai bună a forțelor care acționează asupra anvelopei și a căldurii, limitând astfel uzura și degradarea, chiar dacă noile monoposturi dezvoltă un cuplu mai mare decât în sezonul trecut.

Pneul stânga față a fost cel mai solicitat în timpul antrenamentelor libere, temperatura asfaltului depășind 50 de grade Celsius. Conform prognozelor meteo, acestea vor fi și condițiile la ora desfășurării cursei. Anul trecut, la Montmelo, pneurile spate au fost cele mai solicitate, dar în acest sezon, așa cum s-a văzut și în testele din februarie, pneurile față sunt cele mai solicitate.

Pirelli a nominalizat cele mai dure compoziții din gamă, P Zero Orange hard și P Zero Alb medium, pentru Marele Premiu al Spaniei. În timpul primei sesiuni de antrenamente libere de vineri, așa cum este prevăzut în regulament, echipele au folosit doar compoziția mai dură.

Pneurile de compoziție medium au fost folosite în sesiunea de după amiază, timpii pe tur fiind mai buni cu peste o secundă, în funcție și de setările individuale ale fiecărei echipe. În cea de-a doua sesiune de antrenamente, echipele au testat diverse setări și cantități diferite de combustibil cu ambele compoziții. Temperaturile au fost aproape de 30 de grade Celsius și, cel mai probabil, vor fi similare și pe durata desfășurării cursei de duminică.

Piloții Mercedes au dominat ambele sesiuni de antrenamente libere, Nico Rosberg fiind cel mai rapid în FP1 cu pneurile hard, iar Lewis Hamilton în FP2 cu pneurile medium.

“Condițiile de vineri au fost complet diferite de cele întâlnite la testele din pre-sezon. Temperaturile, ambientală și a asfaltului, au fost mult mai ridicate, dar informațiile adunate atunci s-au confirmat și acum. Îmbunătățirea structurii pneurilor spate s-a simțit foarte clar aici, uzura și degradarea fiind mult mai mici comparativ cu anul trecut, chiar dacă forțele care acționează asupra pneurilor sunt mult mai mari. Cel mai probabil vom vedea o strategie de cursă cu două opriri pentru majoritatea piloților. Echipele cunosc foarte bune acest circuit, deci mă aștept să văd o luptă foarte strânsă. Aici, cel mai mic avantaj obținut din gestionarea eficientă a pneurilor este decisiv și poate oferi un avantaj uriaș pe circuit”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

FP1: FP2:
1. Rosberg 1m26.828s Hard noi 1. Hamilton 1m26.852s Medium noi
2. Hamilton 1m26.898s Hard noi 2. Vettel 1m27.260s Medium noi
3. Vettel 1m27.806s Hard noi 3. Rosberg 1m27.616s Medium noi

Statistica zilei:

Hard Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 2973 1615 0 0
Seturi folosite ** 59 20 0 0
Cel mai mare nr de tururi ** 22 25 0 0

* numarul total de km parcursi de toti pilotii in ambele sesiuni de antrenamente libere.
** Per compozitie, toti pilotii combinato.

Chestiunea zilei de la Pirelli:

8 piloți diferiți au câștigat în Spania în ultimii opt ani, ceea ce arată cât de competitiv este Marele Premiu al Spaniei de fapt. Singurii piloți care au câștigat cursa de două ori sunt Fernando Alonso (2006, 2013) și Kimi Raikkonen (2005, 2008). Lewis Hamilton, cel mai rapid în ziua de vineri, a terminat pe podium 11 curse la rând, aceasta fiind cea mai bună performanță din cariera sa.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram