75 dintre elevii claselor a II a de la şcolile generale din sectorul 5 sunt pregatiţi sa îşi asume responsabilitatea deţinerii unui

19 iunie 2012
Autor:
dowmedia08

Derulat în perioada anului şcolar 2011/2012 (septembrie-mai) în aproximativ 30 de şcoli din sectorul 5 al capitalei, programul „ABC-ul îngrijirii animalelor de companie” a urmărit să explice într-o manieră interactivă, regulile de bază ale îngrijirii animalelor de companie şi beneficiile pe care acestea le aduc în viața oamenilor. O echipă formată din patru medici veterinari, lectori universitari în cadrul Facultăţii de Medicină Veterinară din Bucureşti i-au învăţat pe cei mici cum să descifreze comportamentul animalelor și cum să le îngrijească atunci când sunt bolnave.
La finalul orelor interactive, şcolarii şi personalul didactic au completat chestionare de evaluare cu întrebări care au testat modul în care aceştia și-au însuşit cunoştinţele de bază privind îngrijirea animalelor, precum şi înţelegerea responsabilităţii pe care trebuie să şi-o asume.
97% dintre elevi au înţeles că animalele de companie trebuie obligatoriu consultate de un medic veterinar, iar 90% dintre aceştia ştiu care sunt nevoile de bază ale animalelor de companie, pe primul loc poziţionându-se dragostea şi atenţia, urmate de hrană pentru animale şi nevoia de mişcare în aer liber*. Şcolarii au ştiut din primul moment că bomboanele, ciocolata, îngheţata şi oasele de peşte nu sunt potrivite pentru a hrăni câinii.

Pentru copii, câinele sau pisica însemnă un prieten de nădejde de-a lungul aventurilor ce urmează să le parcurgă împreună. Datorită rezultatelor pozitive evidenţiate, programul „ABC-ul îngrijirii animalelor de companie” va fi continuat si în anul şcolar următor, urmând să se adreseze şcolarilor din sectoarele 2 si 3 din Bucureşti.

"Ideea proiectului a pornit de la efectele pozitive pe care le au animalele de companie asupra dezvoltării emoţionale şi sociale ale copiilor; prezenţa unui prieten necuvântător făcându-i pe copii mai responsabili şi mai sociabili, calităţi ce le vor extrapola în viaţa lor socială ulterioară, ca adolescenţi şi apoi adulţi. Entuziasmul cu care copiii ne-au primit în sălile de clasă, dar şi cunoştinţele şi afecţiunea cu care vorbeau despre animalele lor de companie, prezente sau dorite, ne fac să continuăm şi să extindem acest proiect" a declarat Gratziela Bahaciu, secretar general al Asociaţiei Române a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie.

La finalul orelor, elevii şi învăţătorii primesc chestionare de evaluare cu întrebări care testează gradul în care micuţii şi-au însuşit cunoştinţele de bază privind îngrijirea animalelor de companie, precum şi înţelegerea responsabilităţii pe care trebuie să şi-o asume.

Potrivit unui studiu recent publicat de către National Institutes of Health din Marea Britanie, copiii care cresc alături de un animal de companie îşi dezvoltă mult mai bine abilităţile de interacţiune şi socializare cu oamenii, iar această experienţă le este de ajutor pe tot parcursul vieţii. Ei învaţă de la o vârstă fragedă ce înseamnă prietenia şi afecţiunea şi cum să devină mai responsabili, prin asumarea consecinţelor faptelor lor.

În România trăiesc aproximativ 8 milioane de căţei şi pisici, conform datelor studiului realizat de către Federaţia Europeană a Industriei Producătoare de Hrană pentru Animale (FEDIAF) şi care şi-a propus să afle din punct de vedere statistic cum arată în cifre populaţia de animale de companie din ţările Uniunii Europene şi Europa în anul 2010. Pe primul loc se situează Rusia cu o populaţie de 12 milioane de câini şi 18 milioane de pisici, pe locul al doilea Marea Britanie cu 8 milioane de căţei şi 11 milioane de pisici, iar pe locul al treilea Franţa cu 11 milioane de pisici şi 7,5 milioane de căţei.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram