20 de ani de Wizz Air - de vorba cu CEO-ul companiei aeriene maghiare

4 iunie 2024
Autor:
Libra WEBCORP

„Am vrut să democratizăm transportul aerian. Obiectivul nostru este să avem 500 de aeronave până în 2030”

 

József Váradi este CEO-ul Wizz Air. La 20 de ani de la înființarea companiei aeriene maghiare, lider de operațiuni în Europa de Est, Váradi vorbește despre parcursul din ultimele două decenii, despre angajamentul său față de sustenabilitate, diversitate și despre planurile sale ambițioase pentru viitor.

 

Ce v-a inspirat să puneți bazele companiei aeriene în urmă cu 20 de ani?

 

În urmă cu două decenii, am văzut un gol în piață pentru călătorii aeriene la prețuri convenabile, care să nu facă compromisuri în ceea ce privește calitatea. Am dorit să facem călătoriile accesibile pentru toată lumea, inclusiv în Europa Centrală și de Est, nu doar pentru un grup restrâns și privilegiat de oameni. Această viziune și oportunitatea unică a 10 noi state membre de a adera la Uniunea Europeană în mai 2004, lucru ce a deschis cerul Europei, au fost forțele care au stat la baza înființării Wizz Air.

 

Câți colegi erau în echipă la început și cum arăta cultura companiei?

 

Am început cu o echipă mică, dar pasionată, de 50 de persoane care împărtășeau aceeași determinare de a revoluționa industria aviației și de a îmbunătăți viețile oamenilor prin intermediul călătoriilor la prețuri accesibile. Cultura era una bazată pe inovație, muncă în echipă și căutarea neîncetată a excelenței. Sunt încântat că, deși compania aeriană are acum mai bine de 8.000 de angajați, avem încă acel mediu de lucru agil, care face posibilă o creștere organică anuală de două cifre, iar acest lucru este ceea ce menține calitatea serviciilor noastre la un nivel ridicat.

 

Povestiți-ne despre acele zile de început – care au fost provocările neașteptate? Și care au fost micile momente care v-au făcut să vă dați seama de potențialul uriaș al companiei aeriene?

 

La început, ne-am confruntat cu numeroase provocări, de la asigurarea finanțării, la oprirea temporară a aviației în Europa în urma unor dezastre naturale, până la convingerea călătorilor să aleagă compania noastră în detrimentul unor concurenți consacrați. Cu toate acestea, sprijinul din partea clienților noștri loiali și dedicarea echipei noastre au fost cele care ne-au alimentat optimismul. Bucuria de pe fețele oamenilor atunci când își permiteau să îi viziteze pe cei dragi sau să exploreze noi destinații ne-a întărit încrederea în potențialul Wizz Air.

 

Ce v-ați dorit să realizați – și cum ați vrut ca Wizz Air să fie diferită de alte companii aeriene low-cost?

 

Scopul nostru a fost simplu, dar ambițios – să democratizăm transportul aerian. Am vrut să oferim tarife mici fără a sacrifica calitatea și/sau experiența generală de călătorie, asigurându-ne că toată lumea se poate bucura de plăcerea de a zbura. Ceea ce diferențiază Wizz Air este angajamentul nostru ferm față de satisfacția clienților, eficiența operațională, realizările noastre în materie de sustenabilitate, precum și inovația și automatizarea continuă care fac zborul mai ușor și mai accesibil pentru toți pasagerii noștri.

 

Cea mai mare provocare din ultimii 20 de ani trebuie să fi fost pandemia COVID – cum a reușit Wizz Air să iasă și mai puternică din această situație?

 

Pandemia COVID-19 a adus provocări fără precedent pentru industria aviatică, dar a servit și ca un catalizator pentru inovare. Am acordat prioritate siguranței și bunăstării pasagerilor și angajaților noștri, am pus în aplicare protocoale riguroase de sănătate și siguranță și ne-am adaptat operațiunile pentru a trece prin criză. Am folosit această criză drept o bună oportunitate de a intra pe mai multe piețe noi, unde nu eram prezenți anterior. Am lansat o companie aeriană în Abu Dhabi și am înființat baze operaționale în Italia și Albania, printre alte țări. Prin decizii strategice bine planificate și un management financiar prudent, nu numai că am trecut peste furtună, dar am devenit mai puternici ca niciodată.

 

Wizz Air a fost desemnată cea mai sustenabilă companie aeriană din lume pentru al doilea an consecutiv – acest lucru a făcut întotdeauna parte din plan?

 

Sustenabilitatea a fost întotdeauna în centrul valorilor Wizz Air. De la investițiile în aeronave cu un consum eficient de combustibil până la reducerea amprentei de carbon prin inițiative precum compensarea emisiilor de carbon și reducerea deșeurilor, ne angajăm să minimizăm impactul nostru asupra mediului, maximizând în același timp beneficiile sociale și economice pentru comunitățile pe care le deservim. Ne-am angajat să ne reducem în continuare intensitatea emisiilor de carbon cu încă 25% per pasager-kilometru până în 2030. Dacă fiecare companie aeriană ar opera o flotă de aeronave la fel de eficientă și modernă ca cea a Wizz Air, emisiile de carbon ar scădea cu 34% peste noapte.

 

Spuneți-ne despre decizia Wizz Air de a se muta în Orientul Mijlociu și de a înființa Wizz Air Abu Dhabi – cum a apărut această decizie? Și care au fost provocările cu care v-ați confruntat?

 

Extinderea în Orientul Mijlociu a fost o decizie strategică menită să exploateze o piață în creștere rapidă și să ne consolideze acoperirea globală. Înființarea Wizz Air Abu Dhabi a fost o dovadă a angajamentului nostru față de inovație și diversificare. Deși ne-am confruntat cu provocări, cum ar fi obstacolele de reglementare și concurența acerbă, determinarea noastră și parteneriatele strategice ne-au permis să depășim obstacolele și să ne stabilim o prezență puternică în regiune.

 

Care este cea mai importantă realizare sau cea de care sunteți cel mai mândru de până acum?

 

În ultimii 20 de ani, au existat multe realizări importante, dar dacă ar trebui să aleg una, aceasta ar fi loialitatea și sprijinul constant al clienților și angajaților noștri. Încrederea lor în Wizz Air ne alimentează pasiunea și ne determină să ridicăm în permanență ștacheta.

 

În ce fel credeți că Wizz Air a fost un model și a condus schimbarea în industria aviatică?

 

Wizz Air a fost un model în democratizarea călătoriilor aeriene, fiind o provocare pentru status quo-ul companiilor aeriene tradiționale, oferind oportunități de călătorie la prețuri accesibile pentru aproape 400 de milioane de pasageri și determinând schimbări pozitive în industrie. De la introducerea unor modele de business inovatoare, deschiderea unor rute care nu erau deservite anterior și până la adoptarea transformării digitale, a sustenabilității și a diversității, am împins în mod constant limitele și am stabilit noi standarde de excelență.

 

Și ce elemente ale Wizz Air au rămas neschimbate de la început?

 

În ciuda creșterii și evoluției noastre exponențiale, inovația, incluziunea, dedicarea, optimismul și mentalitatea centrată pe client au rămas înrădăcinate în cultura Wizz Air. Ne mândrim cu promovarea unui mediu de lucru plăcut și incluziv, în care fiecare voce este ascultată și apreciată.

 

Care este planul pentru următorii 20 de ani?

 

Uitându-ne către viitor, viziunea noastră este să continuăm să ne extindem amprenta globală, să ne îmbunătățim eforturile de sustenabilitate și să profităm de tehnologiile emergente pentru a redefini viitorul transportului aerian. Cu obiective ambițioase, cum ar fi atingerea unei flote de 500 de aeronave până în 2030 și introducerea de practici sustenabile, ne angajăm să modelăm viitorul aviației, rămânând în continuare fideli valorilor noastre fundamentale.

Planul de înființare a companiei Wizz Air a fost conceput în luna iunie 2003, atunci când șase persoane cu experiență vastă și cu rezultate extraordinare în domeniul aviatic au făcut echipă cu József Váradi, Directorul General Executiv al companiei. În numai trei luni, Wizz Air era deja o companie înregistrată și gata de zbor.

Primul zbor a decolat pe 19 mai 2004, din Katowice. În prezent, Wizz Air oferă peste 600 de rute și dispune de 25 de baze operaționale în regiune: Viena în Austria; Tuzla în Bosnia și Herțegovina; Sofia și Varna în Bulgaria; Kutaisi în Georgia; Budapesta și Debrețin în Ungaria; Riga în Letonia; Vilnius în Lituania; Skopje în Macedonia de Nord; Chișinău în Moldova; Katowice, Varșovia, Gdansk, Poznan și Wroclaw în Polonia; București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara în România; Belgrad în Serbia; Londra Luton în Regatul Unit; Kiev în Ucraina.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram