vancronica Marelui Premiu al Mexicului: Mexico City 29 octombrie 1 noiembrie 2015

28 octombrie 2015

Milano, 28 octombrie 2015 – Pentru prima dată în 23 de ani, Formula 1 revine în Mexic pe o versiune refăcută a circuitului Autodromo Hermanos Rodriguez din Mexico City, denumit astfel după doi cei mai faimoși plioți mexicani: frații Pedro și Ricardo Rodriguez. Circuitul a fost inițial construit în 1962 într-un parc public, iar aceasta nu este singura asemănare cu Monza. Există de asemenea, linii drepte și viraje rapide, care sunt foarte asemănătoare cu cele prezente pe circuitul de casă al Pirelli, pneurile de compoziție medium P Zero Alb și cele soft, P Zero Galben, fiind nominalizate pentru cursa inaugurală a Marelui Premiu al Mexicului din era modernă. Actualul circuit a fost complet revizuit, dar păstrează încă mult din carcaterul celui original. Oricum, fără date reale despre pistă, Pirelli s-a bazat pe simulările computerizate pentru a pregăti această cursă și a decide care compoziții sunt cele mai potrivite.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Suntem foarte încântați să venim în Mexic, pe un circuit complet nou, dar totodată unul plin de tradiție. Nominalizarea compozițiilor pentru un nou circuit nu este simplă, dar simulările – una dintre cele mai importante zone pe care Formula 1 a dezvoltat-o recent – sunt foarte exacte acum, deși este inevitabil să nu ne aplecăm spre o formulă mai conservatoare pentru prima prezență pe un nou circuit. Ca de obicei, urmărim să obținem două opriri la boxe pentru Marele Premiu al Mexicului, dar vremea incertă care va afecta o mare parte a Americii de Nord în săptămâna următoare va avea cu siguranță o mare influență. Pista a fost redesenată în ideea de a oferi posibilități de depășire, astfel că împreună cu diversele opțiuni pentru strategie care vor deveni mai clare pe parcursul zilei de antrenamente libere de vineri, ni se oferă un mare potențial pentru o cursă interesantă ce va permite piloților să urce rapid în clasament.”

Cea mai mare provocare pentru pneuri:
Cel mai cunoscut viraj este cel numit Peraltada (ultimul viraj înainte de linia boxelor) unul rapid și lung de dreapta, din al cărui profil original a fost păstrat doar jumătate, din motive de siguranță. Prima jumătate a virajului Peraltada a fost înlocuită cu o secțiune tehnică de tipul stadion similar celei de pe Hockenheim.

Circuitul se află la cea mai mare altitudine dintre toate circuitele de Formula 1 din acest an: ceea ce influențează atât aerodinamica (inginerii trebuind să pună mai multă forță de apăsare pentru a obține același efect într-un aer mai rarefiat) precum și viteza de vârf. Este de așteptat ca mașinile turbo să depășească 330 km/h pe linia dreaptă de 1,3 km.

Vrema extremă afectează în prezent o mare parte din America de Nord. Aceasta face ca prognoza meteo să fie incertă pentru următoarele zile, cu o mare probabilitate de condiții adverse în urma Uraganului Patricia.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa: Cum ultimul Grand Prix a fost susținut pe versiunea originală a circuitului în 1992, acest lucru este clar irelevant. Oricum, ultimul câștigător Pirelli pe Autodromo Hermanos Rodriguez a fost Gerhard Berger pentru Benetton în 1986, fără nicio oprire la boxe! A fost prima victorie pentru Berger și Benetton – care în prezent a devenit actuala echipă Lotus F1 Team.

Diferența de performanță prognozată între cele două compoziții: 1,3 secunde per tur (estimat)

Numărul de cursă ales de Pirelli: #7, Jorge Alemany, inginer Pirelli F1
„A fost numărul cu care am jucat fotbal încă de mic: mi-a adus încredere și rezultate bune astfel că am ajuns să-l iubesc. 7 arată ca și litera mare a numelui meu inversată: J”.

Nominalizările pneurilor până în prezent:

P Zero Roșu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Portocaliu
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft
Austria Supersoft Soft
Marea Britanie Medium Hard
Ungaria Soft Medium
Belgia Soft Medium
Italia Soft Medium
Singapore Supersoft Soft
Japonia Medium Hard
Rusia Supersoft Soft
SUA Soft Medium
Mexic Soft Medium

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram