40 de studenti din 4 tari au invatat sa creeze locuri de munca prin antreprenoriat la Scoala de vara SMARTUp

14 august 2015

Studentii au urmat cursuri de business in domenii precum management, marketing, relatii cu clientii, vanzari, resurse umane, trecand astfel prin toate etapele dezvoltarii unui start-up. Ei au beneficiat de sesiuni practice de lucru, in care si-au testat cunostintele si si-au putut dezvolta abilitatile de comunicare, de lucru in echipa, de organizare si planificare, de management al timpului si conflictului, dar si calitatile de lider.

”Astazi am acumulat cunostinte despre procesul de lucru in echipa si despre cum se nasc ideile, lucruri care cred ca sunt foarte importante atunci cand incepi un business. Am avut oportunitatea sa-mi insusesc abilitati noi si sa le imbunatatesc pe cele pe care le aveam deja. Pentru mine, Scoala de vara SMARTUp este o foarte buna oportunitate de a cunoaste si de a lucra cu oameni de nationalitati diferite. In general credem ca e usor sa comunicam cu altii, dar in realitate e nevoie sa fim foarte flexibili, atat in ceea ce priveste limbajul, cat si oamenii si personalitatile lor, pentru a crea legaturi intre noi si pentru a putea dezvolta un produs de calitate”, a spus Nikolay Penov, student din Bulgaria.

Scoala de vara internationala SMARTUp a reprezentat etapa finala a programului educational SMARTUp Challenge, implementat de Citi si JA in Ungaria, Romania, Slovacia si Bulgaria. Evenimentul a reprezentat o experienta de colaborare internationala pentru cei mai buni studenti din program, finalisti ai competitiilor de antreprenoriat realizate la nivel national in statele participante.

”Suntem foarte mandri ca prin intermediul acestui program regional coordonat din Romania am contribuit la cresterea nivelului de competitivitate al studentilor pe piata muncii. Suntem increzatori ca toti cei care au participat la programul SMARTUp au acum o intelegere mai buna a ceea ce inseamna antreprenoriat si ca mare parte dintre ei vor deveni antreprenori de succes, care vor contribui la cresterea si dezvoltarea comunitatilor din care provin” a spus Tibor Pandi, Director General Citi Romania.

Programul SMARTUp Challenge a sprijinit peste 1.000 de tineri din Europa Centrala si de Est sa dobandeasca competentele de care au nevoie pentru a initia proiecte care sa genereze locuri de munca in tarile din care provin. Studentii au format echipe si au lucrat impreuna cu peste 50 de voluntari Citi pentru a-si dezvolta ideile intr-o abordare ”learning by doing”, prin participarea la workshop-uri, sesiuni de networking si prezentari din partea unor antreprenori si oameni de afaceri de succes.

Programul a avut ca obiectiv formarea unei noi generatii de tineri antreprenori, capabili de a genera idei de afaceri si de a crea locuri de munca, in contextul in care, potrivit datelor Eurostat, un european din zece nu are loc de munca, iar rata somajului in randul tinerilor cu varsta sub 25 de ani depaseste 24% in zona euro.

####

Citi
Citi, un jucator de top al pietei bancare globale, are aproximativ 200 de milioane de conturi de clienti si deruleaza operatiuni in peste 160 de tari si jurisdictii. Citi furnizeaza persoanelor fizice, companiilor, guvernelor si institutiilor o gama larga de produse si servicii financiare, inclusiv produse de credit si tranzactionare pentru persoane fizice, servicii dedicate intreprinderilor mici si mijlocii, de investitii, brokeraj, servicii tranzactionale si de administrarea averilor.

Citi Foundation
Citi Foundation activeaza pentru a promova progresul economic si pentru a creste nivelul vietii oamenilor din comunitati cu venituri reduse din intreaga lume. Fundatia se concentreaza asupra initiativelor ce promoveaza incluziune financiara, creeaza oportunitati de locuri de munca pentru tineri si initiaza abordari creative pentru a construi orase cu o activitate economica dinamica. Printr-o abordare de tip ”mai mult decat filantropie”, resursele de business si umane considerabile ale Citi contribuie la indeplinirea misiunii fundatiei prin leadership si inovatie.

JA Romania
JA Romania este o organizatie non-profit, membra a JA Worldwide®, USA si JA Europe, avand ca misiune dezvoltarea in Romania de programe internationale de educatie economica, antreprenoriala si financiara, de etica si responsabilitate sociala, de sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 123 de tari din toata lumea urmeaza programele JA. In Romania, acestea sunt urmate anual gratuit de peste 280.000 de elevi din peste 1.600 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram