Pirelli: 2015 Marele Premiu al Malaeziei – antrenamente libere

27 martie 2015

TEMPERATURI ALE ASFALTULUI DE 56 GRADE CELSIUS, SIMILARE CU CELE MAI MARI TEMPERATURI DIN 2014, AU SOLICITAT PNEURILE LA MAXIMUM

DIFERENTA DE PERFORMANTA INTRE COMPOZITIILE HARD SI MEDIUM ESTE DE APROXIMATIV 0,9 – 1,0 SECUNDE

SANSE MARI DE PLOAIE PENTRU CALIFICARI SI CURSA

Sepang, 27 martie, 2015 – In 2014, cea mai mare temperatura a asfaltului a fost de 57 grade Celsius in Marele Premiu al Braziliei, un record care a fost aproape egalat in sesiunea a doua de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Malaeziei de la Sepang, cand temperatura asfaltului a atins 56 grade Celsius.

In aceste conditii dificile, cu viraje cu o incarcare mare de energie si forte mari de apasare aerodinamica, uzura si degradarea au fost mari, mai ales ca si aderenta a fost foarte scazuta din cauza supraincalzirii. Pana acum, diferenta de performanta intre pneurile P Zero Orange hard si P Zero Alb medium, nominalizate pentru acest weekend, este de 0,9 – 1,0 secunde.

Temperatura ambientala a fost de 36 grade Celsius, cu o umiditate foarte mare. Ploaia reprezinta aici un risc permanent, sansele ca in calificari si cursa sa fie utilizate si pneurile Cinturato fiind foarte mari. Anul acesta startul cursei a fost decalat, ceea ce creste sansele ca aceasta etapa sa se desfasoare pe ploaie. Previziunile meteo indica si faptul ca temperatura asfaltului va fi mai mare decat in sezonul 2014.

Mercedes a fost cea mai rapida echipa in ambele sesiuni de antrenamente libere, Nico Rosberg avand cel mai bun timp in FP1, iar Lewis Hamilton in FP2. Ambii timpi au fost mai rapizi decat echivalentul de anul trecut.

Paul Hembery: “Daca aceste conditii persista pana duminica, atunci cu siguranta aici vom avea cele mai ridicate temperaturi din tot sezonul. Pneurile sunt extrem de solicitate, iar cele de compozitie medium au avut mai mult de suferit decat cele hard, dar ne asteptam la asta. Pilotii vor trebui sa fie foarte atenti la pneul stanga-fata, pentru ca acesta este cel mai solicitat. In ciuda conditiilor dificile, fenomenul de basicare nu a aparut, iar diferenta de performanta de 0,9 – 1,0 secunde le ofera posibilitatea echipelor sa aleaga intre numeroase strategii pentru cursa. Oricum, vremea capricioasa de aici face ca in Malaezia sa fie cel mai greu de prezis ce se va intampla, dar cu siguranta vom avea parte de o cursa plina de actiune.”

FP1: FP2:
1. Rosberg 1m40.124s Hard folosite 1. Hamilton 1m39.790s Medium noi
2. Raikkonen 1m40.497s Hard folosite 2. Raikkonen 1m40.163s Medium folosite
3. Vettel 1m40.985s Hard folosite 3. Rosberg 1m40.218s Medium noi

Statistica zilei:

Hard Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 2964 1308 0 0
Seturi folosite ** 57 19 0 0
Cel mai mare nr de tururi ** 21 21 0 0

* numarul total de km parcursi de toti pilotii in ambele sesiuni de antrenamente libere.
** Per compozitie, toti pilotii combinato.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram