Marele Premiu al Rusiei antrenamente libere

13 octombrie 2014

Sochi, 10 Octombrie 2014 – Ultimul circuit intrat in calendarul Formulei 1 a debutat cu antrenamentele libere pentru Marele Premiu al Rusiei, pilotul Mercedes, Lewis Hamilton fiind cel mai rapid cu pneurile soft P Zero Galben: 1m39.630s in FP2.

Exista o diferenta de performanta intre cele doua compozitii de aproximativ 1,5 secunde pe tur. Aceasta diferenta este de asteptat sa scada pe parcursul sfarsitului de saptamana, pe masura ce se va depune mai mult cauciuc pe pista, si timpul pe tur fiind de asteptat sa coboare si el considerabil.

Aceasta se va intampla datorita gradului mare de evolutie a aderentei pistei noului circuit, cu uleiurile care se ridică la suprafață din asfalt si sunt curatate pe masura ce masinile evolueaza pe pista. Praful este si el eliminat gradual, toate acestea contribuind decisiv la cresterea nivelului de aderenta.

Fiind pentru prima dată când este utilizata pista de la Sochi, munca din antrenamentele libere este esentiala pentru ca echipele sa-si poata face o idee asupra gradului de uzura si degradare a pneurilor in functie de gradul de incarcare cu combustibil al masinilor. Oricum, aceasta nu este usor de aflat deoarece pista devine din ce in ce mai rapida, pe masura ce pilotii se familiarizeaza cu ea. Uzura si degradarea au fost minime, pilotii avand sansa sa ruleze pe compozitia mai moale mai mult de un tur cronometrat.

Conditiile meteo au ramas uscate si calde pe durata sesiunii, cu 25 de grade temperatura ambientala si 44 de grade la nivelul pistei la jumatatea FP2. Prognozele initale sugereaza ca vremea ar putea fi usor mai rece pentru calificari si cursa, adaugand o provocare in plus la prima cursa din Rusia.

Paul Hembery: „Din ceea ce vedem dupa prima zi de actiune in Rusia suntem multumiti de alegerea noastra. Pneurile medii si soft sunt alegerea portivita pentru noul circuit. In special in virajul trei pneul supersoft nu ar fi lucrat, dar vom analiza asta foarte atent dupa cursa. Am observat o uzura redusa, care creeaza premisesle unei strategii cu doua opriri in timpul cursei. Avem de asmenea de a face cu o puternica evolutie a pistei, normala la un circuit nou, dar asta poate pune comportamentul pneurilor intr-o noua lumina. Deoarece pista a fost foarte alunecoasa – ne asteptam la aparitia fenomenului de graining – dar in final s-a dovedit ca nu este un factor important. Avem suficiente date de analizat la noapte, iar cunostiintele noastre despre circuit au inceput sa se imbunatateasca.”

FP1: FP2:
Rosberg 1m42.311s Medium noi Hamilton 1m39.630s Soft noi
Hamilton 1m42.376s Medium noi Magnussen 1m40.494s Soft noi
Button 1m42.507s Medium noi Alonso 1m40.504s Soft noi
Statistica zilei:
Medium Soft Intermediare Ploaie
Km parcuris * 4664 1908 0 0
seturi utilizate ** 62 21 0 0
cel mai mare nr. de tururi ** 26 21 0 0
* Cifrele oferă informații despre numărul de km din FP1 si FP2 azi, toti pilotii
** Per compozitie, toti pilotii.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram