Marele Premiu al Republicii Singapore: antrenamente libere

22 septembrie 2014

Singapore, 20 septembrie 2014 – Cu 23 de viraje, circuitul din Singapore are cele mai multe viraje dintre cele incluse in calendarul competitional si este o cursa care se va desfasura in nocturna.

Chiar daca se desfasoara seara, temperatura ambientala si mai ales umiditatea sunt mari, asa cum a fost cazul si in timpul antrenamentelor libere de vineri. Tinand cont ca si spatiile de siguranta in viraje sunt mici, vom vedea una dintre cele mai imprevizibile curse ale anului.

O strategie cu trei opriri este cea mai probabila, dar asta depinde si daca pe circuit va iesi masina de siguranta. Pneurile P Zero Rosu supersoft si P Zero Galben soft au fost nominalizate pentru acest weekend, iar diferenta dintre cele doua compozitii a fost de aproximativ 2,5 secunde pe tur. Diferenta va fi cu siguranta mai mica pe masura ce se depune cauciuc pe pista, vineri diferenta fiind influentata si de numeroasele curse suport si de ploaia cazuta inaintea primei sesiuni.

Tinand cont de diferenta dintre cele doua compozitii, pneurile supersoft vor fi alegerea principala pentru calificari, iar asta va afecta intreaga strategie pentru cursa. In trecut, Marele Premiu al Republicii Singapore a fost una din putinele etape care chiar s-a apropiat de termenul maxim de doua ore din cauza vitezei medii reduse si a intreruperilor frecvente. Din acest motiv strategia joaca un rol crucial si alegerea momentului pentru schimbul de pneuri este extrem de important.

Vineri cel mai rapid a fost Lewis Hamilton (Mercedes) care a parcurs un tur cu timpul de 1m47.490s, folosind pneurile supersoft in sesiunea a doua de antrenamente libere. In prima sesiune, Fernando Alonso (Ferrari) a fost cel mai rapid, cu acelasi tip de pneuri, diferenta fiind de doar o zecime de secunda fata de timpul obtinut de Hamilton.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Diferenta de timp intre cele doua compozitii a fost putin mai mare decat ne-am asteptat, dar suntem siguri ca situatia se va schimba pe parcursul sfarsitului de saptamana. Cu o probabilitate mare ca masina de siguranta sa fie trimisa pe circuit si cu diferenta dintre cele doua compozitii, strategia va fi foarte importanta inca din calificari. Strategia aleasa va trebuie sa fie insa extrem de flexibila si cred ca vom vedea trei opriri pe parcursul cursei. Degradarea termica este una dintre cele mai mari provocari, diferenta dintre cele doua compozitii nefiind foarte mare din acest punct de vedere. Vom analiza si datele de sambata pentru a vedea care este strategia optima, dar gestionarea pneurilor va face diferenta.”

FP1:
FP2:
1. Alonso 1m49.056s Soft noi 1. Hamilton 1m47.490s Supersoft noi
2. Hamilton 1m49.178s Soft noi 2. Alonso 1m47.623s Supersoft noi
3. Rosberg 1m49.205s Soft noi 3. Ricciardo 1m47.790s Supersoft noi

Cifrele zilei:
Supersoft Soft Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1.547 3.900 N/A N/A
Seturi folosite in total ** 22 66 N/A N/A
Cele mai multe tururi ** 21 25 N/A N/A

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram