Marele Premiu al Italiei calificari

8 septembrie 2014

Monza, 6 septembrie 2014 – Lewis Hamilton, pilotul echipei Mercedes, a fost cel mai rapid la Monza si va pleca din pole position. Britanicul a parcurs cel mai rapid tur de circuit cu timpul de 1m24.109s cu pneurile de compozitie medium, nominalizate impreuna cu cele de compozitie hard pentru Marele Premiu al Italiei.

Timpul stabilit de Hamilton a fost cu mai putin de o jumatate de secunda sub timpul de pole din 2013 (1m23.755s), subliniind astfel progresele facute in acest sezon, chiar daca regulamentul a fost schimbat complet. Nico Rosberg a fost al doilea in calificari si a confirmat astfel a sasea dubla pentru Mercedes din acest sezon. Pentru Hamilton este al cincilea pole din 2014 si al 36-lea din cariera.

Avand o uzura mica, pneurile de compozitie medium ofera un avantaj de peste o jumatate de secunda pe tur in comparatie cu cele de compozitie hard. In aceste conditii, in calificari pilotii au incercat sa pastreze cat mai multe seturi de pneuri medium pentru cursa. Pilotii de top au trecut de prima parte a calificarilor (Q1) folosind doar pneurile de compozitie hard, iar pilotii echipelor Toro Rosso, Force India si Sauber au folosit si pneurile medium pentru a trece in Q2.

Din sesiunea a doua toti pilotii au folosit exclusiv pneurile medium, iar conform regulamentului pilotii din top 10 in Q2 sunt obligati sa inceapa cursa cu pneurile folosite. In ultima sesiune, ca de obicei, pilotii au iesit foarte tarziu de la boxe pentru a beneficia de temperatura optima a asfaltului si de maximum de cauciuc depus pe pista. Degradarea mica a pneurilor de compozitie medium a facut posibila parcurgerea a doua tururi rapide unul dupa altul. Hamilton – castigator al Marelui Premiu al Italiei din 2012 – a stabilt totusi cel mai bun timp in primul tur cronometrat.

Si in ultima sesiune de antrenamente libere, Hamilton a fost cel mai rapid, britanicul fiind urmat de Fernando Alonso de la Ferrari. Ambii piloti au folosit pneurile P Zero Alb de compozitie medium.

“Ne asteptam la o cursa interesanta duminica pe teren propriu. In mod normal cursa nu va dura mai mult de o ora si douazeci de minute, Monza fiind cel mai rapid circuit din calendar. Am vazut viteze de peste 350 km/h in calificari, ceea ce face ca pneurile sa fie extrem de solicitate. Uzura si degradarea ambelor compozitii a fost mica asa ca, mai mult ca sigur, vom vedea o cursa cu o singura oprire. Alegerea momentului pentru schimbul de pneuri va juca un rol foarte important si cred ca pilotii vor parcurge cat mai multe tururi posibil cu pneurile de compozitie medium, dar numarul de tururi va fi direct influentat de temperatura circuitului”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

Cursa de 53 de tururi va fi una cu o singura oprire daca nu va ploua. Cea mai buna strategie este start pe medium si apoi schimb pe hard in turul 23. Este posibila si strategia inversa cu start pe hard si apoi schimb pe medium in turul 30, dar aici exista un risc mai mare de trafic. Daca temperatura asfaltului va fi mai mare decat cea prezisa atunci oprirea se va face dupa 18 – 20 de tururi.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Hamilton 1m25.519s Medium noi
Alonso 1m25.931s Medium noi
Bottas 1m26.090s Medium noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram