Montreal, 7 iunie 2014 – In ciuda solicitarilor foarte mari in ceea ce priveste tractiunea si franarea, Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Galben soft si P Zero Rosu supersoft pentru cursa de pe circuitul Gilles Villeneuve din Canada. Dupa sesiunile de antrenamente libere de vineri s-a constatat o uzura minima la ambele compozitii, cu o usoara granulare a pneurilor supersoft. In conditii normale de cursa vor fi una sau maximum doua opriri la boxe.
Marele Premiu al Canadei este insa una dintre cele mai imprevizibile curse, existand 50% sanse ca masina de siguranta sa fie scoasa pe pista. O strategie cu doua opriri a fost varianta castigatoare anul trecut cand Pirelli a nominalizat pneurile de compozitie medium si supersoft.
Fernando Alonso (Ferrari) a fost cel mai rapid in sesiunea de dimineata, desfasurata la temperaturi mai scazute. In sesiunea de dupa amiaza, cand a fost mai cald, cel mai bun timp a fost stabilit de Lewis Hamilton (Mercedes). In prima sesiune de antrenamente libere (FP1) s-au folosit doar pneurile de compozitie soft, echipele trecand pe supersoft in sesiunea a doua (FP2), desfasurata la temperaturi mai ridicate, reprezentative pentru calificari si cursa. Pana acum diferenta dintre cele doua compozitii a fost de aproximativ 0,6 – 0,8 secunde pe tur.
Ca de obicei, echipele au testat conditiile de cursa, folosind cantitati diverse de combustibil, pentru a aduna informatiile necesare stabilirii strategiei pentru duminica. Si aici tactica trebuie sa fie una flexibila, tinand cont de imprevizibilitatea cursei.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: “Totul s-a desfasurat conform planului, iar temperaturile mai ridicate de dupa amiaza sunt cele reprezentative pentru acest weekend. Vom analiza datele, dar din ceea ce am vazut pana acum uzura si degradarea pneurilor au fost minime. In ceea ce priveste uzura, pneurile soft functioneaza cam 70 de tururi, iar cele supersoft 25. Degradarea este neglijabila la pneurile soft, iar la cele supersoft este mai mica de 0,1 secunde pe tur. Cred ca vom avea strategii cu una sau doua opriri. Daca temperatura va fi si mai ridicata s-ar putea sa vedem si alte strategii, dar nu ne asteptam totusi la diferente majore.”
FP1:
FP2:
Alonso 1m17.238s – Soft noi Hamilton 1m16.118s – Supersoft noi
Hamilton 1m17.254s – Soft folosite Roberg 1m16.293s – Supersoft noi
Rosberg 1m17.384s – Soft folosite Vettel 1m16.573s – Supersoft noi
Statistica pneurilor pentru ziua de joi:
Supersoft Soft Intermediare Ploaie
km parcursi * 1.526 3.854 N/A 0 N/A
seturi utilizate in total ** 19 66 N/A 0 N/A
cel mai mare nr de tururi ** 29 32 N/A 0 N/A
* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii - combinat.
Cum face Pirelli nominalizarile pentru fiecare circuit?
Vineri, Pirelli a anuntat si nominalizarile pentru etapele urmatoare, pana la Marele Premiu al Ungariei. Dar cum se fac aceste nominalizari pentru fiecare circuit?
Inginerii Pirelli au la dispozitie o baza de date cu informatiile adunate pana acum, referitoare la fortele care actiuneaza asupra pneurilor si a gradului de uzura. In plus, exista si informatiile primite de la echipe, statisticile referitoare la accelerare, franare, conditii meteo, strategii de cursa folosite – dar si alti parametri vitali.
Cu aceste informatii plus datele despre compozitiile folosite in 2014, Pirelli poate calcula gradul de uzura si influenta asfaltului asupra pneurilor in diverse puncte ale circuitului. Aceste calcule sunt folosite pentru a avea o imagine de ansamblu asupra comportamentului pneurilor la fiecare cursa. Alti factori importanti sunt temperaturile probabile si duritatea asfaltului.
Cu doua opriri ca obiectiv la fiecare cursa, Pirelli poate nominaliza pneurile ideale pentru fiecare circuit. Totusi aceste calcule teoretice nu pot inlocui datele reale. Este imposibil de calculat cat cauciuc se depune pe circuit cu 22 de monoposturi care concureaza pe parcursul unui weekend de exemplu. Anul acesta provocarea este si mai mare, tinand cont ca dinamica monoposturilor este alta, ca urmare a schimbarii complete a regulamentului pentru 2014.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro