Marele Premiu al Principatului Monaco calificari

26 mai 2014

Monaco, 24 mai 2014 – Nico Rosberg (Mercedes) si-a trecut in cont cel de-al saselea pole din cariera, cu unul mai mult decat celebrul sau tata Keke. Acesta a fost si primul pole position obtinut cu pneurile cele mai moi, P Zero Rosu supersoft, nominalizate in premiera pentru cursa din Monaco.

Germanul, care a castigat cursa de anul trecut plecand din pole, a folosit pneurile P Zero Galben (soft) pentru a trece de prima sesiunie din calificari (Q1), dupa care, in Q2 si Q3, a folosit doua seturi de pneuri de compozitie supersoft. Oricum, uzura si degradarea au fost minime si tinand cont ca este posibila o strategie cu o singura oprire, daca nu ploua, nu a fost prioritarea economisrea unui set de pneuri.

Strategia pneurilor poate influenta decisiv rezultatul cursei de duminica, dar in acelasi timp la Monaco probabilitatea neutralizarii cursei cu masina de siguranta este de 80%. In aceste conditii este nevoie de o strategie flexibila, care poate fi adaptata imediat la situatia de pe circuit.

Cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, programata sambata dimineata, a fost extrem de utila pentru a testa comportamentul monoposturilor cu o incarcatura diferita de combustibil, Lewis Hamilton fiind in final cel mai rapid.

“Am avut o diferenta de aproximativ o secunda intre cele doua compozitii, ambele fiind mai dure decat echivalentul de anul trecut. Chiar si cu compozitia cea mai moale, cel mai bun timp s-a obtinut in cel de-al doilea tur rapid consecutiv. Este evident ca pilotii de top vor exploata la maximum compozitia supersoft, ceea ce face ca strategia de cursa si mai ales momentul opririi la boxe sa joace un rol crucial. Asa cum ne asteptam circuitul a evoluat mult in ceea ce priveste aderenta de la o sesiune la alta si ne asteptam ca asta sa se intample si in continuare”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI

Cursa din Principat are 78 de tururi. Aici este posibila alegerea unei strategii cu una sau doua opriri, in functie de performantele masinii sau de circumstantele de pe circuit. Este posibila o singura oprire, dar o strategie cu doua opriri ar putea functiona daca masina este suficient de rapida. La Monaco este foarte dificil sa depasesti si este greu de prezis daca si cand va fi neutralizata cursa. De aceea este ideal sa ai o strategie flexibila.

Strategie noastra cea mai rapida este: start pe supersoft si apoi schimb pe soft in turul 30.

CEI MAI BUNI TIMPI IN FP3:

Hamilton 1m16.758s Supersoft noi
Ricciardo 1m16.808s Supersoft noi
Rosberg 1m16.874s Supersoft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram