Marele Premiu al Principatului Monaco cursa

26 mai 2014

Monaco, 25 mai 2014 – La fel ca in sezonul trecut, Nico Rosberg (Mercedes) a condus fiecare tur din Marele Premiu al Principatului Monaco. Germanul a plecat din pole position cu pneurile P Zero Rosu supersoft, dupa care a schimbat pe cele de compozitie soft P Zero Galben. Si echipa Mercedes si-a continuat dominarea din acest sezon si a condus fiecare tur disputat pana acum.

Rosberg a fost implicat intr-o lupta intensa cu Lewis Hamilton de la start pana aproape de sosire, gestionarea pneurilor si a consumului de combustibil fiind factorii cheie care au decis invingatorul.

Ambii piloti au oprit la boxe in turul 25, Rosberg intrand primul, echipa Mercedes profitand la maximum de neutralizarea cursei. Pilotii din top sase au oprit o singura data, Romain Grosjean fiind cel mai bine clasat pilot, pe locul 8, care a avut o strategie cu doua opriri. Majoritatea pilotilor au inceput cursa cu pneurile supersoft, Nico Hulkenberg fiind cel mai bine clasat pilot care a inceput cursa din Principat cu pneurile soft. Pilotul echipei Force India a avut o strategie cu o singura oprire care i-a permis sa termine cursa pe locul sase dupa ce a luat startul de pe 11.

Si cei de la Williams, cu Felipe Massa, au avut o strategie interesanta. Brazilianul a mers 45 de tururi cu pneurile supersoft, dupa care a schimbat pe soft pentru ultima parte a cursei. Aceasta strategie l-a ajutat sa termine in puncte, pe sapte, dupa ce a plecat in cursa de pe 16. Grosjean a parcurs peste 50 de tururi cu cea mai moale compozitie Pirelli, dupa ce in turul 24 a schimbat de pe soft pe supersoft.

Dupa cursa de la Monaco, Pirelli ii va oferi elvetianului Fabio Leimer oportunitatea de a testa un monopost de Formula 1, ca parte a premiului pentru castigarea titlului in seria GP2. Fabio Leimer va testa marti un monopost din 2012 pus la dispozitie de echipa Lotus F1 pe circuitul Paul Ricard, in Franta.

“Monaco este o cursa imprevizibila si am avut parte de foarte multa actiune, cu neutralizari si incidente de cursa. Uzura si degradarea pneurilor au fost minime, pilotii parcurgand un numar foarte mare de tururi inclusiv cu pneurile supersoft, iar strategia principala a fost una cu o singura oprire. Temperatura asfaltului a fost mai scazuta decat in calificari, dar nici acest lucru nu a fost o problemea. Ca unic furnizor de pneuri, fiecare echipa primeste aceleasi tipuri de pneuri si performanta pe care o obtin depinde doar de ele. As vrea sa felicit si echipa Marussia care a adunat primele puncte din Formula 1 cu pneuri Pirelli”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Cei mai buni timpi ai zilei in functie de compozitie
Supersoft Soft Intermediate Wet
1 RAI – 1m18.479s RIC – 1m19.252s N/A N/A
2 ROS –1m20.082s HAM – 1m19.361s N/A N/A
3 HAM – 1m20.321s ROS – 1m19.425s N/A N/A

Cel mai lung parcurs cu un set de pneuri:
Supersoft 54 tururi Grosjean
Soft 52 tururi Ricciardo, Hamilton, Button, Alonso, Rosberg
Intermediare N/A N/A
Wet N/A N/A

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram