Marele Premiu al Malaeziei Sepang 27 30 martie: avancronica

25 martie 2014

Milano, 25 martie 2014 – Noua lume a Formulei 1, cu noile sale pneuri, se confrunta cu cel mai dur test de pana acum – Malaezia: un circuit bine-cunoscut pentru asfaltul abraziv si vremea extrema, care trece de la caldura excesiva la ploi torentiale. Pentru a face fata acestor conditii, Pirelli a nominalizat pentru aceasta cursa cele mai dure pneuri: P Zero Orange de compozitie hard, respectiv P Zero Alb de compozitie medium. Evolutiile aduse pneurilor Pirelli anul acesta au crescut rezistenta si au redus uzura, dar au pastrat aceleasi caracteristici sportive si de performanta, pentru cresterea spectacolului sportiv.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Malaezia este evident abia a doua cursa in care aceasta gama complet noua de pneuri, creata special pentru ultima generatie de monoposturi din Formula 1, concureaza, si reprezinta de asemenea debutul pneurilor de compozitie hard in versiunea pentru 2014. Pneurile de compozitie medium au performat bine la Melbourne, dar Malaezia prezinta evident un mare contrast fata de Australia. Trecem de la asfaltul fin din Melbourne, la o suprafata extrem de abraziva si de la conditiile meteo relativ normale de pe Albert Park la mult mai ridicatele temperaturi ambientale si la nivelul pistei de la Sepang. Aceasta va reprezenta o incercare mult mai dura pentru masini ca si pentru piloti si nu trebuie sa uitam ca ne aflam inca la inceput in ceea ce priveste acumularea de informatii. Conditiile de ploaie din timpul calificarilor din Australia au permis echipelor sa foloseasca pneurile de ploaie si intermediare din gama dezvoltata pentru 2014, ceea ce se va dovedi cu siguranta foarte folositor la Sepang.”

Jean Alesi, pilot consultant Pirelli: „Malaezia este una dintre cele mai dure curse ale sezonului, atat pentru piloti cat si pentru pneuri. Multe dintre viraje curg destul de bine, astfel ca daca pastrezi un ritm bun poti limita stresul asupra pneurilor. Cel mai mare inamic al pneurilor in Malaezia este degradarea termica. Vor mai trece cateva curse pana sa vedem adevaratul potential al fiecarei echipe, ceea ce inseamna ca avem de a face cu o situatie extrem de interesanta. Celalalt lucru cu care asociez mereu Malaezia este ploaia. Modul in care au evoluat pneurile de ploaie fata de anii cand pilotam eu este incredibil: cred ca nimeni nu a putut anticipa cantitatea de apa ce poate fi dispersata acum. Adevarata problema la Sepang poate fi apa nedrenata: nu pneurile sunt factorul limitativ, ci faptul ca atunci cand pe pista sunt cantitati uriase de apa nu mai ai deloc control. Vizibilitatea este de asemenea foarte slaba pentru pilotii care vin in spate.”

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor: Sepang este un circuit rapid, cu viteze medii de peste 210 km/h in calificari si cateva viraje extrem de rapide. Aceste accelerari la viteze mari fac tractiunea in mod particular una cruciala.

Cu un set-up cu o mare apasare aerodinamica, ales de majoritatea echipelor, pneurile trebuie sa rezista nu doar la incarcarile laterale, dar si la echivalentul a 830 kg care apasa pe ele. Aceasta solicitanta combinatie de forte conduce la o degradare mecanica si termica.

Pneurile de compozitie hard, P Zero Orange au o compozitie care lucreaza in conditii extreme, in timp ce pneurile P Zero Alb (medium) lucreaza intr-un registru mai jos. Ajustand compozitiile, plajele de lucru ale tuturor pneurilor au crescut anul acesta.

Acelasi lucru este valabil pentru pneurile de ploaie. Profilul pneurilor spate a fost redesenat pentru a li se imbunatati rezistenta la acvaplanare in conditii de ploaie abundenta, in timp ce compozitiile pentru pneurile de ploaie au fost modificate pentru a permite sa acopere o plaja mai mare de conditii. Pneurile de ploaie de anul acesta pot evacua 65 de litri de apa pe secunda la 300km/h: cu 5 litri mai mult decât anul trecut.

Pneul stanga-fata este cel mai solicitat in Malaezia: temperatura pneului la nivelul benzii de rulare poate atinge 120 de grade Celsius. In ceea ce priveste energia de frictiune, Sepang se plaseaza al patrulea cel mai solicitant pentru pneul stanga fata din tot sezonul (dupa Silverstone, Barcelona si Suzuka).

Ploaia a afectat strategia anul trecut, cu primii cinci piloti oprind de patru ori. Sebastian Vettel (Red Bull) a castigat: a pornit pe intermediare inainte de a trece pe medii, apoi a schimbat de doua ori pe hard, inainte de a incheia pe medii.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram