Marele Premiu al Australiei: antrenamente libere

17 martie 2014

Melbourne, 14 Martie 2014 – Formula 1 incepe o era noua prin introducerea unor reguli noi pentru 2014 incepand cu Marele Premiu al Australiei. Prima regula vizeaza antrenamentele libere, echipele primind acum un set suplimentar de pneuri pentru a fi utilizat doar in primele 30 de minute din FP1: de fiecare data cea mai dura dintre cele doua compozitii de pneuri nominalizate.

Multumita acestei noi reguli, numarul de tururi parcurse in cele doua sesiuni de antrenamente libere de azi a crescut la un total de 937. Pneurile medii P Zero Alb si cele soft P Zero Galben, care au fost nominalizate pentru Marele Premiu al Australiei, nu au avut niciun fel de probleme, diferenta de performanta dintre cele doua compozitii fiind in marja a doua secunde.

Noile reguli pentru pneuri prevad de asemenea un set suplimentar din compozitia cea mai moale nominalizata pentru toate masinile in calificari. Acest set va putea fi utilizat in Q3, dupa care trebuie returnat la Pirelli. Echipele care nu ajung in Q3 pot pastra acest set pentru a fi utilizat in cursa. In total, tuturor echipelor le sunt alocate astfel 13 in loc de 11 seturi de pneuri slick pentru fiecare cursa din acest an.

Pe parcursul primei sesiuni de calificare din aceasta dimineata echipele au utilizat doar pneurile medii, inainte de a trece pe cele soft dupa jumatate de ora de la inceperea sesiunii secunde. Cu atat de multe aspecte noi in privinta masinilor, echipele s-au concentrat pe acumularea a cat mai multi kilometri posibil cu ambele compozitii si diverse cantitati de combustibil, cu scopul de a ajunge la un ritm apropiat de cel din cursa.

Conditiile au ramas uscate si calde de-a lungul ambelor sesiuni, cu un varf al temperaturii ambientale de 24 de grade, respectiv 40 de grade la nivelul pistei in FP2. Exista insa riscul aparitiei ploii pentru maine si duminica, ceea ce inseamna ca pneurile intermediare Cinturato Verde și cele de ploaie Cinturato Albastru s-ar putea sa fie vazute la lucru pentru prima data.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Din ceea ce am vazut pana acum suntem multumiti atat de performanta cat si de anduranta pneurilor medii si soft, ambele fiind complet noi anul acesta. Degradarea pneurilor medii este foarte scazuta, iar cea a pneurilor soft usor mai ridicata. Nu am observat deloc fenomenele de blistering sau graining (granulare), astfel ca pana acum ne-am atins obiectivele. Noile reguli privind pneurile par sa functioneze bine pana acum, fanii putand vedea mai multe masini pe pista, aceasta fiind exact ceea ce intentionam.”

FP1: FP2:
1.Alonso 1m31.840s Medium nou 1. Hamilton 1m29.625s Soft nou
2.Button 1m32.357s Medium folosit 2. Rosberg 1m29.782s Soft nou
3.Bottas 1m32.403s Medium folosit 3. Alonso 1m30.132s Soft nou
Statistica pneurilor azi:
Medium Soft Intermediare Ploaie
kms parcursi * 3165 1803 0 0
seturi utilizate in total ** 55 19 0 0
cel mai mare nr de tururi ** 26 25 0 0
* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii - combinat.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram