MARELE PREMIU AL UNGARIEI 2013 – CURSA PERFORMANTELE PNEURILOR PIRELLI L AU AJUTAT PE HAMILTON SA CASTIGE IN UNGARIA

29 iulie 2013
Autor:
dowmedia08

Toti pilotii, cu exceptiile Sergio Perez si Jenson Button (McLaren), Mark Webber (Red Bull), Adrian Sutil (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber) si cei doi de la Marussia au luat startul cu pneurile P Zero Galben soft, nominalizate impreuna cu cele P Zero Alb medium pentru cursa din Ungaria.

Hamilton a fost primul dintre pilotii de top care a intrat la boxe pentru pneuri noi, in turul noua, si a trecut pe medium. Vettel a preluat conducerea cursei, dar doua tururi mai tarziu, cand a intrat si el la boxe a fost depasit de Hamilton.

Webber – care a plecat in cursa cu pneuri de compozitie medium - a trecut si el la conducere pana cand a oprit la boxe, tot pentru schimb pe medium, in turul 23. Button, care a plecat si el pe medium, a avut o strategie diferita schimband prima oara pe soft. Webber a fost singurul pilot care a folosit pneurile soft dupa ultima oprire, exploatand viteza superioara a acestora pe finalul cursei. Pilotul Red Bull a terminat pe patru dupa ce a plecat in cursa de pe 10, iar Button pe sapte dupa ce a plecat in cursa de pe 13.

Liderul Hamilton a mai oprit in turul 31 si apoi in turul 50, pastrandu-si avantajul fata de rivalul de la Red Bull. Cel mai periculos adversar a fost insa Raikkonen, care pe final a ajuns pe doi la 10 secunde in spatele pilotului de la Mercedes. Finlandezul si cei doi piloti de la McLaren au fost singurii piloti din top 10 care au avut o strategie cu doua opriri la boxe.

„Temperaturile foarte ridicate au facut ca masinile, inclusiv pneurile, sa fie supuse unui test dificil, dar ambele compozitii s-au comportat foarte bine. Am vazut strategii diferite care au dus la o cursa stransa si numeroase manevre de depasire. Lewis Hamilton si Mercedes au gestionat perfect pneurile si merita din plin aceasta victorie obtinuta din pole position. Strategia in ceea ce priveste schimbul de pneuri a fost decisiva in obtinerea acestei victorii. Felicitari si pentru Kimi Raikkonen si Lotus, care au aratat ce se poate face cu o strategie cu doua opriri la boxe si un management optim al pneurilor”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Medium Soft Intermediare Ploaie
1 VET – 1.24.553 WEB – 1.24.553 N/A N/A
2 HAM – 1.24.647 BUT – 1.26.540 N/A N/A
3 ROS – 1.25.089 PER – 1.27.540 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Soft 15 Perez
Medium 33 Button
Intermediare N/A N/A
De ploaie N/A N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Pentru o strategie cu trei opriri am prezis: start pe soft, schimb tot pe soft in turul 13, apoi medium in turul 26 si tot medium in turul 48. In final, Lewis Hamilton a avut o strategie diferita: stat pe soft, schimb pe medium in turul noua, apoi tot medium in tururile 31 si 50.

Oricum si strategia cu doua opriri prognozata a functionat perfect pentru Kimi Raikkonen: am spus start pe soft, schimb pe medium in turul 14 si apoi tot medium in turul 42. Raikkonen a folosit o strategie aproape identica, excpetia fiind prima oprire in turul 13, iar ultima in turul 42.

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL UNGARIEI2013:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Ungariei, programat pe circuitul de la Hungaroring. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si soft.

Hamilton: SU MN (9) MN (31) MN (50) 3
Räikkönen: SU MN (13) MN (42) 2
Vettel: SU MN (11) MN (34) MN (55) 3
Webber: MN MN (23) MU (43) SN (59) 3
Alonso: SU MN (12) MU (34) MN (48) 3
Grosjean: SU MN (13) MN (25) DT (37) MN (47) 4
Button: MN SN (24) MN (37) 2
Massa: SU MN (11) MN (31) MN (48) 3
Perez: MU SN (23) MN (38) 2
Maldonado: SN MN (9) MN (28) MU (51) 3
Hülkenberg: SN MN (11) MN (35) DT (40) 3
Vergne: SU MN (8) MN (30) MN (50) 3
Ricciardo: SU MN (10) MN (38) 2
Van Der Garde: SN MN (8) MN (27) MN (44) 3
Pic: SN MN (13) MN (38) 2
Bianchi: MN SN (20) MN (33) MU (46) 3
Chilton: MN SN (21) MN (34) MU (50) 3
Di Resta: SN MN (9) MN (26) MU (48) 3
Rosberg: SU MN (10) MN (29) MN (48) 3
Bottas: SU MN (10) MN (33) 2 NC
Gutierrez: MN MN (23) 1 NC
Sutil: MN 1 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

M = pneuri de compozitie medium
S = pneuri de compozitie soft
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri uzate

NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)
S&G = Stop & Go
R = Re-start

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram