Compania de consultanta AlixParteners a facut public un studiu deloc incurajator pentru producatorii auto care au ca piata de desfacere Europa. Astfel, studiul aprecieza ca piata auto europeana nu va cunoaste o crestere pana in anul 2019.
In timp ce pentru anul acesta se preconizeaza ca se vor vinde aproximativ 13,2 milioane de masini noi, pe piata din vest, anul viitor anunta ca numarul acestora nu va depasi 12 milioane.
Printre cauzele ce stau la baza acestei preconizari se numara somajul in crestere si puterea de cumparare din ce in ce mai mica. Pe langa aceastea, cumparatori se arata a fi din ce in ce mai precauti atunci cand vine vorba de investiile facute.
Scaderea semnificativa a vanzarilor va genera implicit si scaderea productiei ca o necesitate pentru producatorii auto. In acest sens, tot studiul AlixParteners releva faptul ca producatorii auto vor fi in situatia in care isi vor reduce productiile cu pana la doua milioane de vehicule pana in anul 2019. Aceasta masura se va dovedi necesara si are scopul de a mentine un echilibru al bilanturilor contabile.
Studiul AlixParteners da exemplu Spaniei, unde aprecieaza cu 670.000 mai putine masini noi sau Italia, unde este foarte posibil ca uzinele producatoare sa nu mai fie utilizate intr-un procent mai mare de 46%. De altfel, mai putin de jumatate din cele 100 de uzine mari din Europa, nu vor mai opera la o capacitate mai mare de 75%, numarul acestora fiind de 42, ceea ce inseamana cu 18 mai putine decat in anul 2011.
Putem aprecia ca masinile second-hand vor ramane o varianta preferata de cumparatori si ca acestia din urma nu se vor mai grabi sa isi schimbe autoturismul dupa o perioada scurta de timp. Obiceiurile soferilor din Europa se vor schimba iar achizitia de autoturisme noi ar putea sa nu mai fie una dintre prioritatile acestora.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro