AVANPREMIERA MARELUI PREMIU AL UNGARIEI: HUNGARORING 26 28 IULIE 2013

23 iulie 2013
Autor:
dowmedia08

Aceasta este de fapt o nominalizare similara cu cea de anul trecut, dar cum compozitiile sunt mai moi anul acesta, performanta pneurilor va fi mai mare. De asemenea pneurile au o constructie noua, cu structura 2012 combinta cu compozitiile 2013. Aceste pneuri au fost cu succes testate la Silverstone saptamana trecuta, echipele colectand deja foarte multe date, utile pe viitor.

Oricum, vitezele medii sunt scazute pe circuitul lent si ingust de la Hungaroring, ceea ce poate afecta tiparul obisnuit al uzurii si degradarii. Ploaia nu este oricum un fenomen strain, astfel ca Pirelli aduce de asemenea aici pneurile intermediare Cinturato Verde și pe cele de ploaie Cinturato Albastru.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Ungaria reprezinta prima etapa in care vom folosi cea mai noua specificatie a penurilor P Zero, care combina structura 2012 cu compozitia cauciucului din 2013. Aceste pneuri au fost testate de catre echipe la Silverstone, pe parcursul testelor pentru tinerii piloti, si care au beneficiat de oportunitatea de a adapta setarile masinilor pentru a se potrivi perfect noilor pneuri. Acum ei vor folosi aceste pneuri in competitie pentru prima data si cum calificarile sunt in mod particular foarte importante aici, eforturile depuse in antrenamentele libere vor fi deosebit de importante. Depasirile pe acest circuit nu sunt niciodata un lucru simplu, astfel ca echipele vor urmari ca prin strategie sa-si maximizeze posibilitatile de a castiga pozitiile pe pista. Nominalizarea pneurilor medii si soft ar trebui sa le ofere multiple sanse in obtinerea acestui lucru, pe baza datelor pe care echipele le obtin in antrenamentele libere cand ruleaza cu diverse cantitati de combustibil. Temperaturile in Ungaria pot fi foarte ridicate, iar acesta este un alt factor de care va depinde nivelul de uzura si degradare al pneurilor. Tractiunea si franarea sunt doua aspecte critice ale performantelor pneurilor in Ungaria, echipele folosind un set-up destinat sa accentueze aceste puncte cheie. Cu un nivel al apasarii laterale relativ scazut, performanta pneurilor si mai putin rezistenta va fi factorul limita si acesta va sta la baza strategiilor – echipele urmarind sa-si mentina pneurile in fereastra de performanta optima cat mai mult posibil. Designul celei mai noi specificatii a pneurilor noastre ar trebui sa contribuie la acest lucru”.

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Hungaroring este un circuit unde este intr-adevar dificil sa depasesti, desi linia dreapta principala a fost prelungita in urma cu cativa ani tocmai pentru a oferi mai multe zone pentru depasiri, ceea ce a si ajutat putin. Aceasta inseamna ca din acest punct de vedere calificarile devin extrem de importante. Pneurile se degradeaza, dar mai ales din cauza tractiunii si franarii si mai putin ca urmare a virajelor: trebuie sa ai grija ca pneurile sa nu fie complet uzate spre finalul schimbului. Desi eu am fost pe podium aici, nu pot spune ca este un circuit placut pe care sa pilotezi, dar este o cursa importanta in istoria Formulei 1 si a culturii acestei discipline: cand am alergat prima data aici, Ungaria era inca sub Cortina de Fier, iar cursa reprezenta doar unul dintre acele lucruri care a adus speranta in multe tari din zona, care aveau un regim comunist in acel timp. A fost o perioada incredibil de interesanta din istorie iar cursa a fost un simbol al libertatii ce urma sa vina. Acele vremuri sunt apuse acum, dar fanii sunt la fel de pasionati ca intotdeauna si este mereu o placere sa vii aici.”

MARELE PREMIU AL UNGARIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Hungaroring este un circuit permanent construit in 1986, dar din multe puncte de vedere caracteristicile sale sunt similare cu ale unui circuit stradal. Pista este ingusta si include 14 viraje, iar viteza medie este in jurul a 180 km/h: aceasta il face sa fie al doilea cel mai lent circuit din calendar dupa Monaco.

• 10 din cele 14 viraje se abordeaza la 155 km/h sau chiar mai putin. Circuitul nu este folosit in mod frecvent pe parcursul anului ceea ce inseamna ca suprafata de rulare este adesea „verde” la inceputul weekendului.

• Numarul mare de viraje inguste si necesitatea de a vira mult fac ca muchiile pneurilor sa fie supuse mai rapid temperaturilor ridicate si uzurii. Pneurile pot uneori sa se supra-incalzeasca pe un circuit sinuos si lent mai degraba decat pe unul rapid si cursiv.

• Mai multe informatii despre circuitul de la Hungaroring si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Hungaroring necesita un set-up cu o forta puternica de apasare, masinile fiind la acceleratie maxima, cam 10 secunde pe durata unui tur de 4,381 km.

• Primii trei au avut o strategie cu doua opriri anul trecut, desi acestia au utilizat diferit alocatia de pneuri. Primii 10 pe grila au plecat cu pneuri soft, cel mai bine clasat dintre cei care au pornit cu medii la start a fost Mark Webber care a plecat de pe 11 si a incheiat pe 8.

• Diferenta de performanta intre pneurile medii si soft este de aproape o secunda pe tur.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Matt Watts, seful montatorilor de pneuri

Matt, care a facut parte din divizia Pirelli de Formula 1 inca de la inceput este englez si traieste in Faringdon, nu departe de hub-ul logistic al companiei de la Didcot, unde este angajat. Dupa terminarea scolii el s-a specializat imediat in sectorul auto, incepandu-si cariera in reparatiile de caroserie inainte de a se muta in departamentul de vanzari piese si accesorii. In acest moment ceea ce parea o cariera pe termen lung s-a schimbat, iar Matt a inceput sa managerieze baruri in apropiere. Si asa cum ii place sa spuna „ a ajuns in Formula 1 dintr-un accident”. In 1996 i s-a cerut sa duca un camion de pneuri pentru un test la Jerez. I-a placut experienta si s-a implicat de atunci in Formula 1. Primul sau Mare Premiu a fost Australia in 1997.

Job-ul sau actual consta in supravegherea celor 19 montatori care se deplaseaza la fiecare cursa. El este legatura dintre echipa de ingineri si cea de montatori, executand orice cerinta si asigurandu-se ca serviciile de montaj merg perfect la fiecare cursa.

Cand Matt este acasa – ceea ce nu se intampla prea des – se bucura de momentele alaturi de fiul sau de 9 ani, de filme si de muzica. Obisnuieste sa alerge, si desi in ultimul timp a lasat asta deoparte este determinat sa o ia de la inceput. Alergatorii obisnuiti au fost deja preveniti...

ALTE STIRI PIRELLI:

• Pirelli a efectuat trei zile de teste la Silverstone saptamana trecuta, pentru tinerii piloti, titularii luand si ei parte la aceasta sesiune. Campionul in exercitiu, Sebastian Vettel a fost cel mai rapid pe parcursul celor trei zile, iar cel mai rapid debutant a fost Carlos Sainz Junior. Spaniolul este fiul lui Carlos Sainz, care a cucerit doua titluri mondiale lin Campionatul Mondial de Raliuri cu Pirelli in 1990 si 1992.

• Pilotul Skoda Umberto Scandola a castigat ultima runda a Campionatului Italian de Raliuri, San Marino, derulata pe macadam. A fost un podium complet Pirelli cu Giandomenico Basso si Mauro Trentin pe doi si trei.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram