MARELE PREMIU AL GERMANIEI 2013 – CALIFICARI

8 iulie 2013
Autor:
dowmedia08

Calificarile de sambata au inceput la o temperatura ambientala de 25 grade Celsius si o temperatura a asfaltului de 43 grade Celsius. Circuitul de la Nurburgring a gazduit ultima oara Marele Premiu al Germaniei in 2011, anul in care Pirelli a revenit in Formula 1.

Toti pilotii au terminat Q1, prima sesiune a calificarilor, cu pneurile P Zero Galben soft, cu exceptia celor de la Mercedes si Red Bull care au folosit doar pneurile de compozitie medium pe toata durata sesiunii. Felipe Massa de la Ferrari a fost cel mai rapid cu pneurile soft.

Toti pilotii care au trecut de Q2 au folosit pneurile soft. Pilotii echipei Red Bull au iesit ultimii pe circuit parcurgand un singur tur cronometrat, iarMassa a fost din noul cel mai rapid.

In Q3 majoritatea pilotilor au folosit pneurile mai moi, cu exceptia celor de la Ferrari care au folosit pneurile de compozitie medium, pneuri cu care vor si incepe cursa de duminica. Jenson Button (McLaren) si Nico Hulkenberg (Sauber) nu au parcurs niciun tur cronometrat si isi pot alege compozitia cu care vor lua startul in cursa din Germania.

Ultima sesiune de antrenamente libere, programata sambata dimineata, a fost o afacere germana, Sebastian Vettel si Nico Rosberg fiind primii doi in clasament. Ambii piloti au stabilit cel mai bun timp cu pneurile de compozitie soft.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„A fost o diferenta de peste o secunda intre cele doua compozitii, medium si soft, ceea ce a avut un efect asupra strategiilor alese in calificari si, mai mult ca sigur, se va reflecta si in strategia pentru cursa. Pneurile soft au fost clar cele pentru a obtine performante de top in calificari, dar cei care pleaca in cursa cu pneurile medium pot recupera timp in momentul in care ceilalti vor intra la boxe. Ne asteptam ca majoritatea pilotilor sa opreasca de doua ori si credem ca pneurile medium vor juca un rol crucial in strategia pentru cursa. Temperatura asfaltului a fost foarte ridicata astazi, iar aderenta destul de scazuta, ceea ce a facut ca misiunea pilotilor de a obtine un timp bun sa fie si mai dificila. Duminica, in cursa, pilotii au numeroase oportunitati sa castige pozitii importante cu ajutorul strategiei. Uzura, degradarea si performantele sunt in linia asteptarilor si tinand cont ca nici maine nu va ploua sunt convins ca vom avea parte de o cursa extrem de interesanta.”

PREZICATORUL MISTERIOS DE LA PIRELLI:

Cea mai rapida strategie pentru cursa de 60 de tururi este una cu doua opriri. Start pe soft, apoi schimb pe medium in turul cinci sau sase si apoi tot pe medium in turul 32 sau 33. Alternativ, pentru cei care incep cu pneurile de compozitie medium: Start pe medium, apoi schimb pe medium in turul 27 si apoi schimb pe soft in turul 54.

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 3:
1. Vettel 1m29.517s Soft noi
2. Rosberg 1m30.193s Soft noi
3. Webber 1m30.211s Soft noi

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram