Acesta a fost semnificativ mai bun decat timpul echivalent din 2012 (1m:23,399s) stabilit cu pneuri soft. Weekendul acesta debuteaza o noua versiune a pneurilor hard P Zero Orange, care lucreaza intr-o plaja de temperaturi mult mai larga. Suplimentar, echipele au beneficiat de un set suplimentar de pneuri hard, pentru fiecare masina, pentru ziua de vineri – Pirelli putand face acest lucru conform regulamentului.
Pilotii au rulat insa cel mai mult cu pneurile intermediare Cinturato Verde, in aceasta dimineata, utilizand pneurile exeprimentale doar in ultimele 15 minute ale sesiunii finale, perechea Ferrari, Fernando Alonso si Felipe Massa reusind cei mai buni timpi. Masinile au continuat sa ruleze atat pe pneurile experimentale cat si pe cele nominalizate in cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Pilotul Toro Rosso, Jean-Eric Vergne a fost primul care a trecut pe pneuri medii dupa jumatate de ora de la debutul celei de-a doua sesiuni, pe masura ce echipele au inceput sa se concetreze pe simularile pentru cursa cu scopul de a-si stabili strategiile optime in privinta schimbului de pneuri.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery:„Prima cursa din sezonul european are intotdeauna o mare importanta, cele mai multe dintre echipe venind cu up-grade-uri pentru masini. Nici Pirelli nu face exceptie, aducand in Spania ultima versiune a pneurilor hard, alaturi de cele doua seturi de pneuri experimentale pentru fiecare echipa. In ciuda ploii de dimineata, am avut parte de multa actiune pe pista, echipele lucrand din greu pe parcursul ambelor sesiuni, ceea ce a fost si scopul nostru. Ploaia a facut ca noi sa nu avem deocamdata un set complet de date pentru analiza din aceasta seara, dar feedback-ul initial al pilotilor despre noul pneu hard – care are o plaja mai mare pentru temperatura de lucru - este extrem de pozitiv. Mai exista insa o posibilitate destul de mare ca pista sa evolueze:pana acum avem o diferenta de putin sub o secunda intre cele doua compozitii si o uzura ridicata, ceea ce era de asteptat pe o pista atat de abraziva precum cea de la Barcelona, dar ne asteptam ca aceasta sa scada pe parcursul weekendului, ceea ce va avea si un efect pozitiv asupra degradarii. Vom putea face predictii mult mai exacte dupa ultima sesiune de antrenamente si calificarile de maine. Desigur, a fost o problema, in partea secunda a antrenamentelor libere de dupa amiaza, care a afecat pneurile de compozitie medie de pe masina Force India a lui Paul di Resta si vom investiga indeaproape cauzele acestui fapt. Indiferent de cauza, nu este ceva cu care vrem sa mai mai confruntam si imediat ce vom stabili toate datele vom decide daca este nevoie sa aducem pneurilor modificari ulterioare.”
CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:
Antrenamente libere 1:
1. Alonso 1m25.252s Hard nou
2. Massa 1m25.455s Hard nou
3. Vergne 1m25.667s Hard nou
Antrenamente libere 2:
1. Vettel 1m22.808s Medium nou
2. Alonso 1m22.825s Medium nou
3. Webber 1m22.891s Medium nou
DATE STATISTICE:
Hard Medium Intermediare Ploaie
Km parcursi * 1596 2234 1149 27
Seturi folosite ** 28 48 22 5
Cel mai mare numar de tururi ** 26 25 18 2
* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii.
FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:
Forta G maxima pe franare (forta longitudinala): Virajul 1 @ -4.66 g
Forta G maxima pe viraje (forta laterala): Virajul 9 @ - 4.43 g
CHESTIUNILE ZILEI DE LA PIRELLI
•Pilotul Red Bull, Sebastian Vettel – care a condus in acest sezon la un moment dat in fiecare cursa – va ajunge la cel de-al 50-lea podium in Formual 1 daca va termina in primii trei duminica. La Barcelona calificarile sunt vitale: cea mai coborata pozitie pe grila in aceasta cursa care a dat un castigator a fost a treia (Michael Schumacher in 1996).
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro