MARELE PREMIU AL BAHREINULUI 2013 – CURSA

22 aprilie 2013
Autor:
dowmedia08

Vettel a pornitde pe pozitia a doua a grilei de start cu pneuri medii Pirelli P Zero Alb si a schimbat apoi de doua ori pe pneuri hard P Zero Orange pentru a-si asigura cea de-a 28-a victorie din cariera la o diferenta de 9 secunde fata de urmatorul clasat.

O larga varietate de strategii a fost folosita in toridul Bahrein, cu unele masini oprind de doua ori, iar altele de patru ori. Strategia pneurilor a jucat de altfel un rol crucial si in lupta pentru locul secund, pilotul Lotus, Kimi Raikkonen, utilizand o strategie cu doua orpriri, in timp ce coechipierul sau, Romain Grosjean, sosit al treilea, una cu trei opriri. Grosjean l-a depasit pe pilotul Force India, Paul di Resta, care a adoptat de asemenea o strategie cu doua opriri, in chiar ultimele tururi, facand ca podiumul din acest an sa fie identic cu cel din 2012.

Cei mai multi piloti au pornit in cursa cu pneuri de compozitie medium, cu exceptia pilotilor Felipe Massa de la Ferrari, Romain Grosjean de la Lotus, Nico Hulkenberg de la Sauber, Valtteri Bottas de la Williams, Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso si Esteban Gutierez de la Sauber, care au plecat toti cu pneuri de compozitie hard.

„A fost fantastic sa urmarim o cursa atat de stransa in tot plutonul, de la inceput si pana la finalul. Si asta pentru ca diferenta de performanta dintre cele doua compozitii a fost extrem de mica, ceea ce a facut sa avem de-a face cu o mare diversitate de strategii. Cu aceasta ocazie, nu am vazut vreun avantaj pentru cei care au pornit pe o anume compozitie. Temperaturile ridicate –cele mai mari de pana acum – au facut din controlul degradarii termice un scop in sine, ceea ce a recompensat pilotii cu cea mai buna strategie sicel mai fin stil de pilotaj. Este clar un subiect important ceea ce s-a intamplat cu pneurile lui Felipe Massa de la Ferrari, lucru pe care il vom investiga imediat. Am observat pe unul dintre ele o taietura pe flanc iar la celalalt unape suprafata de rulare, iar acum incercam sa aflam ce a cauzat aceste taieturi”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:

Pitstop Medium Hard Intermediare Ploaie
1 SUT – 1.37.070 VET – 1.36.961 N/A N/A
2 ROS – 1.37.588 ALO – 1.37.204 N/A N/A
3 GRO – 1.37.627 PER – 1.37.913 N/A N/A

CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA

Medium 21 Felipe Massa
Hard 24 Adrian Sutil
Intermediare N/A N/A
Ploaie N/A N/A

BAROMETRUL ADEVARULUI

Am prezis ca una dintre cele mai rapide strategii va fi aceea in care se porneste pe medii, se schimba pe medii in turul 8, din nou pe medii in turul 24 si se incheie pe hard dupa schimbul din turul 38.

Sebastian Vettel a avut stategia castigatoare a zilei. A pornit pe medii, a schimbat pe hard in turul 10, din nou pe hard in turul 25 si in final pe hard in turul 42.

REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL BAHREINULUI 2013:

Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Bahreinului, programat pe circuitul de la Sakhir. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie medium si hard.

Vettel: MU HN (10) HN (25) HN (42) 3
Räikkönen: MU HN (16) HN (34) 2
Grosjean: HN HN (8) MN (27) MN (42) 3
Di Resta: MU HN (14) HN (36) 2
Hamilton: MU MU (10) HN (22) HN (38) 3
Perez: MN HN (10) HN (20) HN (39) 3
Webber: MU HN (8) HN (21) HN (37) 3
Alonso: MU HN (7) HU (8) HU (24) HN (39) 4
Rosberg: MU HN (9) HN (20) MU (33) MU (44) 4
Button: MN HN (9) HN (21) HN (34) MU (46) 4
Maldonado: MN HN (10) HN (23) HN (39) 3
Hülkenberg: HN HN (12) MU (26) MN (41) 3
Sutil: MU HN (1) HN (18) MU (42) 3
Bottas: HN HN (13) HN (29) MU (47) 3
Massa: HU HN (10) MN (17) HU (28) MU (36) 4
Ricciardo: MN HN (9) HN (25) HU (41) 3
Pic: MN HN (11) HN (23) HN (35) 3
Gutierrez: HN HN (1) HU (16) MN (33) MN (43) 4
Bianchi: MN HN (9) HN (22) HU (36) MU (48) 4
Chilton: MN HN (10) HN (23) HU (37) MU (46) 4
Van Der Garde: MN HN (2) MN (14) HN (24) MU (39) HU (47) 5
Vergne: HN HN (2) 1 NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.

H = pneuri de compozitie hard
M = pneuri de compozitie medium
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri uzate

NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram