Ana Maria Cetatean

9 decembrie 2013
Autor:
dowmedia08

Ana-Maria Cetatean: "Orice poveste care incepe cu pasiune, creste frumos"

Ana-Maria Cetatean, Brand Manager in cadrul eJobs.ro a inceput sa descifreze meseria de specialist in comunicare si marketing inca din timpul liceului, cand a avut ocazia sa colaboreze la un proiect pentru televiziune. Colaborarea in televiziune a fost inceputul unei perioade de invatare si de implicare in diverse proiecte din domeniul comunicarii si al marketingului atat pentru ONG-uri, cat si pentru companii active in Romania. Rolul pe care Ana il ocupa in cadrul eJobs.ro i-a favorizat intretinerea relatiei cu studentii, cu aspiratiile profesionale ale acestora.

LivePR: Cum arata peisajul romanesc de comunicare, din interior? Este "prietenos" cu oamenii de PR?

Ana-Maria Cetatean: In PR, „peisajul” este format din oameni. Ei sunt cei care dau culoare, care creaza contextul si care dau perspectiva. Cu siguranta este un peisaj dinamic, care se schimba odata cu oamenii si cu evenimentele, dar care are un farmec aparte.
Indiferent daca vorbim de un mediu profesional sau de unul personal, relatia cu mediul ne-o creem singuri. În masura in care actionezi cu prietenie, cu sinceritate si cu respect fata de cei din jur, si reactia va fi pe masura.

LivePR: Cum vezi viitorii specialisti in PR? Facultatile specializate reusesc sa-i pregateasca pentru realitatile meseriei?

Ana-Maria Cetatean: Intamplator sau nu , inca pastrez legatura cu mediul universitar si, deci, cu viitorii specialisti in PR. Am avut ocazia sa ii cunosc in special prin intermediul relatiei pe care eJobs o are cu asociatiile studentesti sau cu ONG-urile in care se implica.
Pot sa spun ca am avut placuta surpriza sa intalnesc, de fiecare data, tineri foarte bine pregatiti si pasionati de tot ceea ce inseamna MarCom si care, in plus, isi doresc sa evolueze inspre o cariera in acest domeniu. Am incredere ca facutatile reusesc sa ii pregateasca. Însa, in egala masura cred ca este necesar ca si ei, studentii sau masteranzii, in calitate de viitori profesionisti, sa se implice in mod activ, sa isi doreasca sa invete, sa experimenteze si sa se dezvolte pe plan profesional, completandu-si informatiile acumulate si cu experiente practice.

LivePR: Cum ai aprecia mediul online in constructia unui brand puternic? Cum cotribuie virtualul si tehnologia la interactiune cu publicul?

Ana-Maria Cetatean: Intrebarea ta imi deschide calea spre o larga argumentatie. Nu vreau, insa, sa demonstrez ceea ce este deja demonstrat.

Online-ul este parte din viata noastra de zi cu zi. Magazinele online au inregistrat volume duble sau chiar triple in perioadele de varf ale lui 2013, fata de cele similare din anul anterior. Marii operatori de telefonie mobila si internet s-au bucurat de dublarea vanzarilor de produse high tech, precum tabletele. În general, oamenii sunt din ce in ce mai mobili si vor sa fie permanent conectati la informatie, sa aiba mereu acces la retelele sociale, la e-mail s.a. In consecinta, a fi in online este o necesitate. Åži, chiar daca de-a lungul timpului, multe marci s-au construit in offline, cred ca este de datoria oricarui brand actual, care se doreste puternic, sa fie prezent acolo unde este si publicul sau.

LivePR: PR-ul in companie este lux sau necesitate? Doar companiile care trec de o anumita cifra de afaceri trebuie sa faca PR?

Ana-Maria Cetatean: PR-ul nu mai este demult un lux, ci o necesitate. Fie ca recunosc sau nu, majoritatea companiilor fac PR. Iar depasirea unui anumit prag al cifrei de afaceri nu poate fi un criteriu pentru comunicare. Din contra! Este important ca o organizatie sa comunice din prima clipa catre publicul sau. Cred ca este important sa dam PR-ului ce este al PR-ului. De aceea, companiile ar trebui sa atribuie acest rol unor persoane dedicate, care sa dezvolte comunicarea pe diverse paliere, atat extern, cat si intern.

LivePR: Ai nevoie de creativitate pentru a mentine imaginea unui brand sau odata ce s-a facut o constructie solida, totul merge de la sine?

Ana-Maria Cetatean: In contextul discutiei de mai devreme, in care oamenii sunt mai tot timpul conectati, a spune ca ceva „merge de la sine” este, la limita, o utopie. Probabil ca sunt business-uri care, in trecut, au functionat din inertie. Dupa parerea mea, de la declansarea crizei economice incoace acest lucru nu mai este valabil. Pentru ca un business sa se mentina pe piata si sa creasca, este esential sa ramana competitiv, astfel incat “constructia solida” sa nu se darame la prima situatie de criza.

LivePR: Cum ai ajuns in comunicare si branding? Din pasiune sau a fost o alegere rapida, de moment?

Ana-Maria Cetatean: Dand filmul inapoi, pot spune cu siguranta ca nu am ajuns sa lucrez din intamplare in acest domeniu. Am „cochetat” cu aria comunicarii inca din perioada liceului (am absolvit Åžcoala Centrala din Bucuresti), cand am avut ocazia sa colaborez cu postul de televiziune TVR2 la realizarea emisiunilor de limba franceza. Vorbim de peste 12 ani in urma, cand pe TVR2 se difuzau saptamanal emisiuni dedicate invatarii limbilor straine.

Ulterior, povestea a crescut frumos si s-a dezvoltat cu fiecare alegere pe care am facut-o. În anul al II-lea de facultate, am inceput sa lucrez efectiv in marketing, contribuind la dezvoltarea brand-ulului unei foarte cunoscute reviste de turism de la acea vreme, „Vacante&Calatorii”.

Tot in perioada studentiei am ales sa ma implic si in activitati de voluntariat, fiind PR si ulterior presedinte al AEGEE Bucuresti – Asociatia Studentilor Europeni.

Din punctul meu de vedere, educatia are un rol definitoriu pentru evolutia unei persoane. De accea, am ales sa dubez experientele profesionale si cunostintele acumulate la facultate (am absolvit ASE – Relatii Economice Internationale) de un program de masterat in cadrul SNSPA, Management si Comunicare in Afaceri.

Si pentru ca orice poveste care incepe din pasiune creste frumos, dupa absolvire am continuat sa lucrez in marketing si comunicare pentru MOBEXPERT Office, am „construit” solutii online pentru un portofoliu eterogen de brand-uri in cadrul atelierului de creatie digitala Colorsoft si apoi am dezvoltat campanii de imagine pentru Universitatea „Spiru Haret”.
In prezent, imi dedic energia creativa unui brand cu traditie pe piata din Romania – eJobs, site-ul nr.1 in recrutarea online.

Domeniul comunicarii este extrem de dinamic. De multe ori, a face parte din aceasta “breasla” iti poate aduce multe satisfactii, dar iti poate consuma si multa energie. De aceea cred ca pentru a rezista ritmului si a putea veni mereu cu idei noi, valoroase, este foarte important sa te implici cu pasiune in tot ceea ce faci.

LivePR: Un sfat, o indrumare, o previziune de final pentru domeniul comunicarii?

Ana-Maria Cetatean: „Lucrurile bune vin daca le astepti/ Nu renunta la vise, candva ai sa regreti” spun versurile unei melodii celebre a celor de la Butterflies In My Stomach. Pentru mine, versurile acestea sunt definitorii.

Am constatat, din experienta, ca este important sa ai rabdare, sa astepti momentul potrivit pentru a actiona dar, in acelasi timp, sa iti urmaresti visul si sa nu renunti la ceea ce iti doresti cu adevarat. In plus, cred ca in MarCom rabdarea si perseverenta sunt esentiale. Iar vestea buna este ca aceste abilitati pot fi educate. Ca atare, le recomand tuturor celor care isi doresc o cariera in domeniu sa si le atribuie si sa le foloseasca eficient.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram