Volkswagen a prezenat noua Jetta, in Time Square – New York, masina fiind complet innoita. Modelul precedent merge pe strazile intregului glob, avand in vedere ca au fost vandute 9,6 milioane exemplare si este in SUA, in mod deosebit, un bestseller. Succesorul celei mai populare limuzine germane din America face un salt imens inainte, din punct de vedere al conceptului si al stilului. Design-ul se prezinta mai dinamic decat niciodata. O prima idee asupra noii Jetta a fost oferita la inceputul lunii iunie, in cadrul North American International Auto Show din Detroit, prin intermediul prototipului Coupe-Studie NCC - designerii coupe-ului inspirandu-se de la limuzina. Acest fapt subliniaza potentialul sportiv pe care il detine noua Jetta. Iar aceasta inseamna si ca noua Jetta nu isi mai imparte elemente de caroserie cu Golf, ci ca este un model la fel de independent precum, de exemplu, CC sau Tiguan.
Comparativ cu prototipul si cu modelul anterior Jetta, dimensiunile au fost reechilibrate: ampatamentul (+ 2,76 Inches /+ 7 centimetri)si lungimea exterioara (+ 3,54 Inches /+ 9 centimetri) au crescut semnificativ. Rezultatul este perceptibil: masina este mai suverana, mai spatioasa si mai confortabila.
De asemenea si interiorul a fost reconceput de catre designeri si ingineri, pana in cel mai mic detaliu; calitatea si perfectiunea detaliilor modelului cu cinci locuri depasesc acum definitiv toate granitele clasei. Pentru prima data, clientii vor putea inlocui pur si simplu, la distribuitorii Volkswagen, aplicatii din interior, in masura in care apare dorinta de a individualiza si mai mult design-ul.
German Engineering este expresia cheie care atrage atentia multor clienti din SUA. Arta ingineriei germane nu semnifica doar cea mai buna calitate si tehnica eficienta. Noua Jetta reprezinta acolo si o dovada a statutului; o privire asupra tehnologiei de propulsare explica mai bine acest aspect: modelul stabileste noi repere multumita motorului turbodiesel cu cea mai moderna injectie directa common-rail. Versiunea americana echipata cu TDI Clean Diesel de 103 kW/140 CP (corespunzator normei de poluare BIN 5), inregistreaza pentru consum valoarea de top de 42 mpg* in ciclul highway (ciclu mixt 34 mpg*) – astfel Jetta este unul dintre vehiculele cu cel mai mic consum de pe piata. In Europa, Volkswagen va folosi de la inceputul anului 2011 motorul de 77 kW/105 CP ca motorizare de intrare in gama TDI.
In acest caz, consumul in versiunea Blue Motion Technology va avea valoarea senzationala de 4,1 l/100 km* - o valoarea extraordinara pentru o limuzina din aceasta clasa, cu o lungime de 4,6 metri.
In plus, Volkswagen a adaptat variantele de dotare pentru SUA (S, SE, SEL si TDI) la cerintele soferilor americani, dezvoltand astfel una dintre cele mai luxoase si economice limuzine din clasa sa. Versiunea de intrare este deja foarte generos echipata, iar preturile incep de la 15.995 USD (stabilirea preturilor din Europa pentru Jetta Trendline, Comfortline si Highline va avea loc in momentul initierii comenzilor fiecarei tari).
Volkswagen of America – pana in 2018, anual 800.000 de masini.
Pana in 2018, Volkswagen of America planuieste sa tripleze volumul de vanzari intre coasta de est si cea de vest, pana la cifra de 800.000 de unitati. Noua Jetta preia in acest sens un rol central. In prezent, in SUA sunt vandute anual pana la 110.000 exemplare ale acestui model. Planurile prevad cresterea acestei valori. Una dintre retetele de succes: focusarea clara asupra clientilor si nu doar asupra concurentilor. Asta este ceea ce face Volkswagen, deja de pe vremea broscutei construite de Ferdinand Porsche, si anume intr-un mod unic intre producatorii de volum. Jetta continua aceasta filozofie si in viitor: prin consumul de combustibil redus, prin caracteristici dinamice exceptionale si printr-un concept complex de siguranta. ESP si functia de verificare a presiunii in pneuri sunt dotari standard; chiar si predecesorul a fost premiat cu “Top Safety Pick”, in urma crashtestelor organizatiei americane IIHS. La siguranta maxima in cazul unui impact, se adauga modernizarea protectiei pietonilor. Calitatea finisajelor stabileste noi repere. Prin spatiul interior evident confortabil si prin design-ul puternic si stilat, noua Jetta reflecta, mai bine decat majoritatea concurentilor, provocarile auto ale vremurilor noastre.
Design exterior si dimensiuni
Nicio Jetta nu a mai fost vreodata atat de mare. Modelul are o lungime de 182,7 Inches (4,64 metri), inaltimea de 57,1 Inches (1,45 metri) si latimea de 70,1 Inches (1,78 metri). Astfel, modelul Volkswagen prezentat acum la New York, este cu 3,54 Inches (9 centimetri) mai lung decat predecesorul. Din echilibrarea acestor dimensiuni exterioare, reiese un raport puternic al proportiilor. In paralel, noul ADN al design-ului Volkswagen ii “ascute” stilul. Drept urmare, liniile clare si precise marcheaza stilul suprafetelor atletice si musculoase, un stil elegant si dinamic ce nu se demodeaza niciodata.
Partea frontala: Aici linia accentuat orizontala determina design-ul. Grila neagra, stralucitoare, formeaza din punct de vedere stilistic, o unitate cu farurile trapezoide. Sub aceasta unitate formata din grila si faruri, se contureaza ca suprafata distincta, bara complet vopsita. Pe urmatorul nivel, o alta priza de aer si spoilerul frontal (desenat in stilul “splitter”-elor folosite in motorsport) incheie in mod sportiv perspectiva frontala.
In partea superioara, impresia de putere este conferita de trecerea intre capota motorului in forma de V, si aripile laterale; “umerii” astfel realizati, au fost derivati 1:1 de la prototipul NCC si genereaza astfel un design dinamic si musculos.
Profilul: caracteristici de design care au marcat toate modelele Volkswagen noi din ultimul an, se contopesc in profilul acestei limuzine, rezultand intr-o noua forma de interpretare a ADN-ului de design Volkswagen conceput de seful italian al departamentului de design al Grupului Volkswagen (Walter de Silva) si de seful german al departamentului de design al marcii Volkswagen (Klaus Bischoff). Cel mai bun exemplu in acest sens: linia tornado caracteristica si arcurile puternic accentuate ale pasajelor rotilor. Acestea intretaie formal suprafetele mari, omogene si confera astfel un caracter dinamic puternic. Datorita ecartamentului lat, pasajele rotilor formeaza o trecere precisa, parca taiata cu cutitul, spre rotile cu dimensiuni de pana la 18 toli. Design-ul oglinzilor exterioare cu lampile de semnalizare integrate, urmeaza stilul mai marelui CC. In comparatie cu predecesorul, noua Jetta s-a dezvoltat si mai mult in ceea ce priveste claritatea si suveranitatea profilului.
Partea posterioara: Suprafetele omogene si umarul sportiv domina si aceasta perspectiva a noii Jetta. Blocurile optice sunt puternice atat ca luminozitate, cat si ca design. Sunt divizate in doua sectiuni si se intind de la fiecare aripa pana la usa portbagajului.
Interior si dimensiuni
Cu precadere interiorul, cu calitatea sa superioara, se apropie mult de urmatoarea clasa. Jetta avanseaza astfel clar in fata concurentei. Multumita ampatamentului marit, confortul a putut fi sporit in mod evident, mai ales pentru pasagerii din spate ai modelului cu cinci locuri. In comparatie cu predecesorul, spatiul pentru picioare, de 38,1 Inches (96,7 centimetri), a crescut cu 2,6 Inches (6,7 centimetri).
Noua Jetta mai ofera in interior si o perfectiune a detaliilor neegalata si –ca principiu de baza in dezvoltarea modelului- instrumente cu utilizare intuitiva. Instrumentele sunt structurate in mod ideal. Variantele de volan nou concepute (optional cu taste multifunctionale) sunt convingatoare, atat ca aspect, cat si la atingere. Mana dreapta actioneaza intuitiv padelele de schimbare a vitezelor, iar pe consola centrala, in partea superioara, sunt pozitionate noile panouri de comanda pentru instalatia de climatizare si sistemele radio si de radio-navigatie; aceasta sectiune este usor orientata spre sofer, pentru a oferi acestuia cele mai bune conditii. La fel, perfect vizibile, sunt si instrumentele de bord rotunde; intre acestea este pozitionat display-ul multifunctional (computerul de bord). Chiar si in versiunea de intrare, spatarul banchetei este rabatabil fractionat 40/60; astfel este sporita variabilitatea. Portbagajul poate fi deschis din interior, prin sistemul telecomandat. Pana la sase airbag-uri (doua airbag-uri frontale, doua airbag-uri laterale fata, doua airbag-uri pentru cap/torace in zona geamurilor frontale laterale) sunt parte a dotarilor.
Motoare economice
Patru motoare pentru America: In SUA si in Canada, noua Jetta este oferita cu trei motoare pe benzina si cu un motor turbodiesel cu injectie directa (TDI Clean Diesel). Doua dintre cele patru motoare sunt noi: motorizarea de intrare (85 kW /115 CP) si TDI-ul common-rail (103 kW/140 CP). Motorul pe benzina de 2,5 litri cu 125 kW /170 CP a fost perfectionat tehnic, la fel ca si motorul sportiv, de varf, 2.0 TSI cu 147 kW /200 CP, care, incepand cu 2011, va propulsa in America de Nord modelul de top Jetta GLI. Motorul de 115 CP este caracterizat prin valori mixte de consum de 28 mpg* (cutie de viteze manuala); versiunea automata inregistreaza 26 mpg*. Un highlight tehnic este noul 2.0 TDI Clean Diesel; gratie implementarii tehnologiei de injectie common-rail, motorul turbo a devenit la fel de silentios ca un motor pe benzina si la fel de puternic ca un motor de masina sport (cuplu maxim 320 newtonmetri). Un filtru de particule si un catalizator NOX determina si pentru acest motor TDI, valori ce se situeaza sub limitele normelor de poluare ale tuturor statelor SUA. Cu valori ale consumului de 34 mpg*, acest motor face ca noua si foarte agila Jetta 2.0 TDI (0-60 mph in 8,7 secunde) sa devina una dintre cele mai economice si ecologice masini ale continentului. Toate motoarele sunt oferite in versiune standard cu transmisie manuala. Ca optiune, fiecare model poate fi dotat cu o cutie de viteze automata. Volkswagen foloseste in acest sens, pentru noul 2.0 TDI si pentru 2.0 TSI o cutie DSG cu 6 trepte, unul dintre cele mai moderne sisteme de transmisie automata din lume.
Sase motoare pentru Europa: In Europa va fi implementata o strategie potrivita pietei respective. Toate motoarele sunt caracterizate prin cilindree mai mica si supraalimentare. Iar asta inseamna: o putere usor mai redusa pentru motorizarea de intrare, cilindree in parte mult redusa si, pentru toate variantele, supraalimentare. In 2011, patru din sase motoare vor fi noi in gama Jetta: 1.2 TSI (77 kW /105 CP), 1.4 TSI (118 kW /160 CP), precum si cele doua motoare turbodiesel common-rail 1.6 TDI (77 kW /105 CP) si 2.0 TDI (103 kW /140 CP). Ca si pana acum, hightech in forma deja consacrata, este oferit de 1.4 TSI (90 kW /122 CP) si 2.0 TSI (147 kW /200 CP). Cu exceptia 1.2 TSI, toate motoarele pot fi dotate optional cu DSG cu 6 trepte (77-kWTDI, 103-kW-TDI, 147-kW-TSI) precum si cu DSG cu 7 trepte (90-kW-TSI, 118-kWTSI). Desigur, fiecare motorizare Jetta corespunde normelor de emisii Euro 5. In plus, 1.2 TSI si 1.6 TDI sunt dotate si cu pachetul BlueMotion Technology. Astfel printre dotarile tehnice se numara sistemul Start-Stop si recuperarea energiei kinetice prin sistemul de recuperare a energiei de franare. Noua Jetta 1.2 TSI BlueMotion Technologie consuma doar 5,3 l/100 km* (analog 123 g/km* CO2) – o valoare absolut extraordinara pentru o limuzina pe benzina cu viteze de 190 km/h. In combinatia 1.6 TDI BlueMotion Technology, reiese un consum mediu senzational de mic de 4,1 l/100 km* (109 g/km* CO2); Jetta devine cu acest motor cea mai economica limuzina de 4,6 metri din lume.
Sursa: Scorpion / Dan Stefan
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro