Psihologia cadoului: spune-mi ce daruiesti si iti voi spune cine esti

10 iulie 2020
Autor:
Felix Culpa SRL

Personalitatea noastra patrunde tot ceea ce suntem si facem. Prin urmare, in actul de a da, dezvaluim o multime de informatii despre noi insine.

Psihologia cadourilor arata o relatie intre personalitatea noastra si tipul de daruri oferite. Nu doar continutul prezentului are relevanta, ci si prezentarea si costurile de toate tipurile joaca un rol important.

Planificati cadourile in avans sau mergeti mai departe? Incercati sa adaugati o nota personala sau sa acordati prioritate valorii monetare? Toate aspectele implicate in procesul de oferire a cadourilor ne pot ajuta sa realizam o radiografie interna a persoanei care le ofera. Sa aruncam o privire mai atenta.

Psihologia cadoului

Cadourile pot fi privite ca un contract social sau ca un act de apreciere reciproca. In orice caz, exista patru componente cheie care determina modul nostru de a da si, prin urmare, personalitatea noastra.

Costuri financiare: valoarea monetara a cadoului ales

  • Timpul petrecut in achizitionarea sau pregatirea cadoului
  • Energia mentala investita in planificarea si alegerea unui cadou potrivit pentru destinatar
  • Costuri fizice necesare pentru realizarea prezentului
  • Unele cercetari au descoperit ca atunci cand vine vorba de primirea unui cadou, oamenii apreciaza mai mult investitii de timp, energie mentala si fizica . Valoarea monetara pare a fi cel mai putin considerat aspect. Totusi, totul depinde de situatie si de persoanele implicate.

In orice caz, implicarea mai mare sau mai mica a fiecarui individ in aceste domenii ne ajuta sa facem un profil al personalitatii sale . Cine prioritizeaza banii investiti in cadou va fi cu siguranta diferit in multe privinte de cei care aleg sa isi dedice timpul pentru realizarea cadoului perfect. Cine prevede luni in avans ceea ce urmeaza sa dea, va diferi de persoana care prefera sa fie mai spontana, dar mai creativa si sa isi foloseasca toata energia fizica pentru a realiza prezentul.

Trasaturi narcisiste

Persoanele cu trasaturi narcisiste se considera superioare celorlalte si merita toate lucrurile bune din viata. Acest lucru se reflecta si in modul lor de a oferi, in timp ce incearca sa-si faca cadoul la fel de unic pe cat il simt. Nu vor opta niciodata pentru articole simple sau conventionale, prefera ceva exclusiv si de neuitat.

In general aleg cadouri speciale scumpe, mari sau ostentative . Ei se vor gandi cu atentie la ce sa dea pentru a lasa o amprenta pozitiva si de durata asupra receptorului. Din acest motiv, este, de asemenea, obisnuit sa petreaca timp avand grija ca ambalarea si prezentarea cadoului sa fie la fel de impresionante.

Inima mare

Pentru acest tip de persoana, cel mai important lucru este componenta emotionala a cadoului, cu ajutorul ei incearca sa-si demonstreze afectiunea fata de destinatar . Din aceasta cauza, ei depun mult efort pentru a gasi cadouri speciale care sa incante cu adevarat cealalta persoana si sa se potriveasca gusturilor si intereselor lor. Nu vor observa pretul, deoarece valoarea sentimentala este cea mai mare prioritate a acestora.

De asemenea, este foarte frecvent ca acestia sa ofere cadouri facute de propriile lor maini sau personalizate intr-un fel. Ei sunt tipul de oameni care se bucura de impachetarea cadourilor in sine si adaugarea de felicitari si dedicatii.

Lipsa empatiei

Oamenii mai putin empatici considera oferirea unui cadou aproape ca un angajament social. Nu se deranjeaza sa analizeze gusturile destinatarului si cumpara, de obicei, ceva usor, rapid si impersonal . De asemenea, tind sa lase totul pana in ultima clipa si, de cele mai multe ori, nu au grija de prezentare sau de detalii.

Perfectionism

Oamenii perfectionalisti aspira la excelenta si nu tolereaza esecurile. Prin urmare, ei vor avea grija deosebita ca cadoul sa fie in stare perfecta si prezentarea sa fie impecabila . O imperfectiune a ambalajului va fi un motiv suficient pentru a o schimba pentru alta.

Pentru a indeplini aceste standarde solicitante, vor incepe planificarea cadoului cu mult timp in avans. In acest fel, se asigura ca au suficient timp pentru a avea totul sub control si pentru a rezolva orice eveniment neprevazut.

Din toate aceste elemente ne putem face o idee despre profilul personalitatii cine ne face un cadou. Cu toate acestea, este necesar sa luam in considerare multe alte aspecte ale comportamentului sau in alte domenii ale vietii sale pentru a clasifica pe cineva drept foarte empatic sau putin, narcisist sau umil.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram