În anul 2020, companiile si consumatorii s-au familiarizat cu termeni precum rețele de socializare, rețele social, Facebook, Twitter, Instagram etc..
Foarte des companiile și profesioniștii care astăzi decid să își promoveze activitățile online tind să identifice social media ca fiind singurul canal de marketing online, uitând că acesta sunt doar unul dintre instrumentele posibile pe care ni le pune la dispoziție web marketingul.
O strategie care are în vedere sinergia cu alte tehnici de web marketing s-ar putea dovedi mai eficienta pentru atingerea obiectivelor. Sa vedem si de ce.
Ai nevoie de trafic si nu stii de unde sa incepi?
Spune-ne despre proiectul tau printr-o consutanta gratuita: Promovare Online
Acest termen se referă la setul de activități, tehnici și strategii menite să creeze vizibilitate, reputație și relații solide cu clienții și potențiali prin canale online.
În acest articol vom folosi întotdeauna termenul de web marketing chiar dacă, în realitate, trebuie specificat faptul că există definiții și termeni diferiți, care sunt folosiți în mod interschimbabil între ei, cum ar fi Internet Marketing, Marketing online, Marketing digital etc
După cum sugerează și denumirea, termenul de marketing „tradițional” înseamnă modul tradițional de a face marketing: evenimente, pliante, anunțuri la radio, TV, ziare etc. Pe scurt, toate canalele de publicitate care nu au loc prin internet.
NB: În realitate, termenul „marketing” nu se rezuma la singurul aspect al promovării publicității, ci întregul proces de creare, distribuire, promovare și stabilire a prețurilor pentru produse și servicii in raport cu clienții vizați.
În general, marketingul tradițional și marketingul digital au caracteristici și domenii de aplicare diferite. Din acest motiv, este dificil să spunem dacă unul dintre cele două este de preferat celuilalt: acestea sunt două canale care se integrează între ele și care nu trebuie neapărat privite ca rute alternative.
Cu toate acestea, putem identifica unele caracteristici ale web marketingului ce ofera anumite avantaje față de marketingul tradițional:
Marketingul digital oferă diferite tehnici și instrumente pentru a opera pe piața online. Printre acestea principalele sunt:
Marketing prin e-mail
Serviciile de marketing prin e-mail oferă, în general, o serie de funcționalități pentru a crea conținut pornind de la șabloane preconfigurate (planificare), programări de expediere, monitorizare a rezultatelor campaniei și profilare a utilizatorilor.
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
Seria de activități care vizează îmbunătățirea poziționării naturale („organice”) a site-ului sau a unei pagini pe motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie.
Obtine o consultanta SEO gratuita.
Publicitate pentru motoarele de căutare (SEM)
Modalități de a crește traficul și vizibilitatea site-ului dvs in rezultatele motorului de căutare prin metode plătite, cum ar fi anunturi Google.
Aceste tipuri de instrumente se mai numesc și reclame PPC (Pay Per Click), deoarece costul lor se percepe doar atunci când utilizatorul da click pe anunț.
Display Advertising
Publicitate online în diverse formate, cum ar fi bannere, text, imagini și videoclipuri pe site-uri sau pagini web.
Marketing afiliat
Metodă care oferă unul sau mai multe site-uri afiliate ca si canal promoțional si care sunt recompensate (pentru fiecare contact nou sau vânzare nouă) prin găzduirea de reclame ce promovează activitatea companiei.
Social Media de marketing
Utilizarea canalelor social, cum ar fi Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, YouTube, pentru a ajunge la consumatori sau persoane interesate de activitățile companiei sau ale profesionistului.
Website
Site-ul web este elementul central al activităților de marketing digital al companiilor și profesioniștilor.
De fapt, este „casa digitală” a activităților sale și trebuie să reprezinte punctul de sosire al tuturor activităților de web marketing, cum ar fi SEO, publicitate PPC, email marketing, social media marketing sau altele.
CE INSTRUMENT DE WEB MARKETING SĂ ALEGEȚI ?
După cum am văzut, există numeroase tehnici și oportunități pe care le avem disponibile pentru a crește popularitatea unei mărci, a genera oportunități sau a crește vânzările unui produs / serviciu.
Deci, ce instrument să folosești?
Răspunsul nu este atât de simplu sau imediat: alegerea finală a canalului online va depinde de strategia digitală care va fi adoptată.
De fapt, numai după o analiză atentă a obiectivelor de marketing corporative sau personale și a caracteristicilor potențialilor clienți, este posibil să identificați instrumentele de web marketing care se potrivesc cel mai bine obiectivelor dvs. de afaceri.
Nu faceți greșeala de a începe să utilizați un instrument, de exemplu Facebook, fără să fi evaluat mai întâi care sunt obiectivele ce trebuie atinse, tipul de consumatori și resursele disponibile, cu alte cuvinte, fără să fi făcut o planificare adecvată !
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro