Mereu văzute dar neremarcate, impunătoare și sobre, căile ferate sunt elemente indispensabile atunci când ne gândim la procesul de transport atât al călătorilor cât și al mărfurilor.
Bineînțeles, nicio cale ferată nu se poate întocmi fără părțile sale componente, care, puse împreună asigură întreg ansamblul. În acest caz, traversele de cale ferată alcătuiesc suprastructura căii ferate, preluând, micșorând și transmițând sarcinile primite de la șine către prisma căii ferate. Mai mult decât atât, prin intermediul encartamentului căii, adică elementele de prindere din dotare, șinele se leagă între ele și formează un cadru – traversa. La rândul lor, transversele sunt încastrate și rezemate în prisma căii ferate, asigurându-i acesteia stabilitate atât în plan orizontal cât și în plan vertical.
Ce trebuie știut despre aceste elemente este faptul există mai multe de tipuri de traverse, atât pentru căi ferate normal cât și pentru încrucișări și macaze. În orice circumstanțe, acestea sunt produse conform SR EN 13145+A1:2012 și, fiind disponibilepentru orice model de encartament, este cât se poate de justificată dorința de persistență nedeteriorată a acestora. Tocmai pentru a facilita acest lucru, îți punem la dispoziție procedeul de impregnare cu creozot WEI-Tip C, prin intermediul metodei vid-presiune.
De asemenea, în funcție de materialele din care au fost confecționate, există 5 tipuri principale de materiale din care se pot obține traverse.
Confecționate din lemn moale precum cel al bradului, molidului, pinului, salcâmului, ulmului sau plopului sau chiar din lemnul foioaselor precum gorunul, fagul sau stejarul. În funcție de locul de utilizare ulterioară, există 3 dimensiuni standard în care o traversă de cale ferată din lemn poate fi comandată, standardele acestea fiind reglementate de GOST 78-2004.
Acest tip de traversă este adeseori comandat datorită proprietăților sale de înaltă rezistență și degradarea foarte lentă. Pe lângă acestea, un alt atuu al traverselor de lemn este faptul că procesul de obținere și prelucrare a lemnului nu este unul foarte complicat, făcând relativ ușoară și accesibilă înlocuirea acestora atunci când este necesar.
Traversele de beton reprezintă o alternativă foarte bună pentru traversele de lemn, chit că sunt considerabil mai grele decât acestea. Armatura betoanelor este alcătuită din 10, 12 toroane, formate la rândul lor prin răsucirea între ele a 3 corzi cu diametrul de 3 mm.
Pentru ca o placă metalică să fie prins de traversă este nevoie ca cele 4 tirfoane să se introducă în dibluri din lemn sau plastic, înglobate fiind mai apoi în beton.
Pe lângă acestea, pentru producerea traverselor se mai folosește și piatra, însă doar în cazuri rare, de uz special. Chiar și plasticul este un material din care se confecționeaza traverse de cale ferată, având aplicabilitate doar pe liniile feroviare din Japonia. Nu în ultimul rând, un alt tip de traversă întâlnit are ca și material de fabricare oțelul, modalitate folosită preponderent în Rusia.
Totuși, atunci când vine vorba de construcția și mai ales punerea în vânzare a traverselor, doar companiile care beneficiază de autorizații concepute la nivel european pot demara servicii. Prin urmare, ideală este colaborarea cu firma noastră de încredere, care prezintă autorizație de furnizor feroviar și certificate omologa te tehnic-feroviar pentru produsele feroviare și standardizate după SR OHSAS 18001:2008,SR EN ISO 9001:2015 și SR EN ISO 14001:2015 și, nu în ultimul rând, aprobare a managementului calității.
Deci, dacă până acum, atunci când vizualizam o gară și, respectiv șine de cale ferată, știam despre ele că sunt acolo, că avem nevoie de ele. Nu ne-am gândit niciodată la procesul complex care facilitează funcționarea optimă a sinelor de cale ferata.
Prin intermediul traverselor de cale ferată, nu doar că aflăm ce materiale sunt mai mult sau mai puțin fiabile pentru construcția șinelor de cale ferată, ci conștientizăm și problemele care ar putea apărea o piesă nu este optim atașată sau lipsește, sau dacă pentru procesul de construcție nu apelăm la ajutor profesionist.
Compania Pamirco este specializata in constructia de traverse de cale ferată / wooden railway sleepers din anul 2005. Activitatea principală a societăţii este tăierea şi rindeluirea lemnului cu impregnarea lemnului.
Scopul companiei Pamirco este sa ofere calitate, experienta si produse de prima clasa clientilor sai. Succesul companiei Pamirco este datorat fiecarui membru al echipei sale in egala masura.
Email: [email protected]
Adresa: Romania, Timis County, Manastiur, no. 105/A, P.O. 307275
Telefon: +40 256 325 831
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro