Atunci când vrem să înțelegem scopul unor traverse de cale ferată, trebuie să avem în vedere că sunt cele mai importante elemente care ajută la realizarea suprastructurii oricărei căi ferate, ocupându-se în special de acapararea altor sarcini primite de la sine și de a le transmite prismei căii, motiv pentru care calitatea materialelor din care sunt confecționate aceste traverse de cale ferata este importantă.
Având la baza câteva elemente de prindere, rolul acestor traverse de cale ferata este cel de prindere a ecartamentului căii în așa fel încât să aibă loc legarea șinelor între ele formând cu acestea traversa. La rândul lor, traversele sunt responsabile de rezemarea lor în prisma căii pentru a oferi stabilitate și siguranță acesteia.
1. Traverse de cale ferata din lemn
Materialul lemnos din care are loc producerea traverselor de cale ferată poate fi îmbrăcat din mai multe tipuri de lemn esențiale precum : lemn moale printre care se numără – bradul, pinul, molidul salcâmul sau ulmul, lemn tare în care regăsim – fagul, stejarul, gorunul sau garnița și într-un final lemnul de esență specială. Traversele din lemn utilizate pentru calea ferata pot fi realizate având la bază o gamă variată de dimensiuni: standard sau în funcție de ceea ce dorește clientul să confecționeze din ele. Toate traversele din lemn specifice unor traverse de cale ferata dispun de o atenție sporită, urmând câteva etape de fabricație precum - producere, impregnare, placare și depozitare conform cerințelor existente în standardele internaționale.
2. Traverse de cale ferata din beton
Aceste traverse de cale ferata au compoziția realizată doar din betoane de clasă, iar în ceea ce privește armatura, aceasta este compusă din 10/12 toroane care sunt alcătuite la rândul lor din 3 corzi răsucite între ele.
Luând în considerare anul primei fabricații de acest gen care a avut loc în a doua jumătate a secolului 18 și până astăzi, căile ferate au fost și sunt într-o continuă dezvoltare modernizându-se cu timpul, ajutând o lume întreagă prin facilitarea transportului atât de persoane cât și de mărfuri,dintr-o localitate într-alta sau dintr-o regiune într-alta.
Orice firmă serioasă trebuie să conțină oameni specializați în producerea de traverse de cale ferata pentru a spori atât fabricația acestora cât și calitatea lor pentru orice tip de ecartament. Pentru că siguranța este pe primul loc, firmele trebuie să asigure producția acestor traverse inclusiv din lemn provenit de esență tare precum este cel de stejar sau fag, susținând de asemenea gestionarea durabilă a spațiilor verzi din țară.
Proprietățile sigure și specifice ale lemnului reduc de cele mai multe ori înlocuirea acestuia cu alte materiale precum betonul, plasticul ecologic sau metalul. De-a lungul anilor au fost realizate cercetări multiple a unor oameni specializați în acest domeniu care au concluzionat că lemnul dispune de anumite caracteristici tipice și particulare, aspect care face din acesta materialul ideal pentru confecționarea acestor traverse de cale ferata.
Dacă am dori înlocuirea traverselor de lemn cu cele din beton va fi necesară realizarea completă a întregii infrastructuri. Astfel, alegerea unui astfel de material va duce inevitabil la o mărire a costurilor finale. De ce se întâmplă asta? În comparație cu materialul lemnos cel de beton solicită folosirea într-o cantitate mai mare a balastului.
Importanța calității unor traverse de cale ferata pornește de la materialul folosit, motiv pentru care, materialul lemnos nu este recomandabil de a fi înlocuit cu cel de beton din mai multe motive specifice precum diferența de înălțime, statica, emisia de zgomot și așa mai departe.
De asemenea, traversele din material lemnos are o rezistență mult mai mare atunci când vorbim despre ruperea lor, tocmai de aceea este importantă folosirea lor în zone și trasee de cale ferată cu un risc mărit de deraiere precum liniile de transport atât cele agabaritice cât și de triaj.
Mai mult decât atât, spre deosebire de un material precum este betonul sau fierul, rezistența unor traverse de cale ferata din lemn este mult mai ridicată, reprezentând una dintre cele mai bune opțiuni atât pentru o aderență potrivită în curbe periculoase cât și pe liniile de cale ferată montane unde datorită capacității sale elastice nu se pot deteriora în urma unor căderi de pietre.
Așadar, trebuie să înțelegem cu toții importanța atât a calității cât și a materialelor din care se confecționează aceste traverse de cale ferata, este un aspect care ne poate ajuta în luarea unor decizii importante care să fie sprijinite de siguranță, calitate și rezistență.
Compania Pamirco este specializata in constructia de traverse de cale ferată / wooden railway sleepers din anul 2005. Activitatea principală a societăţii este tăierea şi rindeluirea lemnului cu impregnarea lemnului.
Scopul companiei Pamirco este sa ofere calitate, experienta si produse de prima clasa clientilor sai. Succesul companiei Pamirco este datorat fiecarui membru al echipei sale in egala masura.
Email: [email protected]
Adresa: Romania, Timis County, Manastiur, no. 105/A, P.O. 307275
Telefon: +40 256 325 831
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro