Se lansează „Fii propriul tău stăpân!”, proiect care va promova antreprenoriatul ca opțiune de autoangajare prin creșterea interesului pentru implicarea în activități economice a 200 de beneficiari direcți din județul Ilfov, care nu au un loc de muncă și care provin din categorii defavorizate.
Proiectul, finanțat de Societe Generale European Business Services și implementat de Fundaţia Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România – CEED România, se va desfășura pe o perioada de 12 luni.
Pentru a contracara situația dificilă existentă pe piața muncii și efectele generate de actuala pandemie pentru persoanele din categorii defavorizate, dar și pentru a le crește șansele de integrare în câmpul muncii, „Fii propriu tău stăpân!” va contribui la dezvoltarea competențelor antreprenoriale și al nivelului de informare al beneficiarilor printr-o serie de cursuri online, sesiuni de mentorat, seminarii practice și sesiuni de schimb de experiență cu membri ai mediului de afaceri local.
Proiectul „Fii propriu tău stăpân!” este susținut prin programul de finanțare We Care Together, lansat de Societe Generale European Business Services pentru sprijinirea proiectelor dezvoltate în zona „integrării profesionale” și „educației” de asociațiile neguvernamentale din România, pentru susținerea grupurilor vulnerabile în vederea creșterii șanselor la o viață mai bună și la incluziune socială. Pe lângă sprijinul financiar acordat, Societe Generale European Business Services se va implica în susținerea proiectului prin activități de mentorat, consiliere a beneficiarilor și împărtășire de experiențe și sfaturi profesionale cu ajutorul angajaților companiei, voluntari în proiect.
De asemenea, proiectul va fi implementat în colaborare cu entități publice cu rol și atribuții în dezvoltarea locală sau sprijinirea inserției profesionale a grupurilor vulnerabile vizate (AJOFM Ilfov, autorități publice locale din localități urbane și rurale ale județului Ilfov), precum și cu entități private din București și județul Ilfov implicate în principal în dezvoltarea antreprenorială și în afaceri (consultanță, mentorat, servicii bancare).
Pe lângă creșterea competențelor antreprenoriale și sprijinirea integrării beneficiarilor direcți în câmpul muncii prin lansarea unei afaceri proprii, proiectul își propune să faciliteze pentru alte 100 de persoane, colaboratori locali din proiect, dobândirea unei experiențe utile în promovarea antreprenorială ca mijloc de adresare a nevoilor grupurilor vulnerabile și de sprijinire a inserției acestora pe piața muncii.
Tot în ceea ce privește beneficiarii indirecți, prin activitățile educaționale și de mentorat din cadrul “Fii propriul tău stăpân!”, se estimează că alte 540 de persoane își vor îmbunătăți statutul economic și social prin creșterea respectului de sine și încrederii în propriile forțe.
Despre C.E.E.D. România:
Fundaţia Centrul pentru Educaţie Economică şi Dezvoltare din România - CEED România a fost înfiinţată în august 2006 cu scopul de a promova dezvoltarea sectorului IMM din România, stimularea antreprenoriatului și a educației manageriale. CEED România face parte dintr-o reţea globală de centre, operaţionale în sud-estul Europei şi alte regiuni.
Misiunea CEED ROMÂNIA este să faciliteze accesul tuturor cetăţenilor la know-how-ul şi la contactele de care au nevoie pentru a contribui la crearea de locuri de muncă şi creşterea ocupării, sporind astfel prosperitatea economică.
CEED România a implementat cu succes 25 proiecte.
Proiectele implementate, împreună cu serviciile prestate pe baze comerciale însumează peste 900 de sesiuni de formare și 264 de evenimente de networking. Fundația a servit peste 17.600 de clienți, printre care antreprenori existenți și potențiali, manageri de IMMuri, fermieri, antreprenori sociali, femei, tineri, persoane din grupuri vulnerabile.
Ca urmare a intervențiilor CEED România din ultimii 5 ani (2015-2019), au fost înființate aproape 200 de noi întreprinderi sau activități independente, care au creat peste 350 de noi locuri de muncă; 24 de noi întreprinderi sociale au oferit peste 200 de locuri de muncă unor persoane din grupuri vulnerabile şi cel puțin 160 de antreprenori la start, antreprenori sociali și fermieri au obținut finanțare de peste 7,4 milioane euro cu sprijinul nostru.
Despre Societe Generale European Business Services:
Societe Generale European Business Services a fost fondată în 2011 ca centru de servicii pentru grupul Societe Generale. Compania oferă servicii profesionale de înaltă calitate în diverse domenii de activitate pentru entitățile Grupului din întreaga lume: finanțe și contabilitate, achiziții, resurse umane și IT.
Activitatea Societe Generale European Business Services a crescut substanțial în ultimii ani; de la un singur SSC specializat în domeniul Financiar în 2011, compania s-a tranformat într-un centru complex ce oferă o gamă extinsă de servicii: financiare, resurse umane, IT, iar ultima linie de business se concentrează pe susținerea funcțiilor corporate din domeniul operațional, de tipul KYC (Know your Customer) sau back office. SG EBS este un centru de servicii pentru numeroase entități ale Grupului, deservind 35 de țări pentru toate liniile de business majore ale Societe Generale.
În 2016, SG EBS a primit premiul de excelență pentru cea mai rapidă creștere în cadrul Romanian Outsourcing Awards, în 2018 a obținut premiul „SSC Company of the Year” în cadrul Romanian Outsourcing and Share Services Awards Gala, iar în 2019 a obținut premiile „Employer of the Year” și „CSR initiative of the year”, în cadrul Business Service Forum organizat de către Outsourcing Today. În 2020, în cadrul ABSL Awards Gala, a primit premiul 1 Business Leader în categoria CSR, iar în cadrul Romanian CSR Awards, SG EBS a primit locul 3 în categoria Sănătate, cu proiectul BI Elias.
Mai multe detalii despre evoluție și rezultatele obținute pot fi găsite pe pagina Facebook a proiectului: https://www.facebook.com/FII-Propriul-TAU-Stapan
Date de contact:
Alexandra Mararu,
e-mail: [email protected],
telefon: 0722.546.220
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro