Crearea unui brand puternic are la bază o strategie de branding. Este primul pas din construirea unui brand și înglobează toate aspectele elementare ale unui brand memorabil.
Strategia de branding cuprinde toți factorii care definesc un brand: elementele ce țin de arhitectura brandului (promisiunea, misiunea și viziunea brandului), de personalitatea brandului (vocea și tonul vocii, atributele și calitățile brandului), de grupul țintă vizat (categoriile de grupuri țintă urmărite alături de nevoile și instrumentele de satisfacere ale acestora), de comunicare (tipuri de mesaje, sloganuri, poziția unică de vânzare) și direcțiile vizuale de clădire a brandului.
Pe lângă aceste elemente, strategia de branding include o analiză complexă a celorlalte branduri reprezentate de competiție. În această analiză se urmărește următoarele aspecte: cum este poziționat brandul pe piață, care este publicul țintă urmărit, care sunt mesajele cu care brandul comunică, ce fel de materiale vizuale folosesc, care este vocea brandului și atitudinea față de clienți. Se analizează de asemenea cromatica materialelor și a produselor, modalitatea în care se promovează pe canalele de social media, dacă brandurile se asociază sau nu cu figuri publice, și care este misiunea acestora.
Analiza competiției ajută la identificarea propriei poziții a brandului printre celelalte și la asumarea proprietăților care îl fac unic și diferit. Unicitatea brandului se regăsește în poziția unică de vânzare, care este reprezentată de acel atribut unic, propriu și de neregăsit la competiție. Identificarea acestui atribut nu este un proces facil și presupune un efort de sinceritate sau creativitate. Scopul acestui atribut este să valorifice brandul în fața competitorilor și să atragă un public țintă cât mai mare.
Brandul este o entitate complexă, care contrar opiniilor generale, nu se rezumă doar la partea vizuală, la logo, culori și imagini, ci are în spate o arhitectură intricată.
Se spune ca o imagine comunică mai mult decât o mie de cuvinte, însă pentru a reuși această performanță acea compoziție grafică trebuie să livreze mesaje sau idei multiple și să trezească anumite emoții în mintea publicului. Combinația de forme și culori, tipuri de literă, dar și fotografii, pot rezulta într-un mesaj vizual complex care să atingă emoțional o masă mare de oameni. Dacă o imagine poate avea acest efect, ce efect poate avea un material video care este însoțit și de o coloană sonoră? Trăim în era internetului unde principalele mijloace de comunicare au devenit video-urile. Mult mai complexe și mai de impact față de imagini, video-urile pot ajunge către milioane de utilizatori și pot converti un proces însemnat din acest număr în clienți. Dar pentru a avea acest impact, este esențial ca video-ul să reușească să transmită mesajul dorit și să reprezinte cu integritate brandul. Desigur că în spatele unui video de impact se află un bun profesionist, însă acesta trebuie să înteleagă brandul și să reusească să încorporeze în materialul său elementele de bază. De aceea, fundamentul oricărui material de promovare al brandului, este strategia de branding și manualul de brand. Toate materialele dezvoltate trebuie să respecte regulile din aceste două documente esențiale, să urmărească întotdeauna că orice comunicare se face în acord cu vocea brandului și că personalitatea și atributele brandului sunt bine conturate și respectate în același timp.
Strategia de branding și manualul sunt servicii oferite în general de către o agenție de branding iar durata de realizare a acestora poate varia în funcție de complexitatea fiecărui proiect. În procesul de creație de brand este întotdeauna implicat și proprietarul brandului, care joacă un rol activ în dezvoltarea brandului, întrucât, în cele din urmă acesta trebuie să se identifice cu brandul creat și să își asume promisiunea.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro