Comunitatea antreprenorială trece prin modificări majore cauzate de contextul economic mondial și mai ales de influența tot mai puternică a mediului online asupra modului de organizare și de promovare a diferitelor business-uri. Reţelele de socializare au schimbat radical comunicarea, prin crearea unor branduri cu solide proiecții virtuale și a unor comunităţi dedicate acestora. Pentru a observa rolul platformelor social media asupra afacerilor, vă prezentăm cele mai populare rețele de socializare pentru antreprenori:
Facebook este una dintre cele mai cunoscute rețele de socializare, cu peste 2 miliarde de membri în toată lumea. Pune la dispoziția companiilor pagini de promovare, strategii de marketing online și scheme de promovare prin anunțuri, reclame și conținut multimedia adaptat la publicul țintă.
Linkedin este considerată rețeaua de socializare cu cel mai puternic caracter profesional, fiind o sursă de recrutare a forței de muncă, un instrument de HR dar și o platformă excelentă pentru PR online și crearea unei imagini de marcă pentru companii și management reputațional pentru antreprenori.
Dedicată conținutului vizual, rețeaua Instagram este tot mai utilizată în mediul de afaceri, deși a debutat ca un instrument de divertisment pentru tineri. Pentru că o imagine face cât o mie de cuvinte, antreprenorii apelează tot mai mult la promovarea produselor și serviciilor prin intermediul conținutului video de pe Instagram. Din această cauză și tehnologia utilizată pentru fotografiere și filmare a evoluat spectaculos, astăzi fiind o practică curentă utilizarea unor accesorii profesionale precum DJI RS 2 Combo Stabilizator Gimbal, pentru obținerea unor imagini de calitate, care să transmită mesajele de marketing dorite de compania respectivă.
Deși s-a afirmat mai lent în lumea antreprenorială, Twitter a intrat în topul rețelelor sociale de business, fiind preferată pentru mesaje scurte și relevante către publicurile țintă, prin care să fie comunicate valorile companiei, obiectivele pe termen mediu și lung, realizările și lansările de noi produse sau servicii.
Youtube reprezintă o resursă online care ajută antreprenorii să posteze filmulețe pe canalul propriu al business-ului respectiv și să prezinte astfel într-o manieră elaborată, cu detalii constructive și funcționale, activitatea pe care o desfășoară și produsele pe care le oferă.
Crearea unui cont de business pe Pinterest a devenit o condiție a succesului antreprenorial, pentru că oferă posibilitatea familiarizării cu brandurile, prin crearea de pinuri gratuite și publicarea lor online în diferite formate: pinuri cu imagine, cu clipuri video sau pinuri cu produse.
Considerat inițial un simplu program de messaging, Skype a devenit o rețea de socializare utilizată de antreprenori din toată lumea pentru comunicarea cu parteneri de afaceri, clienți și colaboratori. Se pot posta reclame pe Skype, iar imaginea persoanelor și companiilor este prezentată într-un mod profesional, care pune în valoare atuurile de business ale acestora.
Pentru o abordare mai relaxată și mai empatică a comunicării antreprenoriale Snapchat este rețeaua de socializare potrivită. Oferă posibilitatea de a posta fotografii, conținut video și story, plus opțiunea editării acestor mesaje prin aplicarea de filtre, măști, suprascrieri, subtitrări pe videoclipuri.
Utilizat de toată lumea pentru conversații online, convorbiri audio și video, WhatsApp a trecut la un nivel superior devenind prin WhatsApp Business o veritabilă rețea de socializare pentru antreprenori și afaceri. Astfel este posibilă crearea unor magazine online unde produsele și serviciile să fie prezentate alert și interactiv, în vederea achiziționării de către clienți din toată lumea.
La început opinia a fost că Tik Tok reprezintă doar o aplicație de divertisment, cu videoclipuri scurte, postate și urmărite în special de adolescenți și tineri. Succesul acestei rețele de socializare i-a determinat pe antreprenori s-o includă în campaniile de promovare online și să creeze special pentru acest canal online un conținut video creativ, cu fond sonor special și scenarii atractive.
Succesul antreprenorial depinde în mare măsură de utilizarea unor rețele de socializare utile și relevante pentru promovarea produselor și serviciilor, dar și de identificarea acelui mix de comunicare online prin care oamenii de afaceri să reușească transmiterea mesajelor de business către publicurile țintă într-un mod interesant, eficient și original.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro