Întreprinzătorii români se luptă zi de zi cu birocrația și multiplele obligațîi legale pe care le au. Pe fiecare plan al activității lor există autorități către care trebuie să raporteze, documente și registre de completat, proceduri stricte de conceput și urmat și multe altele asemenea.
Nu este de mirare că, în acest context, întreprinzătorii ajung să privească Securitatea și Sănătatea în Muncă a personalului că fiind doar niște obligațîi impuse prin lege. Aceste aspecte din viața unei afaceri sunt însă mult mai mult decât atât, reprezintă două dintre cele cinci funcțiuni ale firmei definite în literatură de management și bună lor funcționare oferă întreprinzătorului posibilitatea de a fi profitabil, de a-și îndeplini obiectivele și de a crea o afacere pe termen lung, care va trece testul timpului și va putea fi transmisă din generație în generație.
În cele ce urmează vom arăta de ce activitatea de Securitate și Sănătate în Muncă este atât de importantă pentru o afacere și ce se poate face pentru a o trata corespunzător.
Deoarece materialul se adresează în special întreprinderilor mici până în 250 de angajați, pentru care este mult mai eficient să externalizeze aceste funcțiuni, materialul nostru se va concentra în mod firesc, în final, pe optimizarea deciziei de alegere a unui serviciu extern de calitate care să se ocupe de Securitatea și Sănătatea în Muncă a personalului.
Orice angajator este confruntat de la bun început cu o obligație legală în ceea ce privește Protecția Muncii. Însă atunci când vorbim despre Protecția Muncii trebuie să privim mai departe de atât și să îi înțelegem utilitatea.
Beneficiile majore pe care activitatea de protecția muncii le oferă sunt:
reducerea numărului de accidente;
micșorarea gravitățîi accidentelor;
reducerea consecințelor accidentelor (amenzi, închiderea punctului de lucru, etc.);
promovarea securitățîi și sănătății lucrătorilor;
creșterea productivitățîi;
îmbunătățirea produsului sau a serviciului oferit de firmă;
îmbunătățirea mediului social la locul de muncă.
Oferirea de informațîi lucrătorilor, precum și instruirea lor, duc la conștientizarea riscurilor legate de Securitate și Sănătate în Muncă la care sunt expuși, precum și a standardelor de prevenire și protecție care trebuie respectate în locurile de muncă. Astfel, utilizarea corectă a echipamentelor individuale de protecție și a echipamentelor de lucru poate deveni o normalitate în orice zi de muncă.
SSMZone.ro este abilitată de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale că Serviciu Extern pentru a presta Activități de Prevenire și Protecție în domeniul Securității și Sănătății în Muncă, în conformitate cu Legea nr. 319/2006 – Legea Securitățîi și Sănătății în Muncă
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro