Atunci cand un client decide sa dezvolte un brand pentru un produs, serviciu sau companie, el apeleaza la un designer grafic sau specialist in branding, pentru creatie grafica. Dar majoritatea cred ca nu exista nicio diferenta intre un designer si un specialist in creatie grafica, pentru ca amandoi sunt capabili sa vina cu un logo. Astazi, companiile exista in cadrul unei concurente acerbe. Pentru a iesi din mediul competitiv, compania trebuie sa creeze o imagine unica, de recunoscut, sa castige increderea publicului tinta.
In spatele fiecarui produs sau serviciu de succes se afla un brand puternic. Potrivit unui studiu de piata, aproape 60% dintre oameni cumpara produse noi de la marci cunoscute, iar mai mult de 20% sunt dispusi sa plateasca pentru un produs care este reprezentat de marca lor preferata.
Pentru a crea un brand puternic, proprietarii de companii incep sa caute contractori. Unii apeleaza la agentii de branding, altii au incredere in designeri de creatie grafica. Drept urmare, castiga doar cei care inteleg ce este un brand, branding si creatie grafica, unde se intersecteaza si unde difera fundamental.
Cand vorbim despre un brand si branding, restrangem adesea conceptul acestor termeni, reducandu-i la dezvoltarea unei imagini vizuale: logo, identitate corporativa, culori corporative, creatie grafica, compozitie. Dar, o astfel de intelegere a lucrurilor poate fi considerata corecta, daca se completeaza un brief si se intocmeste o sarcina tehnica, pentru un designer care va dezvolta o identitate vizuala pentru brand.
Specialistul va dezvolta un logo, o paleta de culori, fonturi pentru a asigura unitatea imaginii marcii pe orice suport de la un document de corespondenta de afaceri, pana la materiale POS, buletine informative prin e-mail, ambalaje, meniuri de restaurante, panouri publicitare si vehicule de marca. Cand designerul a facut totul corect, fiecare element al proiectului sau se va potrivi perfect in brand. In acest caz, putem spune ca creatia grafica este scheletul potrivit, care functioneaza pentru dezvoltarea si promovarea marcii. Cu creatie grafica potrivita poti atrage potentialii clienti, transformi potentialii client in vanzari si cresterea profitului. De asemenea, prin creatie grafica faci ca marca sa fie recunoscuta si diferita de concurenti.
Aceasta inseamna ca designul grafic este responsabil pentru crearea constantelor identitatii corporative, pentru a se asigura ca toate elementele identitatii formeaza o imagine recunoscuta, neschimbatoare a companiei. Designul este un mijloc de comunicare vizuala. Exprima ideile, semnificatiile, valorile companiei prin intermediul vizualului: ilustratie, fotografie, compozitie, video, tipografie.
Pentru a rezolva diverse probleme, specialistii folosesc diferite metode si instrumente, care diferentiaza creatia grafica si o imparte in tipuri:
In cele mai multe cazuri, un designer este specializat intr-un tip de creatie grafica.
Afla mai multe informatii despre acest proces, accesand link-ul urmator.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro