Indiferent dacă business-ul tău este o corporatie multinationala de mari dimensiuni sau un start-up, optimizarea pentru motoarele de căutare, sau SEO, joacă un rol crucial în marketingul digital. Este unul dintre cei doi piloni principali pe care se bazează majoritatea campaniilor de marketing online. Făcut bine, SEO poate ajuta afacerea ta să își stabilească o prezență in online și să crească organic.
În acest articol analizăm ce este SEO și de ce este important SEO pentru creșterea afacerii:
Înainte de a afla ce este SEO, este important să înțelegem cum gasesc motoarele de căutare rezultatele.
Aici intervine SEO. Este practica de optimizare a conținutului website-ului pentru a se potrivi cât mai bine cu anumite cuvinte cheie, texte, imagini. Poziția pe apare website-ul tău în rezultatele căutărilor poate face o diferență uriașă pentru succesul business-ul tău.
Notă: Motoarele de căutare folosesc algoritmi complecși pentru a determina cele mai bune rezultate, luând în considerare lucruri precum relevanța, lizibilitatea și publicul țintă. Acești algoritmi sunt actualizati tot timpul, dar schimbările nu sunt, de obicei, radicale, iar elementele de bază rămân aceleași.
1. Ajungi la clienti potriviti
Prin canalele de marketing tradiționale ca și presa scrisă, radio, panouri publicitare și TV, se incearca atingerea unei piete tinte, dar oricat s-ar încerca analizarea rezultatelor, nu vei putea sa fii niciodată sigur de eficienta acestora. Prin promovare web sau instrumente digitale, cum este SEO, vei putea sa te orientezi catre clienti cu interese relevante, prin optimizarea site-ului
tău pentru a aparea in căutări mai specifice, pentru grupuri din zone demografice specifice.
Targetarea unor locații specifice se numesc “cautari locale”, un instrument care s-a dovedit a fi foarte puternic și important în atragerea clientilor noi și a creste vanzarile.
2. Strategie pe termen lung pentru rezultate de lungă durata
Spre deosebire de alte forme de marketing online, cum ar fi anunturile platite, rezultatele SEO nu sunt instantanee. Deși este posibil să observi unele rezultate rapide, obținerea unor rezultate semnificative din SEO necesită timp.
Partea bună a acestui lucru este că SEO va crește vizibilitatea pe termen lung, deoarece afacerea ta rămâne vizibilă în timp ce website-ul va urca în rank. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că vei putea să rămâi pe primul loc în rank pentru mai mult timp, spre deosebire de metodele de "căutare plătită" și alte forme de marketing digital.
3. Imbunatateste rankingul
În ceea ce privește rankingul, inainte de toate, scopul SEO este de a imbunatatii poziția în rank a website-ului tau. De ce este important rankingul? Pentru ca un procent considerabil de 75% dintre oameni, nu trec niciodată de prima pagina Google.
4. Rentabil, trafic de inalta calitate
Este clar că, cu cât site-ul tău este mai bine clasat în rezultatele căutărilor, cu atât este mai probabil ca oamenii să îl viziteze. Dar nu este vorba doar de dimensiunea traficului, ci și de calitatea traficului generat. Îti doresti vizitatori care sunt cu adevărat interesați de produsul sau serviciul tău, iar seo marketing poate oferi exact acest lucru.
Si mai important, SEO tinde să fie mai ieftin decât alte forme de publicitate online, cum ar fi "căutarea plătită" și "PPC" pe termen lung, generând un randament mai mare și mai susținut al investiției.
5. Cresterea credibilitatii
Oamenii sunt bombardati în mod constant de reclame online, atat de mult incat pot sa sufere de oboseala publicitara. Acest lucru a dus la creșterea popularității programelor de ad-blocking care blochează majoritatea reclamelor plătite, care a rezultat mai apoi la scaderea eficientei acestor tipuri de campanii.
Dar pentru ca SEO se intampla sub acoperire, utilizatorii nu simt ca li se vinde un produs sau un serviciu într-un mod insistent, deci probabilitatea ca aceștia sa dea click pe site-ul tău este mai mare. Acest lucru creste, de asemenea, credibilitatea site-ului, deoarece reputația unui motor de căutare se bazează pe calitatea și relevanța link-urilor pe care le furnizează, ceea ce înseamnă că site-urile cu un conținut de calitate superioară vor fi împinse mai sus.
6. Implicarea clienților și experiența utilizatorului
Însă credibilitatea nu este totul. Ceea ce este extraordinar la internet este capacitatea pe care o oferă business-urilor de a interactiona cu clienții lor. Engagement a devenit atât de important, încât fericirea clienților depinde de calitatea interacțiunii cu brandul de la care cumpără.
Cheia pentru engagement sta în modul în care utilizatorul experimentează site-ul. Cât de ușor este de navigat, cât de ușor este să găsești informațiile și/sau produsele pe care le cauți și cât de ușor este să cumperi de pe site? Aceștia sunt factori pe care algoritmii motoarelor de căutare îi iau în considerare atunci când clasifică paginile. Cu cât este mai bună experiența utilizatorului pe site-ul tău, cu atât este mai probabil ca acesta să se claseze mai sus.
7. Rămâi în fața competiției
Candva, SEO a fost văzut ca un simplu moft, dar, pe măsură ce metoda s-a maturizat, s-a dovedit a fi un instrument extrem de eficient care este aici pentru a rămâne. De fapt, mai mult de 60% dintre proprietarii de afaceri consideră că SEO este prioritatea lor principală pentru a genera trafic organic. Acest lucru înseamnă că, dacă nu implementezi un fel de SEO, atunci riști să rămâi în urma concurentei.
Dacă dorești ca afacerea ta să prospere, trebuie să ai mereu un pas în fata, iar a avea primul loc pe o pagină de rezultate pe motoarele de căutare reprezintă un mare avantaj.
Afacerile online au devenit extrem de competitive, mai ales în climatul actual al afacerilor la nivel global. Acest lucru a crescut exponențial importanța ca businessurile să aibă o prezență online puternică. Având o strategie SEO eficientă nu numai că oferi afacerii tale o prezență online puternică, ci îi permite să crească și să prospere.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro