Ariston Thermo venituri profituri nete și investiții în continua creștere în 2013

15 aprilie 2014

Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanţi jucători mondiali pe piaţa de echipamente de încălzire, a încheiat anul 2013 cu o creştere a business-ului, dar şi cu o majorare a profitului şi a investiţiilor derulate, urmând ca în acest an să îşi continue consolidarea poziţiei la nivel mondial.
"În 2013, ne-am crescut şi mai mult prezenţa la nivel internaţional prin operaţiuni majore de dezvoltare, consolidându-ne poziţia din Europa şi Italia prin creşterea investiţiilor în Cercetare şi Dezvoltare”, a declarat Paolo Merloni, Preşedintele Executiv al Ariston Thermo.
Potrivit afirmaţiilor sale, în 2013, compania şi-a majorat şi mai mult investiţiile în Cercetare şi Dezvoltare, ajungând la un total de 61 de milioane de euro, faţă de 58 de milioane de euro în anul precedent.

În plus, de-a lungul anului trecut, Ariston Thermo a relizat paşi importanţi, în conformitate cu obiectivele Grupului de a continua creşterile atât pe pieţele mature, cât şi pe cele emergente, prin investiţii în îmbunătăţirea produselor şi ridicarea prezenţei la nivel internaţional.

Astfel, la mijlocul anului trecut, Ariston Thermo a anunţat două asocieri importante, una pe piaţa italiană şi alta peste graniţe. Prima implica achiziţia unei companii ce produce componente electrice, DhE, în timp ce a doua implica un joint venture în Uzbekistan, cu firma Uztransgaz – o subsidiară a furnizorului de utilităţi deţinut de stat, Uzbekneftegaz – axată pe producerea şi distribuţia de produse cu eficienţă ridicată pe piaţa locală. Este important de amintit, de asemenea, că, la începutul anului 2014, Grupul l-a numit pe Leonardo Senni în funcţia de Chief Executive Officer.

În ceea ce priveşte business-ul Grupului, reprezentantul companiei a anunţat că Ariston Thermo a realizat venituri anuale de 1.335 milioane de euro în 2013, în creştere cu 0,8% comparativ cu 2012 (o creştere cu 2,4% dacă nu se iau în calcul fluctuaţiile ratei de schimb valutar). În acelaşi timp, compania a raportat o creştere cu 7,6% a EBITDA ajustat la 141 de milioane de euro şi un avans cu 16,5% al EBIT, la 99 de milioane de euro. Profitul net al companiei a raportat, de asemenea, o majorare cu 24%, ajungând la 62 de milioane de euro.

Planuri pentru anul în curs

Pentru 2014, compania urmărește să îşi îmbunătăţească în continuare produsele, sistemele și soluțiile. De asemenea, Grupul va continua să se concentreze pe brandurile proprii, investind în marketing și comunicare pentru a se dezvolta tot mai mult pe pieţele pe care operează, și va face, de asemenea, noi investiții în producţie, dar şi în Cercetare şi Dezvoltare.

„Grupul nostru este acum într-o poziţie excelentă, echilibrat atât din punct de vedere al penetrării la nivel geografic cât şi al mixului de produse, şi, în 2014, îşi propune să crească datorită prezenţei internaţionale, a puterii brandului şi îmbunătăţirii soluţiilor”, a mai spus Paolo Merloni.

Ariston Thermo – o nouă fabrică de boilere

Prima parte a anului în curs a însemnat pentru Ariston Thermo şi inaugurarea unei noi unităţi de producţie de boilere electrice în apropiere de Hanoi, Vietnam, care va deservi piaţa autohtonă, cât şi ţările din Asia de Sud-Est. Aceasta este amplasată pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi şi a dus la crearea a circa 300 de noi locuri de muncă în regiune, având o capacitate de producţie de 1 milion de boilere pe an. Odată cu inaugurarea acestei noi fabrici, Ariston Thermo îşi îmbunătăţeşte capacitatea de a răspunde nevoilor pieţelor din Sud-Estul Asiei.

"Această nouă fabrică întăreşte strategia noastră de dezvoltare la nivel mondial, care se defineşte printr-o prezenţă internaţională puternică combinată cu rădăcini locale, pentru a fi astfel cât mai aproape de clienţii noştri”, a afirmat Preşedintele Executiv al Ariston Thermo.
„Prin inaugurarea acestei unităţi de producţie ne consolidăm capacitatea de producţie în ţările din Asia de Sud-Est, o zonă cu o creştere puternică şi în care Vietnamul este punctul central al strategiei noastre de dezvoltare”, a mai adăugat reprezentantul companiei.
Inaugurarea fabricii de boilere este, de asemenea, rezultatul unei poveşti de succes a Ariston Thermo în Vietnam, o piaţa pe care Grupul este prezent încă din 1988, fiind în acelaşi timp lider cu brandul Ariston, unul dintre cele mai respectate mărci italiene din această ţară.
Achiziţie pe piaţa din Africa de Sud
Primele luni din 2014 au însemnat pentru Ariston Thermo şi continuarea expansiunii internaţionale prin intrarea directă pe piaţa din Africa de Sud, piaţă pe care compania nu avea o prezenţă directă, odată că achiziţia unei companii dinamice şi cu creşteri rapide.

Astfel, Ariston Thermo a finalizat cumpărarea integrală a Heat Tech Geysers, cel de-al doilea jucător al pieţei de boilere electrice sud-africane, care are 150 de angajaţi şi un business de 15 milioane de euro în 2013, în creştere comparativ cu anul precedent. Translink Corporate Finance a acţionat în calitate de consultant financiar unic

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram