Milano, 15 Iulie 2014 – Formula 1 se pregateste pentru Marele Premiu al Germaniei din acest weekend, care alterneaza odata la doi ani intre Nurburgring si Hockenheim. Anul acesta este randul ca Hockenheim sa fie gazda, ultima data avand acest rol in 2012: in doar al doilea an pentru Pirelli in Formula 1. Hockenheim este cu adevarat un circuit format din doua jumatati distincte: o sectiune virajata si tehnica din zona stadion apoi o serie de linii drepte rapide. Pneurile Pirelli P Zero Galben (soft) si pneurile supersoft P Zero Rosu au fost nominalizate aici, o combinatie utilizata ultima data in Austria. Dar la fel ca si in Austria sau Silverstone, conditiile meteo din zona Rinului superior sunt imprevizibile in aceasta perioada a anului, cu o gama larga de variatii ale temperaturii. Imediat dupa Marele Premiu al Germaniei, echipele vor porni direct spre Ungaria (unde sunt nominalizate pneurile de compozitie soft si medie) acestea fiind singurele etape europene una dupa cealalta.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Este o placere sa revenim la Hockenheim dupa o absenta de doi ani, dar asta inseamna mai multa munca pentru noi si echipe, deoarece singurele date concrete pe care le avem sunt vechi de doi ani, cand masinile si pneurile erau diferite fata de cele de acum. Astfel ca ne asteptam ca primele sesiuni de antrenamente libere de vineri sa fie extrem de importante, echipele incercand sa utilizeze timpul pentru a asimila cat mai multe date relevante posibil. Nu am mai fost niciodata pe Hockenheim cu pneuri supersoft pana anul acesta, dar acum ca avem mai multe informatii colectate despre compozitii anul acesta, credem ca aceasta compozitie se potriveste bine diferitelor cerinte ale pistei de la Hockenheim, care era una dintre cele mai rapide din lume, inainte de a fi modificata in 2002. Pana vineri seara ar trebui sa avem o idee clara despre numarul de pitsop-uri la care sa ne asteptam. Germania a fost intotdeauna nu doar inima Formulei 1 dar si a industriei auto, astfel ca abia asteptam sa ne etalam produsele in fata unui public atat de entuziast si cunoscator precum sunt fanii germani.”
Jean Alesi, consultant Pirelli: „Noul Hockenheimring este un circuit foarte interesant. Era extraordinar si inainte, ba chiar era epic, cu cateva linii drepte care pareau ca nu se mai termina, impreuna cu zona intortocheata numita Motodrom. Pe atunci trebuia sa te decizi in privinta set-up-ului daca mergi intr-un fel sau altul: nu exista posibilitatea compromisului. Acum, cu liniile drepte mai scurte gasirea unui compromis este mai usoara – iar depasirile nu mai sut nici ele atat de dificile. Suprafata pistei este foarte lina, iar cheia unui bun management al pneurilor tine de uzura pneurilor spate: exista numeroase zone de accelerare la iesirile din virajele lente, astfel ca mentinerea acelor pneuri in conditii bune este absolut cruciala pentru obtinerea unor performante semnificative. Si sa nu uitam de vreme: am vazut pe Hockenheim de la ploaie torentiala la soare torid in trecut. Aceasta introduce intodeauna un element imprevizibil, atat pentru calificare cat si pentru cursa.”
Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:
Tractiunea si franarea sunt doua aspecte cheie pe Hockenheim, cu pneurile supuse unor forte de decelerare de aproape 5G. Sectiuna lenta stadion, cu multe zone de accelerare la iesirea din viraje lente, ii obliga pe piloti sa fie atenti sa evite patinarea excesiva care poate supraincalzi suprafata compozitiei pneului.
Pneul supersoft este un pneu cu o compozitie care lucreaza intr-o gama joasa, fiind capabil sa atinga performanta optima chiar si in cazul unor temperaturi scazute. Pneul soft lucreaza insa intr-o gama mai ridicata a compozitiei, fiind potrivit pentru temperaturi mai mari si conditii de pista dificile. La Hockenheim, o ampla varietate de conditii meteo sunt posibile, prognozele initiale indicand averse de ploaie in weekend.
Temperaturile relativ scazute si virajele scurte fac din pastrarea pneurilor in zona optima de temperatura unul dintre cele mai importante aspecte la Hockenheim. Aceasta este esential pentru a genera o aderenta optima pe asfaltul neted, care in general nu solicita in mod excesiv pneurile. Oricum, virajul 5, care este aproape o linie dreapta, solicita extrem de tare pneurile de pe partea dreapta.
Strategia castigatoare in 2012 a fost cu doua opriri, nominalizate fiind pneurile soft si medii. Fernando Alonso de la Ferrari a controlat cursa dupa ce a pornit din pole, pierzand conducerea cand a intrat la boxe, dar pe care a recastigat-o ca urmare a strategiei.
Mai multe informatii despre Silverstone si conditiile extreme de aici la care sunt supuse pneurile pot fi gasite in animatia 3D produsa de Pirelli. Acest material video este cu copyright-free pentru media si poate fi descarcat de pe site-ul de presa Pirelli Formula 1.
Nominalizarile pneurilor pana in prezent:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Portocaliu
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
Bahrein Soft Medium
China Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft
Austria Supersoft Soft
Marea Britanie Medium Hard
Germania Supersoft Soft
In P Zero Magazine:
Noul magazin P Zero, o inovatie Pirelli pentru acest sezon, contine date despre Marele Premiu al Germaniei, si articole de lifestyle din zona Hockenheim, precum si tot ceea ce se intampla in lumea Pirelli din trecut, prezent si viitor. Acest magazin electronic, cu continut video si alt continut interactiv actualizat in timpul weekendului, poate fi accesat prin intermediul site-ului Pirelli.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro