AVANCRONICA MARELUI PREMIU AL JAPONIEI: SUZUKA 10 13 OCTOMBRIE 2013 PIRELLI REVINE PE LEGENDARUL CIRCUIT CU PNEURILE P

9 octombrie 2013
Autor:
dowmedia08

Suzuka este recunoscut pentru virajele sale precum 130R si Spoon, care au un profund efect asupra uzurii si degradarii pneurilor. O alta caracteristica importanta in Japonia o reprezinta vremea extrem de schimbatoare, averse puternice fiind des intalnite in weekendul cursei. In 2010, calificarile au trebuit amanate pana in dimineata zilei de duminica din cauza ploii, Oricum, cursa de anul trecut s-a derulat in conditii de temperatura ridicata, peste 30 de grade Celsius – ceea ce ilustreaza impredictibilitatea Marelui Premiu al Japoniei.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Suzuka este unul dintre circuitele unde noi am avut cea mai mare rata de uzura si degradare din intreg sezonul, datorita suprafetei relativ abrazive si mai ales datorita fortelor mari care apasa permanent asupra pneurilor. De aceea am nominalizat cele mai dure dintre compozitiile noastre. Nu este vorba doar despre virajele rapide ci si despre zonele de franare puternica si virajele stranse. Este deci un circuit cu cerinte ridicate cand vine vorba de energia laterala, dar relativ modest cand ne referim la tractiune, deoarece forma sa este foarte fluida cu virajele inlantuite unul dupa celalalt. Strategia va juca inca odata un rol important - anul trecut am avut doua opriri, fiind nominalizate pneurile de compozitie soft si hard – iar pilotii apreciaza acest circuit extrem de rapid. Pentru ca Japonia inseamna in primul rand viteza, pneurile selectate pentru acest weekend ar trebui sa ajute pilotii sa se desfasoare in fata admirabililor fani japonezi.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Japonia este tara mea favorita, iar Suzuka imi place mult. Are de toate. Un fel de Spa si Monza, Suzuka este intr-adevar un circuit solicitant pentru orice pilot, are o insiruire fantastica de viraje ultra-rapide. Dar nu este numai asta: exista o atmosfera uimitoare deoarece spectatorii japonezi sunu entuziasti si cunoscatori: sunt nebuni dupa Formula 1. Am foarte multe amintiri frumoase de la Suzuka, dar daca ar fi sa aleg, ar fi cea din 1994, cand pilotam pentru Ferrari. Am avut un duel fantastic cu Nigel Mansell si am incheiat pe podium in conditii infernale, Damon Hill a castigat cursa. Este genul de ploaie cu care te confrunti in Japonia din cand in cand, iar asta ofera un alt aspect al cursei. Alegerea pneurilor hard si medii este cea mai buna care putea fi facuta pentru Suzuka: pneurile sunt supuse unor forte enorme, asa ca este de asteptat o uzura accentuata. S-ar putea sa avem doua, sau chiar trei opriri la boxe. In cariera mea am avut diferite regulamente – de la pneuri pentru calificari la pneuri cu caneluri – dar oricare strategie cu pana la trei opriri poate fi in regula, in opinia mea. Mai mult de trei opriri ar putea crea confuzie, dar s-a intamplat doar odata sau de doua ori, ceea ce e chiar un record.”

MARELE PREMIU AL JAPONIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Forma cursiva a circuitului de la Suzuka, lung de 5,807 km, contribuie la obtinerea celor mai reduse cerinte in privinta tractiunii. Dar are cele mai mari cerinte in ceea ce priveste energia laterala.

• Prima jumatate a turului este marcata de o serie neintrerupta de viraje. Aceasta pune multa presiune asupra pneurilor, nefiind nicio zona dreapta unde se pot raci. Drept rezultat, cea mai fierbinte parte a pneului poate atinge 110 grade Celsius. Pneul cel mai solicitat este stanga-fata.

• Opririle la boxe de la Suzuka sunt relativ scurte, datorita liniei standurilor de doar 395 metri. Aceasta permite alegerea unor strategii flexibile.

• Mai multe informatii despre circuitul din Japonia si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli:

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram