Avancronica Marelui Premiu al Marii Britanii: Silverstone 3 6 Iulie 2014

1 iulie 2014

A TREIA SESIUNE DE TESTE DIN SEZON PENTRU PIRELLI ARE LOC DUPA MARELE PREMIU AL MARII BRITANII CU ECHIPELE FERRARI, MARUSSIA, RED BULL SI LOTUS

Milano, 30 iunie 2014 – Formula 1 se aduna la Silverstone, adevarata casa a motorsportului britanic (opt echipe de Formula 1 au sediul in Marea Britanie) si desigur a doua cursa de casa pentru Pirelli, care are la Didcot, la doar o ora distanta de Silversone - „centrul de excelenta” si cel mai important hub logistic al companiei.

Circuitul este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai rapide din calendarul competitional si unul care supune pneurile unor forte foarte mari. Dificultatea conditiilor de cursa este amplificata de vremea schimbatoare, cu mari sanse de ploaie de-a lungul weekendului, o gama mare de temperaturi ambientale si rafale de vant. Aceste lucruri pot face uneori dificila analizarea datelor obtinute in antrenamentele libere fata de conditiile de cursa. Pirelli a nominalizat cele mai dure doua compozitii din gama, pneurile hard P Zero Orange si pe cele medii P Zero Alb, pentru a face fata solicitarilor de la Silverstone.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Silverstone este cu adevarat una dintre cele mai importante curse din an, cu o istorie bogata si mereu apreciata de piloti si fani datorita vitezelor ridicate atinse. Fanii britanici sunt printre cei mai fini cunoscatori si entuziasti din intreg sezonul: este aboslut fantastic sa-i vezi cum exubereaza, indiferent de vreme. Iar vremea este mereu un subiect de discutie la Silverstone, desigur; in trecut am avut aici toate conditiile, de la soare torid la ploaie torentiala. Drept rezultat abilitatea de luat rapid decizii privind strategia pe baza conditiilor in timp real este foarte importanta, pentru ca nu te poti baza in mod special pe datele obtinute anterior. Am adus aici cele mai dure compozitii, care ar trebui sa se comporte foarte bine in conditiile de aici, iar dupa cursa ne vom concentra pe ultimul test de pneuri din timpul sezonului, de marti pana miercuri. Ferrari și Marussia vor testa pentru noi in prima zi, iar Red Bull si Lotus in ziua a doua, in campania noastra de dezvoltare a pneurilor pentru sezonul 2015.”

Jean Alesi, consultant Pirelli: Silverstone este o adevarata universitate de Formula 1, dar Silversone in urma cu cativa ani era complet diferit fata de actualul circuit de aici. Pe atunci erau in total doar sase viraje, inclusiv cel precum Stowe care se parcurgea cu viteze ametitoare. Acum este mult schimbat: am pilotat in actuala configuratie doar masini de GT. Oricum, pe anumite sectoare exista inca posibilitatea de a se rula la limita absoluta. Seria de viraje Becketts se parcurge inca flat-out, asa cum a fost mereu. Ai nevoie de o masina perfect echilibrata si pneuri capabile sa-ti ofere acele vitale zecimi de secunda care reprezinta cheia unui timp bun pe tur, pentru a mentine un ritm bun pe durata unei curse extrem de solicitanta. Este mai mult un efort mental decat unul fizic, deoarece circuitul curge destul de frumos.

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor
Echipele tind sa utilizeze forte de apasare medie si mare pentru a obtine cele mai mari viteze posibil in viraje pe parcursul primei jumatati de tur, caracterizat de viraje rapide. Aceste setari nu sunt insa un handicap mare pentru liniile drepte, care tind sa fie foarte scurte – cu zone scurte de franare pe durata unui tur. Ceea ce poate face ca depasirile sa fie dicifil de efectuat!

Silverstone este un circuit solicitant, datoriata cursivitatii pistei ceea ce inseamna ca pneurile sunt constant supuse diverselor forte: uneori chiar mai multe forte diferite apasa asupra lor in acelasi timp. Varful acceleratiilor laterale atinge 5g in timp de temperatura la suprafata pneurilor poate trece de 110 grade Celsius.

Pneul mediu, este unul care lucreaza intr-o gama joasa, fiind capabil sa atinga performanta optima chiar si la temperaturi scazute. Pneul hard este un pneu de lucru intr-o zona inalta, potrivit pentru temperaturi ridicate si conditii dificile. Temperaturile la Silverstone sunt printre cele mai variabile din an: pot fi uneori diferente de 15 grade intre sesiuni, facand strategia dificil de prezis.

Pista de la Silverstone este destul de intens utilizata pe parcursul sezonului, in special datorita curselor suport, astfel ca evolutia pistei nu reprezinta un factor atat de important ca in cazul altor circuite.

Strategia castigatoare anul trecut a fost cu doua opriri. Sebastian Vettel a completat primele doua schimburi pe medii inainte de a trece pe pneurile de compozitie hard si a castiga cursa pentru Red Bull, dupa ce a plecat de pe pozitia a treia a grilei de start.
Mai multe informatii despre Silverstone si conditiile extreme la care sunt supuse pneurile pot fi gasite in animatia 3D produsa de Pirelli. Acest material video este conceput special pentru media si poate fi descarcat de pe site-ul de presa Pirelli Formula 1: Nominalizările pneurilor pana in prezent:

P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
Bahrein Soft Medium
China Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft
Austria Supersoft Soft
Marea Britanie Medium Hard

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram