Avancronica Marelui Premiu al Principatului Monaco: 22 25 mai 2014 Monte Carlo

20 mai 2014

Milano, 19 Mai 2014 – Pneurile de compozitie supersoft P Zero Rosu debuteaza la Monaco in 2014 si au fost nominalizate impreuna cu cele soft, care au mai fost utilizate in trei dintre cele cinci curse desfasurate pana acum. Cum Monaco are cea mai scazuta medie orara pe tur, precum si cele mai lente viraje, masinile se bazeaza aproape in intregime mai mult pe aderenta mecanica decat pe cea aerodinamica – care este generata doar de catre pneuri. O incalzire rapida este esentiala, pentru a permite compozitiilor sa livreze maximum de aderenta cat mai rapid posibil. O suprafata alunecoasa, cu elementele specifice – precum liniile de demarcatie sau denivelari – solicita in mod suplimentar pneurile. O buna parte din pista a fost reasfaltata anul acesta, dupa iesirea din tunel.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Monaco este in mod evident un eveniment semnificativ pentru toti cei implicati in Formula 1, cu o atmosfera unica si o incarcatura emotionala pe care nu o regasesti altundeva. Pneurile supersoft vor debuta la Monaco, pneuri care la fel ca si celelalte slick-uri din gama 2014 beneficiaza de o noua compozitie si o noua structura anul acesta, create pentru a le imbunatati rezistenta. Uzura si degradarea sunt in mod traditional foarte reduse la Monaco, fiind un circuit extrem de restrictiv cu depasirile, ceea ce permite incheierea cursei si cu o singura oprire la boxe. Oricum, aceasta nu este mereu cea mai rapida solutie, astfel strategia va juca intotdeauna un rol important: in special la Monaco unde este atat de dificil de depasit. Acest lucru creste si importanta calificarilor. Orice strategie de cursa trebuie sa fie flexibila, fiind foarte probabil ca masina de siguranta sa apara pe pista, astfel ca utilizarea celor mai mici oportunitati vor fi cheia spre succes.”

Jean Alesi, consultant Pirelli: ”Am concurat la Monte Carlo de 12 ori si am inteles exact ce diferenta poate face pilotul. Imi amintesc prima cursa in 1990 cu Tyrell-Ford si pneuri Pirelli, ceea ce inseamna ca am avut un ritm foarte bun si am reusit sa termin cu o secunda in urma lui Senna, care a castigat cursa. Anul urmator am avut un nou podium fantastic: locul trei cu Ferrari in spatele lui Senna si Mansell. Monaco este un circuit care recompenseaza set-up-ul corect si talentul in detrimentul puterii motorului. Trebuie sa pui cat mai multa forta aerodinamica in viraje, care constituie aproape majoritatea lungimii pistei de 3,3 km. Pneurile sunt evident extrem de importante, iar prin introducerea supersofturilor masinile vor putea sa obtina maximum de performanta. Exista un mare grad de evolutie a pistei la Monaco, cu o suprafata murdara joi, si astfel trebuie sa astepti pana cand se depune mai mult cauciuc sambata pentru a putea realiza timpi semnificativi. Strategia va fi interesanta: recunosc ca un set de supersoft la finalul cursei ar putea face diferenta.”

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

Monaco are un format unic, cu antrenamentele libere avand loc joi, dupa care nu se mai intampla nimic pana sambata, vineri seara pista fiind deschisa traficului public. Aceasta afecteaza modelul obisnuit al evolutiei pistei, cea mai mare parte a cauciucului depus joi disparand vineri, in timp ce traficul normal aduce debriuri si mizerie pe pista.

Iesirea si toate virajele lente ce caracterizeaza Monaco fac ca patinarea sau derapajul rotii sa fie un risc permanent. Acest risc este mai mare anul acesta datorita cuplului suplimentar ofeit de motoarele turbo, astfel ca gestionarea pneurilor, evitand patinarea in gol, va deveni un lucru si mai important.

Cu aderenta mecanica avand o influenta mult mai mare dact aderenta aerodinamica, aducerea pneurilor la temperatura ideala de operare si pastrandu-le acolo este esential. Un stil de pilotaj consistent si lin, cu o incalzire buna a paneurilor, este vital in atingerea acestui scop.

Pneul supersoft are o compozitie care lucreaza intr-o gama joasa, fiind capabil sa atinga performanta optima chiar si la temperaturi scazute. Pneurile soft au o compozite care lucreaza intr-un registru inalt pretabil pentru temperaturi ridicate si conditii de pista stabile. Vremea din Monaco poate fi variabila.

Monaco este rar castigat de cineva din spatele primei linii a grilei, aici calificarile fiind decisive. Oricum, chiar si cele mai rapide masini pot fi prinse in trafic pe circuitul ingust, ceea ce inseamna ca gasirea unei piste libere in calificari este extrem de importanta.

Nico Rosberg a castigat pentru Mercedes anul trecut, dupa ce a plecat din pole. El a obtinut victoria printr-o strategie cu doua opriri (supersoft-soft-supersoft) dar cursa a fost de asemenea afectata de doua neutralizari cu safety car, pilotii avand ocazia sa opreasca o data fara sa piarda prea mult timp.

Mai multe informatii despre Monaco si conditiile extreme de aici la care sunt supuse pneurile pot fi gasite in animatia 3D produsa de Pirelli. Acest material video poate fi utilizat de media si poate fi descarcat de pe site-ul de presa Pirelli Formula 1
Nominalizarile pneurilor pana in prezent:

P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Portocaliu
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
Bahrein Soft Medium
China Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram