AVANCRONICA MARELUI PREMIU AL STATELOR UNITE: CIRCUIT OF THE AMERICAS 14 – 17 NOIEMBRIE 2013 PIRELLI PROPUNE PNEURILE DE

15 noiembrie 2013

Austin este un circuit foarte variat, care pune o mare energie asupra pneurilor, alternand sectiunile cursive cu virajele de viteza mica si sectoare tehnice.

Este un foarte bun test pentru performantele generale ale pneurilor, cu accent pe tractiune la iesirea din virajele lente precum si pe aderenta laterala in timpul schimbarilor rapide de directie, ceea ce reprezinta o alta caracteristica importanta a Circuit of the Americas care are o lungime de 5,513 km.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Pneurile de compozitie hard si medium reprezinta cea mai buna solutie pentru Marele Premiu al Statelor Unite, deoarece acest circuit solicita extrem de puternic pneurile, astfel ca aveam nevoie de cele mai fiabile compozitii din gama. Sunt cateva viraje rapide si multe diferente de nivel: capitol la care se aseamana oarecum cu Spa. Cand pneurile sunt supuse unor energii mari, temperatura poate creste excesiv – ceea ce duce la o uzura si o degradare mai rapida si mai pronuntata. Suntem prezenti in SUA pentru a doua oara si avem o idee clara acum despre ceea ce ne asteapta aici, spre deosebire de sezonul trecut – cand am nominalizat de asemenea pneurile hard si medii – care a reprezentat mai mult un pas in necunoscut. Anul acesta compozitiile sunt mai moi, astfel ca ne asteptam la doua opriri la boxe pe parcursul cursei, in functie si de modul cum evolueaza pista din punctul de vedere al aderentei. Pentru ca desi este noiembrie ne asteptam la o vreme calduroasa, care va afecta desigur degradarea temica a pneurilor. Formula 1 s-a bucurat de o primire fantastica din partea publicului american, anul trecut, ceea ce a dus la o cursa memorabila si abia astept sa revenim intr-o tara plina de fani ai acestui sport, care reprezinta de asemenea si o piata cheie pentru pneurile noastre din gama Ultra High Performance.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Marele Premiu al SUA din 1990 a fost chiar prima mea cursa cu pneuri Pirelli, pilotam pentru Tyrell, si s-a dovedit a fi o cursa foarte buna pentru mine. A fost primul meu Grand Prix din primul sezon complet, astfel ca mi-l amintesc mereu cu placere. Pe atunci, circuitele americane de Formula 1 erau mai mult circuite stradale, iar cel din Phoenix nu facea exceptie. Desi regulile privind dezvoltarea penurilor erau libere: dimensiunile erau fixe, dar dincolo de asta constructorii de pneuri aveau toata libertatea. Cu Pirelli, am putut merge toata cursa fara oprire, in timp ce altii au trebuit sa se opreasca. Iar asta a fost cheia performantei noastre care a suprins atatia oameni: am condus cursa timp de cateva tururi si am incheiat in final pe locul secund dupa Ayrton Senna care pilota un monopost McLaren-Honda mult mai puternic! Iar asta a fost doar din cauza diferentei facute de pneuri. Sigur ca acum Marele Premiu al SUA este diferit. Prima editie din Austin, in 2012, a fost un adevarat show, cu oaspeti de marca de la actori la astronauti si a fost o incantare sa vezi poporul american atat de incantat de Formula 1. Nu a fost chiar ca pe vremea mea, cand nu exista atata interes pentru Formula 1 in America. Austin si arata ca un circuit placut de pilotat, ceea ce chiar ajuta la spectacol. Unul dintre detaliile pe care probabail toate lumea si le aminteste au fost palariile de cowboy Pirelli de pe podium”

MARELE PREMIU AL INDIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• La fel ca si Abu Dhabi, Austin este unul dintre putinele circuite din calendar pe care se alearga in sens anti-orar. Celelalte astfel de circuite sunt Coreea, Singapore si Brazilia.

• Suprafata pistei din Austin, care era noua anul trecut, este in general destul de fina. Oricum, odata cu trecerea timpului, suprafetele tind in general sa devina mai abrazive de la un an la altul. Asta se intampla deoarece pelicula de bitum de la suprafata tinde sa se curete, expunand pietrisul care intra in compozitia asfaltului.

• Mai multe informatii despre Circuit of The Americas si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli:
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Sunt doua zone cheie care afecteaza in mod particular pneurile pe Circuit of The Americas. Prima este virajul 1, care este in fapt un ac de par, unde pneurile trebuie sa ofere maximum de tractiune – chiar si cand sunt reci, in primul tur. Virajul 11 este de asemenea solicitant deoarece pilotul incepe sa franeze puternic cu masina deja virata, creand o distributie inegala a fortelor in pneuri. Aderenta buna datorata compozitiei este esentiala pentru o virare eficienta.

• Masinile vor rula in trepte inferioare si cu o apasare aerodinamica medie: un set up care nu este mult diferit de cel utilizat in Marele Premiu al Turciei de la Istanbul – care are cateva lucurui in comun cu Circuit of The Americas.

• Primii trei clasati in America anul trecut (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel si Fernando Alonso) au avut strategii cu o singura oprire, pornind pe medii si incheind pe hard. Anul trecut diferenta de timp pe tur dintre compozitii a fost in jur de jumatate de secunda, anul acesta ar trebui sa fie usor mai mare.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium
Belgia Medium Hard
Italia Medium Hard
Singapore Supersoft Medium
Coreea Supersoft Medium
Japonia Medium Hard
India Soft Medium
Abu Dhabi Soft Medium
Statele Unite Medium Hard

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Ilaria Parolari, asistent personal al lui Paul Hembery

Ilaria s-a nascut in Italia langa Como, dar a crescut in apropiere de Milano, unde locuieste si in prezent. Ilaria a studiat limbi straine si face parte din structura Pirelli inca din 2004. Inainte de a veni in motorsport ea a lucrat in cadrul Pirelli in departamentul de logistica si deplasari fiind dintotdeauna un fan al masinilor de curse. Apoi, dupa ce Pirelli a intrat in Formula 1 in 2011, lui Ilaria i s-a oferit rolul de asistent personal al lui Paul.

Prioritatea sa este de a avea grija de toate activitatile ce au legatura cu activitatea lui Paul, tinand agenda zilnica si organizandu-i fiecare aspet al vietii: intalniri, deplasari, discursuri si alte angajamente – atat la sediul din Milano cat si pe circuitele din intreaga lume. Ilaria colaboreaza cu toate celelalte departamente implicate in motorsport: pe parcursul fiecarui Grand Prix ea are grija de toti invitatii VIP si organizeaza tururile lor in paddock. Si daca asta nu ar fi fost suficient, ea se ocupa de asemenea de cererile pentru pass-urile F1 si pass-urile pentru paddock pe parcursul fiecarui Grand Prix.

Nu are prea mult timp liber, dar cand este acasa se bucura sa stea cu familia – in special cu sora sa vitrega – si iubeste expozitiile de arta, concertele si clubbingul. „Dincolo de orice sunt o persoana pozitiva”, spune Ilaria. „Cand sunt suparata oamenii observa, dar ma asigur ca asta nu se intampla foarte des. Normal zambesc de fiecare data.”

ALTE STIRI PIRELLI:

• Pentru prima data, Seriile GP 2 și GP 3 echipate de Pirelli au avut un test comun, de trei zile dupa Marele Premiu de la Abu Dhabi, de marti pana joi. Pilotul junior al echipei McLaren, Stoffel Vandoorne a reusit cel mai bun timp la GP2, cu 1m:48,657s spre finalul zilei, intr-o masina DAMS. O serie de piloti de anul acesta din GP3 au utilizat de asemenea masini GP2 la test, precum castigatorul premiului Pirelli Facu Regalia. In GP3, Patric Niederhauser a reusit cel mai bun timp cu 1m:55,372s, joi dupa amiaza. Niederhauser, care a pilotat pentru MW Arden la test a fost unul dintre concurentii din GP3 de anul acesta. Prin comparatie, timpul de pole position al lui Mark Webber anul acesta la Abu Dhabi a fost 1m:39,957s. Atat seria GP2 cat si GP3 au utilizat actuala specificatie a pneurilor Pirelli, ruland pe zi si de asemenea pe inserat.

• Pirelli a castigat prestigiosul premiu „Top of Mind” pentru al cincilea an consecutiv in Brazilia, care reprezinta cea mai mare piata pentru Pirelli. Aceasta inseamna ca Pirelli a fost oficial recunoscut ca unul dintre brandurile cele mai usor de recunoscut din tara, conform institutului de cercetare din Brazilia.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram