Milano, 21 Iulie 2014 – Pirelli, impreuna cu restul echipelor efectueaza o calatorie de 800 km de la Hockenheim la Budapesta pentru singura dubla europeana din Formula 1 in acest sezon. Hungaroring, prima locatie destinata Formulei 1 construita in spatele fostei Cortine de Fier in 1986 este un circuit permanent desi are multe dintre caracteristicile unui circuit stradal cu viraje inguste si stranse si o suprafata de rulare ce ofera o aderenta scazuta, care pune in valoare aderenta mecanica a pneurilor. In trecut, cursa aceasta s-a derulat adeseori pe o caldura torida, dar nici ploaia nu a lipsit din program. Pirelli aduce in Ungaria pneurile de compozitie medie, P Zero Alb impreuna cu cele soft, P Zero Galben, care ar trebui sa ofere compromisul ideal intre rezistenta si performanta in conditiile unor temperaturi ambientale ridicate. Desi Hungaroring nu este in mod special solicitant pentru pneuri, seria neintrerupta de viraje face ca pneurile sa nu aiba prea multe oportunitati de a se raci pe parcursul unui tur.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Ungaria este bine cunoscuta pentru designul virajat al pistei, care face dificile depasirile sau obtinerea unui set-up perfect pentru intregul tur. Aceasta inseamna ca strategia este in mod special mai importanta, pentru ca ofera rara oportunitate de a castiga pozitii in cursa. Vremea este in mod traditional un subiect de discutie in Ungaria, dar stiind acum care este nivelul de performanta al pneurilor noastre pe o pista incinsa, cum a fost cazul la Hockenheim, suntem convinsi ca vremea nu ne va pune probleme. Pneurile pe care le aducem in Ungaria sunt o idee mai tari, pentru a face fata cererilor crescute, astfel ca ne asteptam in mod normal la doua opriri la boxe – desi ne vom face o idee mai clara asupra acestui lucru doar dupa antrenamentele libere de vineri.”
Jean Alesi, consultant Pirelli: „In ultimii cativa ani, circuitul s-a schimbat intr-un mod pozitiv. Pista pe care se ruleaza cu o apasare aerodinamica maxima, din cauza virajelor lente si acceleratiei in treptele inferioare, are si cateva zone unde poti forta la maximum. Obtinerea unei bune forte de tractiune ramane principala preocupare tehnica si cel mai important pilotii trebuie sa menajeze pneurile, alfel riscand sa ramana fara aderenta si frane. Exista cateva zone cheie pe circuit. Al doilea viraj de dupa linia boxelor, spre exemplu, este un viraj de stanga in coborare ce pare rapid, dar nu este: trebuie sa stai la interior pentru a avea cea mai buna trasa pentru virajul de dreapta care urmeaza. Si asta este de fapt cheia succesului pe Hungaroring; fiecare viraj il afecteaza pe urmatorul. Iar anul acesta va fi si mai dificil: in fiecare viraj pilotii trebuie sa fie atenti cum isi dozeaza acceleratia. Cu valoarea mai mare a cuplului motor in 2014, acest lucru nu este simplu, astfel ca va fi dificil pentru ei sa gaseasca trasa ideala in fiecare viraj, de fiecare data.”
Circuitul din punctul de vedere al pneurilor
Hungaroring este un circuit destul de echilibrat intre zonele de tractiune si franare si forte laterale. Masinile ruleaza cu maximum de apasare aerodinamica pentru a obtine cea mai mare aderenta mecanica pe parcursul virajelor lente.
Pneurile medium au o compozitie care lucreaza intr-un registru scazut, fiind capabil sa obtina performanta optima chiar si intr-o plaja de temperaturi scazute. Pneul soft, prin contrast, are o compozitie care lucreaza intr-o zona inalta, fiind potrivit pentru temperaturi ridicate. Temperatura pistei de la Hungaroring este printre cele mai ridicate din intreg sezonul.
Pneurile sunt adeseori subiectul unei combinatii de forte la Hungaroring. Fortele de apasare aerodinamica fac ca pneurile sa fie supuse unei apasari verticale, in acelasi timp o forta laterala apasa pneurile la trecerea prin viraje, la care ase adauga fortele longitudinale cauzate de accelerare si franare. Toate acestea streseaza direct structura pneului.
Strategia castigatoare in 2013 a fost una cu trei opriri, Lewis Hamilton obtinand prima victorie pentru Mercedes utilizand pneuri medii si soft. Kimi Raikkonen a incheiat al doilea pentru Lotus dupa ce a oprit doar de doua ori.
Mai multe informatii despre Hungaroring si conditiile extreme de aici la care sunt supuse pneurile pot fi gasite in animatia 3D produsa de Pirelli. Acest material video este cu copyright-free pentru media si poate fi descarcat de pe site-ul de presa Pirelli Formula 1.
Nominalizarile pneurilor pana in prezent:
P Zero rosu P Zero galben P Zero alb P Zero portocaliu
Australia Soft Medium
Malaezia Medium Hard
Bahrein Soft Medium
China Soft Medium
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Soft
Austria Supersoft Soft
Marea Britanie Medium Hard
Germania Supersoft Soft
Ungaria Soft Medium
In P Zero Magazine:
Noul magazin P Zero, o inovatie Pirelli pentru acest sezon, contine date si informatii despre Marele Premiu al Ungariei si articole de lifestyle din zona orasului Budapesta, precum si tot ceea ce se intampla in lumea Pirelli din trecut, prezent si viitor. Acest magazin electronic are un continut dinamic si va fi actualizant permanent in acest weekend. Magazinul P Zero poate fi accesat prin intermediul site-ului Pirelli.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro