Pneurile nominalizate pentru cursa din Abu Dhabi sunt cele de compozitie medie P Zero Alb si cele soft P Zero Galben: aceeasi nominalizare care s-a facut si pentru Marele Premiu al Indiei din weekendul trecut. Asta desi temperaturile la care pneurile vor fi supuse weekendul acesta sunt diferite, deoarece, spre deosebire de majoritatea curselor, temperatura pistei scade pe masura ce cursa se apropie de final.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Modul in care temperaturile scad la Abu Dhabi au bineinteles un efect direct asupra uzurii si degradarii pneurilor, ceea ce inseamna ca echipele sunt capabile sa faca mai multe tururi chiar si cu pneurile din compozitia mai soft spre finalul cursei. Aceasta are cateva influente importante asupra strategiei, ceea ce inseamna ca la Abu Dhabi pot fi incercate lucruri mai diferite decat in alte parti, ceea ce ar putea aduce beneficii la finalul cursei. Ca si companie, Abu Dhabi este un circuit pe care noi il cunoastem foarte bine deoarece aici am efectuat teste inainte sa revenim in Formula 1. Este de asemenea, locul unde echipele de Formula 1 au luat prima data contact cu pneurile noastre, în 2010. Cand vorbim despre actualul eveniment, Yas Marina este unul dintre cele mai moderne si mai spectaculoase circuite din calendar cu un mare numar de zone tehnice diferite care testeaza cele mai multe aspecte ale performantelor pneurilor in general. Uzura pneurilor si degradarea nu sunt ridicate aici in mod special: anul trecut, cand am nominalizat de asemenea pneurile medii si soft, cei mai multi piloti au oprit doar o singura data. Cum anul acesta compozitiile sunt in general mai moi, ne asteptam acum la strategii cu doua opriri, desi este foarte probabil ca unele echipe sa opteze pentru o singura oprire. Va trebui sa asteptam primele antrenamente de vineri pana sa ne facem o imagine clara a diferentei de timp dintre cele doua compozitii, dar in general anticipam o lupta stransa intre primii piloti, iar in astfel de circumstante strategia corecta poate face diferenta. Desi exista un mare grad al evolutiei pistei in privinta aderentei, iar conditiile din antrenamente nu sunt mereu reprezentative si pentru cursa, munca depusa pe parcursul antrenamentelor de vineri si sambata va fi decisiva in conturarea tabloului strategiilor avantajoase pentru duminica.”
CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:
Jean Alesi: „Personal nu am concurat pe circuitul din Abu Dhabi, astfel ca este dificil sa comentez din perspectiva pilotului, dar cu siguranta se anunta o cursa spectaculoasa de urmarit si este fantastic sa vezi cat s-a investit aici pentru Formula 1. Singura impresie negativa pe care o aveam asupra pistei este uneori dificultatea de a depasi, dar cred ca asta pune o si mai mare presiune asupra modului in care o strategie corecta ii poate ajuta pe piloti sa urce in clasament. Sunt sigur ca weekendul acesta la Abu Dhabi, pit-stop-urile vor fi extrem de importante. Nu pare o cursa dura, in mod special, pentru pneuri, dar circumstantele sunt putin diferite decat in mod obisnuit, cursa avand loc dupa masa, astfel ca este dificil de prezis ce se va intampla. Am ceva experienta in competitii derulate la amurg si pe noapte din Le Mans si sigur nu este usor, dar cred ca este probabil mai simplu intr-o masina de Formula 1 decat intr-una de anduranta, masinile de Formula 1 nu au faruri. Farurile fac oarecum dificil sa judeci perspectivele – in special daca esti pe cale de a fi depasit – astfel ca este mai bine sa ai pista luminata, precum la Singapore sau Abu Dhabi.”
MARELE PREMIU AL INDIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
• In medie, temperatura pistei scade cu 15 grade pe parcursul cursei, de la 45 de grade la start la aproape 30 de grade la final: ceea ce este normal si in privinta temperaturii ambientale. Aceasta este opusul a ceea ce vedem in cele mai multe curse care se deruleaza dupa amiaza, cand temperatura pistei tinde sa ramana mai ridicata decat temperatura ambientala.
• In genul Suzuka, prima parte a circuitului dispune de o serie consistenta de viraje, care supun masina influentelor acceleratiei laterale de aproape 4G. Apoi pneurile trebuie sa livreze performante optime pe prima linie dreapta, unde masina ruleaza la acceleratie maxima aproape 15 secunde, cee ce echivaleaza cu o forta de apasare aerodinamica de aproximativ 800 kg ce apasa in jos pe toate cele patru roti.
• Tractiunea este cheia performantei pe circuitul Yas Marina, virajele de mare viteza fiind destul de putine. Pentru a ajuta pilotii sa obtina maximum de tractiune, inginerii au tendinta de a regla masina putin mai moale pe spate, dar aceasta poate duce la uzura rapida a pneurilor. Daca set-up-ul este prea dur pe spate o alta problema poate sa apara: patinarea in exces a rotilor, ceea ce duce la scaderea vietii anvelopelor.
• Mai multe informatii despre circuitul din Abu Dhabi si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli:
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
• Circuitul Yas Marina este localizat la nivelul marii, aerul dens imbunatatind performantele motoarelor. Aceasta putere suplimentara are un efect direct si asupra uzurii pneurilor, in special a celor de pe trenul spate. Masinile sunt reglate pentru a rula cu o apasare medie, Abu Dhabi fiind un circuit unde se fac compromisuri tehnice.
• Suprafata pistei din Abu Dhabi ce consta din granit importat din Marea Britanie este in general lina. Pe masura ce o cantitate mai mare de cauciuc se aseaza, aderenta se schimba pe parcursul weekendului, dar este un lucru obisnuit ca pe pista sa existe praf in primele sesiuni, dar care este spulberat repede.
• Pilotii de pe primele doua locuri la Abu Dhabi in sezonul trecut (Kimi Raikkonen si Fernando Alonso) au avut o strategie cu o singura oprire, pornind pe soft si incheind pe medii. Sebastian Vettel, care a pornit de pe linia boxelor, dupa ce timpul din calificari nu i-a fost acordat, a incheiat pe trei cu o strategie cu doua opriri, pornind pe medii si incheind cu doua schimburi pe soft.
PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium
Belgia Medium Hard
Italia Medium Hard
Singapore Supersoft Medium
Coreea Supersoft Medium
Japonia Medium Hard
India Soft Medium
Abu Dhabi Soft Medium
FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Federica Marini, catering manager
Saptamana trecuta am facut cunostinta cu chef Fabrizio, care conduce o devotata armata de angajati, iar saptamana aceasta ne intalnim cu Federica, managerul responsabil de catering. A crescut in Pescara, centrul Italiei, pana la 18 ani cand s-a mutat la Rimini. Federica a obtinut o diploma in economie si afaceri, specializarea turism. „Se poate vedea ca studiile mele nu sunt in mod particular relevante pentru ceea ce fac acum!” glumeste ea.
De fapt, planul ei a fost sa devina contabil si a ajuns in motorsport printr-o intamplare. Federica a ajutat la o cursa de GP2 in urma cu cativa ani, tinand locul altcuiva. I-a placut si a continuat sa lucreze in GP2, continuandu-si studiile. Dupa care, probabil anticipat, Federica a considerat ca motorsportul este mai interesant decat contabilitatea si astfel a inceput sa calatoreasca. Dar nu in vacanta: la inceputul fiecarui Grand Prix, Federica ajuta la pregatirea motorhome-ului si de asemenea la cumparaturi. Apoi, pe parcursul derularii actiunii ea poate fi gasita in fata casei, servind pranzul si cina personalului Pirelli si invitatilor. Se trezeste devreme in fiecare zi pentru a fi la cicuit la ora 8 si este printre ultimii care pleaca seara. ”Exista mereu o doza de aventura in aceasta munca: buna si rea!” admite ea. Poate de aceea prefera sa se destreseze complet departe de curse.” Imi place sa citesc o carte buna in liniste”, conlcuzioneaza Federica.”Si desigur ca oricare alta femeie, imi place shoppingul”, ceea ce ne face sa presupunem ca se refera la haine de aceasta data si nu la mancare.
ALTE STIRI PIRELLI:
• Pilotul englez Tom Sykes de la Kawasaki Racing Team, a castigat primul sau titlul in Campionatul Mondial de Superbike pe circuitul Jerez de la Frontera, in timp ce Aprillia a castigat titlul constructorilor. In Campionatul Mondial de Superbike se folosesc exclusiv pneurile Pirelli pentru al 10-lea sezon consecutiv.
• Irlandezul Daniel McKenna a castigat Pirelli UK Star Driver pentru 2014, care ii ofera un loc de pilot platit pentru sezonul viitor al Campionatului de Raliuri din Marea Britanie, la volanul unui Citroen DS3 R3T. McKenna s-a impus intre alti cinci finalisti.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro