AVANPREMIERA MARELUI PREMIU AL BELGIEI: SPA FRANCORCHAMPS 23 25 AUGUST 2013 PNEURILE HARD SI MEDII NOMINALIZATE PENTRU CURSA DE

22 august 2013
Autor:
dowmedia08

Paul Hembery: „Spa nu este doar un circuit epic, ci reprezinta de asemenea una dintre cele mai dure incercari pentru pneuri din intreg sezonul. In mare parte din cauza apasarii foarte mari asupra pneurilor, atat verticala – datorita zonelor de mare compresie precum Eau Rouge – cat si laterala, precum in virajele rapide ca Blanchimont. Adeseori, pneurile sunt suspuse fortelor din diferite directii in acelasi timp, ceea ce le solicita in mod suplimentar. Astfel, protejarea pneurilor devine extrem de importanta, in special pentru ca turul de pista este unul foarte lung. Aceasta inseamna ca exista o mare varietate de posibile strategii la Spa, cu multe posibilitati de a castiga sau a pierde in functie de tactica aleasa. Oricum, indiferent de strategia aleasa, aceasta trebuie sa fie foarte flexibila, din cauza conditiilor meteo schimbatoare, care fac din Spa o cursa atat de fascinanta. Conditiile se pot schimba extrem de rapid, ceea ce va scoate la rapma abilitatea echipelor de a alege intre pneurile intermediare si cele de ploaie – asa cum am vazut adeseori in trecut. Ambele pneuri de ploaie si-au dovedit performantele in cursele trecute; pneurile intermediare, in particular demostrandu-si calitatile chiar si in conditii dintre cele mai inconstante. Exista o multime de posibilitati de depasire, iar echilibrul dintre performanta si fiabilitate oferit de nominalizarea noastra ar trebui sa maximizeze sansele pentru acest weekend.”

Jean Alesi: „Spa este un circuit despre care toata lumea vorbeste, iar de-a lungul anilor nu am auzit pe nimeni sa spuna altceva despre el decat ca este extraordinar.Este foarte rapid si dificil, dar una dintre caracteristicile cheie este faptul ca este foarte lung. Astfel ca nu este niciodata monoton, pentru ca rulezi relativ putine tururi comparativ cu alte circuite. Protejarea pneurilor necesita un talent special: exista o multime de viraje rapide, iar lungimea pistei si variatiile de temperatura, fac adeseori ca pneurile sa se raceasca dupa prima parte a circuitului. Dar in calificari, daca pornesti cu pneurile prea calde, atunci nu vei putea obtine maximum de performanta de la ele pe intreaga lungime a turului. Exista o mare varietate de posibilitati si in ceea ce priveste set-up-ul: unele echipe adauga forta de apasare pentru a avea mai multa aderenta in partea mediana a circuitului, ceea ce va avea un efect direct si asupra felului in care lucreaza pneurile. Probabil cea mai importanta caracteristica este data de posibilitatea de a ploua. Poti avea un viraj complet uscat, dupa care o pista uda pentru urmatoarea succesiune de viraje. Sub pelicula de apa, suprafata este totusi destul de abraziva si ofera o buna aderenta, atfel ca poti pilota. Cea mai mare problema o reprezinta firele de apa ce pot traversa pista: trebuie sa stii unde sunt, astfel incat sa nu fi suprins de acvaplanare. De asemenea, cand ploua la Spa sut si averse si chiar perdele de apa ridicate de masinile din fata, astfel ca vizibiltatea devina foarte problematica.”

MARELE PREMIU AL BELGIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Spa este unul dintre circuitele legendare ale Formulei 1 fiind prezent in calendar inca din 1950. Desi pista s-a modificat substantial de-a lungul anilor (forma actuala dateaza din 1979) acesta isi mentine forma rapida si fluida, cu viteze medii de peste 230km/h.

• Circuitul are cu putin peste 7 km lungime, ceea ce il face in mod evident sa fie Grand Prixul cu cea mai lunga pista. Masinile ruleaza cu acceleratia la maxim cam 80% din lungimea turului, uneori mai mult de 20 de secunde. Variatiile de pe parcursul turului fac ca startul din pole position sa nu fie atat de important ca pe alte circuite.

• La viteze ridicate, unghiurile de atac agresive pot duce la descompunerea benzii de rulare, aparitia fenomenului de blistering. Oricum, este de asteptat ca echipele sa se conformeze cerintelor Pirelli pentru valori maxima ale unghiurilor, ceea ce ar trebui sa previna aparitia acestui fenomen.

• Mai multe informatii despre Spa si solicitarile asupra pneurilor, precum si alte informatii inclusiv despre cum sunt testate pneurile in laborator, pot fi gasite in animatia video 3D prezentata de Pirelli Racing Manager – Mario Isola. Acest film este gratuit pentru media si poate fi descarcat de pe site-ul Pirelli de Formula 1:
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Cea mai mare compresie de la Eau Rouge are asupra pneurilor fata cea mai mare apasare verticala din intreg sezonul: 1000 kilograme.

• Primii doi de anul trecut (Button si Vettel) au avut o strategie cu o singura oprire, in timp ce ocupantul pozitiei a treia (Raikkonen) a oprit de doua ori. A existat de asemenea o mare varietate in privinta pneurilor selectate pentru start: in timp ce majoritatea pilotilor au pornit pe pneuri medii, Hulkenberg a pornit pe harduri si a incheiat pe patru cu o strategie cu doua orpiri.

Diferenta de performanta dintre pneurile medii si hard este de asteptat sa fie mai mare de o secunda pe tur.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
PZero Red PZero Yellow PZero White PZero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrain Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
Ungaria Soft Medium
Belgia Medium Hard

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Jaime Alguersuari si Lucas di Grassi– piloti de teste F1

Inca odata, Pirelli a putut sa se bazeze pe doi piloti de mare calibru pentru testele de anul acesta: jaime Alguersuari si Lucas di Grassi, din Spania, respectiv Brazilia. Jaime a efectuat primele doua teste din acest sezon, in timp ce Lucas este programat sa efectueze alte sesiuni mai tarziu anul acesta.
Munca lor consta in testarea celor mai noi compozitii experimantale de la Pirelli, in timpul testelor private, pilotand un Renault 2010 care a fost modificat pentru a reproduce ultemele evolutii conforme cu regulamentul. Odata ce utilizeaza pneurile prototip, ei ofera un prim feeback inginerilor Pirelli asupra caracteristicilor fiecareia si a modului cum aceste pneuri ar putea fi imbunatatite in viitor. Utilizarea a doi piloti de teste asigura faptul ca inginerii primesc informatiile din doua perspective diferite: foarte esential daca se are in vedere ca pneurile sunt dezvoltate pentru a fi utilizate de 22 de piloti.
Jaime a fost unul dintre cei mai tineri piloti care au luat startul in Formula 1, la debutul sau in 2009, apoi el a pilota doua sezoane complete cu Toro Rosso, dar inainte de a deveni pilot de teste Pirelli, cu cel mai bun rezultat, un loc 7 in Italia si Coreea in 2011. De asemenea, asa cum este un talentat pilot, este si un talentat DJ, fiind prezent in charturile din Spania.
Lucas a pilotat pentru echipa Virgin Formula One pe parcursul debutului sau in 2010, obtinand locul 14 in Malaezia. El s-a alaturat Pirelli in 2011 si este de asemenea un pilot de uzina Audi pentru cursele de anduranta, incheind pe podium cursa de 24 de ore de la Le Mans de anul acesta.

ALTE STIRI PIRELLI:

• Pirelli a anuntat recent ca reintra oficial in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) de anul viitor, ceea ce reprezinta o revenire dupa sezoanele 2008-2010 de WRC cand a fost unic furnizor.
Ultima prezenta la Spa pentru Pirelli a avut loc luna trecuta odata cu cursa de 24 de ore de la Spa. Acesta a fost cel mai amare eveniment logistic pentru Pirelli, cu 8552 de pneuri disponibile la locatie, transportate cu un convoi de 19 camioane. Echipa de montaj a montat un pneu la fiecare 26 de secunde in medie (pe durata a 22 de ore).

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram