Aceasta decizie vine dupa o serie de probleme aparute in Marele Premiu al Marii Britanii, probleme pe care Pirelli le-a depistat si care au fost cauzate de o serie de factori: pneuri montate gresit, presiune scazuta in pneuri, unghiuri extreme de cadere si vibratoare inalte.
Chiar daca pneurile Pirelli dezvoltate pentru sezonul 2013 sunt perfect sigure daca sunt folosite corect, compania italiana a decis sa aduca noile pneuri cu carcasa de kevlar in Germania pentru ca situatia sa fie mai usor de gestionat pentru echipe.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Surprinzator, circuitul de la Nurburgring este unul pe care nu avem prea multa experienta, deoarece aici nu s-a desfasurat decat o cursa de cand am revenit in Formula 1, dar suntem siguri ca am facut un compromis corect intre performanta si rezistenta nominalizand compozitiile soft si medium. Acestea sunt aceleasi compozitii pe care le-am nominalizat si in 2011, dar de atunci pneurile au devenit mai moi si mai rapide, deci putem sa ne asteptam la o cursa mai rapida cu o medie de trei opriri la boxe din partea majoritatii pilotilor. Nurburgring nu este un circuit foarte solicitant pentru pneuri, dar totusi exista cateva particularitati de care trebuie sa tii cont cand vine vorba de managementul pneurilor cum ar fi vibratoarele si sicanele. Ne asteptam la o diferenta de 0,8 – 1,0 secunde intre cele doua compozitii nominalizate, ceea ce lasa loc pentru numeroase strategii. Tinand cont de incidentele de la Silverstone, doar pentru aceasta cursa vom aduce noile pneuri cu carcasa de kevlar. Chiar daca pneurile Pirelli dezvoltate pentru sezonul 2013 sunt perfect sigure daca sunt folosite corect, am decis sa aducem noile pneuri cu carcasa de kevlar in Germania pentru ca situatia sa fie mai usor de gestionat pentru echipe. Incepand cu Marele Premiu al Ungariei vom aduce o gama complet noua de pneuri care combina caracteristicile celor din 2012 cu performantele celor din 2013.”
CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:
Jean Alesi: „Nurburgring este un circuit legendar, insa mie personal versiunea moderna nu mi se pare ca este la acelasi nivel cu celebra Nordschleife. Este un circuit mai putin solicitant pentru pneuri, deci problema gestionarii lor nu este atat de mare. Aici poti sa mergi la limita tot timpul. Atmosfera este una excelenta pentru ca fanii sunt entuziasti si pasionati de curse. Exista o mare varietate de viraje si este important sa-ti gasesti ritmul pentru a fi cat mai eficient. Cursa de la Nurburgring nu este neaparat o provocare majora ci mai mult un test al preciziei si al celor care nu fac greseli. Daca ai o pozitie buna la start si nu faci greseli ai asigurat un loc bun si la final. Aici nu am prea vazut suprize decat daca ploua. Si, da, atunci totul este posibil …”
MARELE PREMIU AL GERMANIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
• Aflat chiar langa legendara bucla de nord – Nordschleife, versiunea moderna a circuitului Nurburgring este compusa din viraje de viteza medie si o sectiune foarte tehnica. Una dintre variabile este vremea ceea ce inseamna ca o selectie versatila a pneurilor este esentiala pentru a se potrivi unei game variate de temperaturi.
• Sunt mai multe zone cu schimbari rapide de directie aici la Nurburgring. Asta inseamna o crestere a energiei laterale care actioneaza asupra pneurilor care se pot supra-incalzi. Acesta este motivul principal pentru degradarea pneurilor aici la Nurburgring, mai mult decat tractiunea si franarea pe viraje.
• Tinand cont ca in zona ploua frecvent, lipsa de aderenta, mai ales la inceputul weekendului, este ceva normal. Pe masura ce se depune cauciuc pe pista aderenta creste iar uzura scade.
• Fara informatii disponibile de anul trecut, fiecare echipa va incerca sa adune cat mai multe date in antrenamentele libere pentru a vedea cum se comporta noile pneuri la temperaturi diferite si cu diverse cantitati de combustibil. Informatiile adunate in sesiunile de antrenamente libere sunt esentiale in vederea alegerii strategiei pentru calificari si cursa.
• Mai multe informatii despre circuitul de la Nurburgring si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
• Primul viraj reprezinta o mare provocare aici la Nurburgring, in special dupa start cand a fost scena a numeroase accidente in trecut. Pe accelerare, la iesirea din viraj, spatele masinii poate derapa ceea ce pune o presiune mare pe pneurile spate care trebuie sa ofere combinatia ideala de aderenta si tractiune pe una dintre cele mai tehnice portiuni ale circuitului.
• Virajul sapte este si el foarte dificil. Aici avem o decelerare de 5g, iar pneul stanga-fata lucreaza foarte mult pentru a compensa inclinarea putin neobisnuita a circuitului.
• Cheia pentru un timp bun pe tur este si negocierea corecta a sicanei NGK. Pilotii lovesc puternic vibratoarele, ceea ce inseamna o forta echivalenta cu 800 kilograme care actioneaza asupra pneului.
PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard
Germania Soft Medium
FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Alexandra Schieren, director de comunicare F1
Alexandra s-a nascut si a crescut intr-un orasel aflat la 25 de kilometri de Koln in vestul Germaniei. Ea a studiat limbi straine si primul contact cu lumea sporturilor cu motor a fost ca asistent in departamentul de media si PR al Toyota Team Europe, cu sediul la Koln, si care pe atunci era o forta in Campionatul Mondial de Raliuri. Rolul ei s-a terminat brusc in momentul in care echipa Toyota a fost descalificata pentru ca a trisat (ea nu a avut nicio implicare in asta) si s-a mutat la Londra intr-o agentie de comuncare. Aici a continuat sa lucreze in motorsport pentru curse de turisme, GT si chiar Formula 1. Dupa cativa ani la Londra s-a mutat la Paris si a fost recrutata de FIA ca responsabil cu presa pentru Formula 1. In 2011, cand Pirelli a revenit in Formula 1, Alexandrei i s-a facut propunerea de a lucra pentru companie. Rolul ei este sa raspunda solicitarilor venite din partea presei, sa seteze interviurile, sa organizeze evenimente si sa asigure comunicarea interna si externa pentru Pirelli. Alexandra locuieste la tara, in afara Parisului, o locatie aflata in constrast cu stilul de viata activ din Formula 1. Adora sa citeasca si ii place sa calatoreasca, doar ca uraste sa zboare cu avionul pentru a ajunge la destinatie…
ALTE STIRI PIRELLI:
• Directorul Pirelli, Marco Tronchetti Provera a primit, saptamana trecuta la New York, premiul pentru Responsabilitate Sociala din partea Asociatiei Foreign Policy. Acest premiu reflecta suprematia constanta a Pirelli in sustenabilitatea indexului Dow Jones in sectorul de componente auto si anvelope.
• Pirelli a gazduit cursa de casa, la Imola, din Campionatul Mondial de Superbike. Tom Sykes a castigat ambele curse din etapa a saptea a sezonului si a reusit sa se instaleze pe prima pozitie in clasamentul general. Si in mondialul de Superbike, Pirelli este unic furnizor de pneuri.
• In acest weekend a avut loc si Scottish Rally, etapa din Campionatul Britanic de Raliuri. Alastair Fisher s-a impus pe un Citroen DS3 R3T: o masina cu care se merge si in Citroen Top Driver Series din Campionatul Mondial de Raliuri. Desigur, echipata cu pneuri Pirelli.
• Etapa a treia din Blancpain Endurance Series, unde Pirelli este unic furnizor de pneuri, s-a desfasurat la Paul Ricard in Franta. Maxime Martin, Bas Leinders si Yelmer Buurman au obtinut prima victorie din acest sezon pe un BMW Z4 echipat de Pirelli.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro