AVANPREMIERA MARELUI PREMIU AL MARII BRITANII: SILVERSTONE 28 30 IUNIE 2013

28 iunie 2013
Autor:
dowmedia08

Vor fi disponibile de asemenea cate doua seturi pentru fiecare masina din pneurile prototip care au fost utilizate si in Spania, pentru cele doua sesiuni de antrenamente libere de vineri.

Silverstone este unul dintre cele mai vechi si mai rapide circuite din Formula 1, beneficiar a numeroase revizuiri si imbunatatiri din ultimii ani. Din cauza desenului pistei, care favorizeaza viteza, o foarte mare energie apasa asupra pneurilor, cu efect direct asupra uzurii si degradarii acestora. In trecut, echipele au utilizat strategia in propriul avantaj pe acest circuit, rezultand adeseori finaluri foarte stranse chiar si cu folosirea unor tactici diferite.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „„Silverstone, cu zonele sale de viteza ridicata si cu virajele rapide, prezinta un contrast puternic fata de Marele Premiu al Canadei, derulat in urma cu trei saptamani – care a fost mai mult o cursa de tip stop & start. Ca si cel din Canada, Silverstone este un circuit solicitant pentru pneuri, dar din motive diferite. Din aceasta cauza aducem la cursa din Marea Britanie cele mai dure compozitii, beneficiare ale unui nou proces de lipire a benzii de rulare de carcasa de otel a pneului, destinat sa elimine problemele de exfoliere a benzii cu care ne-am confruntat in cateva ocazii: oricum avem posibilitatea de a folosi si acel procedeu, aflat acum in stand-by daca va fi nevoie pe viitor. Pe parcursul antrenamentelor libere de la Silverstone vom avea de asemenenea si pneurile prototip pe care le-am mai folosit in acest sezon. Actuala constructie a pneului nu se va schimba, echipele neputand rula prea mult cu pneurile aduse in Spania si care mai sunt inca disponibile, acestea avand o duritate mai mare decat cele hard obisnuite. Oferim aceasta oportunitate echipelor de a testa noua compozitie si pe un alt circuit pentru a colecta mai multe informatii. Desigur, un alt factor decisiv pentru Silverstone, de notorietate, sunt schimbarile de vreme, nefiind astfel o surpiza daca vom vedea la lucru pneurile intermediare Cinturato Verde sau pe cele de ploaie Cinturato Albastru. Din acest motiv, este dificil de prezis un numar exact de opriri la boxe in ziua cursei. Anul trecut am avut o strategie cu doua opriri in conditii de vreme buna, dupa doua zile ploioase, dar anul acesta compozitiile sunt mai moi, astfel ca daca vremea va fi buna am putea avea intre trei si patru opriri. Vom putea sa facem o predictie mai exacta la finalul antrenemantelor libere. In sfarsit si cel mai important, vrem sa transmitem sincerele noastre condoleante familiei lui Allan Simonsen si prietenilor sai, dupa teribilul accident de la Le Mans din weekendul trecut. Noi suntem partenerii lui Aston Martin Racing de mult timp si nu putem decat sa ne imaginam prin ce trec ei acum.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Singurul si cel mai important lucru care trebuie urmarit la Silverstone este vremea: absolut orice se poate intampla, si adeseori avem parte de o cursa si pe ploaie si pe vreme buna. Trebuie sa gandesti la rece. Este un circuit solicitant pentru pneuri, nu doar din cauza tractiunii si franarii, dar mai ales datorita nivelului ridicat al fortei de apasare aerodinamica, ca rezultat al vitezelor foarte mari. Aceasta este ceea ce genereaza uzura pneurilor la Silverstone si de aceea pneurile de compozitie medie si hard reprezinta cea mai buna solutie. Ca pilot, am fost de multe ori pe podium la Silverstone, si m-am bucurat mereu de acest circuit, in diversele sale configuratii. Ultima evolutie, prin adaugare noului padock reprezinta o investitie impresionanta, dar este pacat ca s-a renuntat la virajul Bridge, care reprezenta o adevarata provocare. Oricum, Silversone va fi mereu un adevarat circuit „de pilot” astfel ca ne putem astepta la o cursa spectaculoasa si la cateva startegii interesante. Este intotdeauna o placere sa vii aici deoarece fanii britanici sunt adevarati cunoscatori si pasionati ai Formulei 1. Exista o adevarata cultura a sporturilor cu motor in Marea Britanie, pe care cred ca toti o apreciem.”

MARELE PREMIU AL SPANIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• In timp ce vitezele si forta laterala ridicate sunt caracteristicile cheie ale pistei de la Silverstone, mai sunt deasemenea cateva portiuni lente si tehnice care au suferit modificari in ultimii ani. In aceste zone acceleratia combinata este importanta. Aceasta are loc atunci cand pilotul vireaza si accelereaza in acelasi timp la iesirea dintr-un viraj: modul cum lucreaza anvelopele este crucial in aceasta situatie.

• Multe portiuni de asfalt de la Silverstone sunt noi, cu noul asfalt mai putin denivelat si mai abraziv decat cel vechi. Asfaltul abraziv creste aderenta, dar totodata accelereaza degradarea pneului.

• Anul trecut am vazut o mare varietate de strategii, in urma unei sesiuni de calificare pe ud, ceea ce a insemnat ca pilotii au putut lua startul pe orice compozitie de slick au dorit. Pilotul Red Bull, Mark Webber a castigat cursa pornind de pe pozitia a doua a grilei echipat cu anvelope soft, ulterior avand doua schimburi pe anvelope hard. Pilotul Ferrari, Fernando Alonso a pornit din pole-position si a incheiat al doilea dupa ce a avut o strategie exact opusa: primele doua schimburi pe hard si ultimul pe soft.

• Mai multe informatii despre circuitul de la Silverstone si solicitarile la care sunt supuse pneurile pot fi descoperite in animatia 3D, gratuita pentru presa, care poate fi gasita pe site-ul Pirelli:
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Stabilitatea la viteze ridicate este in mod particular importanta la Silvestone, cu fortele de franare foarte reduse. Nivelul apasarii aerodinamice este mediu: un compromis intre asigurarea unei suficiente aderente aerodinamice pentru a negocia virajele cat de rapid posibil si eliminarea rezistentei la inaintare pe liniile drepte.

• Acceleratiile laterale asupra pneurilor sunt printre cele mai ridicate din acest sezon, atingand 5G. Aceasta inseamna ca temperatura suprafetei pneului poate depasi 110 grade Celsius, in jurul varfului de performanta maxima.

• Silverstone nu este unul dintre cele mai simple circuite pentru depasiri, ceea ce inseamna ca obtinerea unei pozitii cat mai bune in califiari si strategia sunt vitale. Noua sectiune dupa virajul Abbey a fost inaugurata in 2011 cu scopul favorizarii depasirilor.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu P Zero Galben P Zero Alb P Zero Orange
Australia Supersoft Medium
Malaezia Medium Hard
China Soft Medium
Bahrein Medium Hard
Spania Medium Hard
Monaco Supersoft Soft
Canada Supersoft Medium
Marea Britanie Medium Hard

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Mateo Albucci, coordonator deplasari F1

Matteo este coordonatorul deplasarilor Pirelli in Formula1, responsabil pentru mutarea echipei de 50 de persoane in jurul lumii. Este un italian care s-a nascut si a studiat la Florenta – orasul lui Leonardo da Vinci – dar care locuieste in prezent in Oxford, aproape de hub-ul logistic Pirelli din Marea Britanie de la Didcot. In trecut s-a ocupat doar de calatorii si turism, dar acum are un rol permanent in firma italiana. Ca si da Vinci, Matteo este un adevarat om al Renasterii: rolul sau include organizarea zborurilor a hotelurilor, inchirierea masinilor si transferurile pentru personalul Pirelli implicat in F1, ca si pentru cel de GP2 si GP3 la teste si curse. Fara a mai mentiona FIA GT si Campionatul Brazilian de Turisme. In afara serviciului, in mod suprinzator iubeste calatoriile, dar ii place sa se intalneasca si cu prietenii si sa mearga la sala. El se descrie ca o persoana absolut normala – dar nu il cauta pe Facebook, pentru ca nu il vei gasi acolo...

ALTE STIRI PIRELLI:

• Seria GP3, sustinuta de Pirelli, a avut programata o cursa in Valencia cu doua saptamani inaintea Marelui Premiu al Marii Britanii. Amercianul Conor Daly a castigat cursa de debut, in timp ce romanul Robert Visoiu a obtinut prima sa victorie pentru MW Arden in cursa a doua. Au fost ultizate pneurile de compozitie medie pentru GP3, pe circuitul permanent Ricardo Tormo.

• Ultima etapa a Campionatului de Raliuri al Italiei, derulata pe macadam, Costa Smeralda Rally a avut loc pe insula Sardinia weekendul trecut. Multiplul campion Paolo Andreucci a concurat intr-un Peugeot 207 S2000, schimband obisnuitul sau 208 R2, si castigand evenimentul cu aproape un minut avans.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram