Milano, 26 februarie 2014 – Echipele vor avea ultima sansa de a testa pneurile P Zero 2014 si de a pregati sezonul de Fomula 1 in cadrul ultimei sesiuni de teste ce se va derula in Bahrein pe durata a patru zile la finalul acestei saptamani. Venind imediat dupa precedenta sesiune de teste de patru zile, derulata tot in Bahrein, echipele vor putea folosi informatiile proaspat adunate pentru testele noilor compozitii slick din gama Pirelli: P Zero Orange hard, P Zero Alb mediu, P Zero Galben soft si P Zero Rosu supersoft. La prima sesiune de teste din acest an de la Jerez, echipele au avut de asemenea sansa de a testa pneurile intermediare Cinturato Verde si cele de ploaie Cinturato Albastru.
Aceasta este gama pneurilor Pirelli de Formula 1 pentru sezonul 2014:
P Zero Orange – hard
Pneul cu compozitia cea mai dura este destinat circuitelor care adeseori sunt caracterizate de temperaturi ambientale ridicate, cele care exercita cea mai mare incarcare asupra pneurilor in virajele rapide sau cu suprafete abrazive. Compozitia are nevoie de un timp mai indelungat pentru a se incalzi, dar ofera o rezistenta maxima – care joaca astfel frecvent un rol important in construirea strategiei. Este o compozitie care lucreaza in conditii extreme. Asemenea tuturor pneurile 2014, aceasta este o compozitie noua cu o noua constructie necesara pentru a intruni carcateristicile noilor masini, cu un cuplu marit, sisteme suplimentare de recuperare a energiei, dar aerodinamica redusa.
P Zero Alb - medium
Teoretic acesta este cel mai echilibrat pneu din gama, oferind un compromis ideal intre performanta si durabilitate. Drept rezultat acesta este foarte versatil si adeseori totul depinde de el pe circuite de viteze mari si incarcari puternice. Aceasta este o compzitie care lucreaza la incarcari joase. Asa cum este cazul cu intreaga gama 2014, pentru pneurile fata exsista un nou profil care tine cont de dinamica vehiculului si ii imbuntatateste manevrabilitatea.
P Zero Galben - soft
Acesta este unul din pneurile cele mai frecvent utilizate din gama, oferind un foarte bun echilibru intre performanta si rezistenta, cu accent pe performanta. Este orientat mai mult spre viteza decat spre anduranta, dar fara indoiala este capabil sa produca un avantaj competitiv in ambele cazuri la inceputul cursei cand masinile au plinul facut, sau cand este utilizat pentru sprintul final. Aceasta este o compozitie care lucreaza in conditii superioare. Toate compozitiile sunt in general usor mai dure decat echivalentele de anul trecut, cu scopul de oferi aceeasi performanta in ciuda fortelor suplimentare care apasa asupra pneurilor.
P Zero Rosu supersoft
Cea mai moale dintre compozitii este ideala pentru circuitele lente si virajate, in special pe vreme rece, cand este necesara o aderenta mecanica maxima. Pneurile supersoft beneficiaza de un timp extrem de mic de incalzire, ceea ce il face ideal pentru calificari, dar reversul medaliei este ca sufera o degradare marita. Aceasta este o compozitie care lucreaza in conditii joase. Una dintre evolutiile cheie de anul acesta a fost optimizarea presiunii petei de contact si a distribuirii temperaturii. Aceasta prezinta o pata de contact mult mai uniforma cu asfaltul, imbunatatind aderenta si manevrabilitatea.
Cinturato Verde - intermediare
Intermediarele sunt cele mai versatile pneuri de ploaie, disipand aproximativ 25 de litri de apa pe secunda la viteza maxima. Acestea pot fi utilizate atat pe ploaie cat si pe un circuit umed sau in uscare. Pneul Cinturato Verde are un nou concept pentru anul acesta, cu un numar de aspecte nou dezvoltate care il fac sa se comporte bine si pe ploaie.
Cinturato Albastru - pneu de ploaie
Pneurile de ploaie pot dispersa pana la 65 de litri de apa pe secunda la viteza maxima (a crescut de la 60 de litri anul trecut) ceea ce le face sa fie cea mai eficienta solutie pentru ploaie abundenta. Cea mai noua evolutie a pneurilor Cinturato Albastru inseamna ca ele sunt eficiente si pe pista uscata, cu rezistenta crescuta. Pneurile de ploaie au o noua compozitie si un profil redesenat pentru cele din spate pentru a reduce acvaplanarea. Rezultatul acestei munci intensive este cresterea manevrabilitatii intr-o mare varietate de conditii.
„Am vazut mai multa munca depusa pentru intelegerea pneurilor la recentele teste din Bahrain, decat am vazut prima data la testele de la Jerez, iar cum echipele vor incerca acum mai multe simulari de calificare si cursa in vederea pregatirii primei etape, ne asteptam ca aceasta curba ascendenta sa continue pe parcursul ultimelor 4 zile in Bahrein. Este inca devreme, dar pana acum am vazut performanta si rezistenta ultimelor noastre pneuri P Zero, care toate beneficiaza de noi compozitii si structuri pentru a maximiza caracteristicile unice de putere ale ultimei generatii de masini de Formula 1. Pata de contact este mai mare, cuplul motor suplimentar putand fi mai eficient transmis la sol, iar registrul de lucru este mai mare pentru a fi redusa uzura. Dupa cum au aratat-o timpii pe tur in Bahrain, suntem deja foarte aproape de nivelul de performanta din 2013, in ciuda capacitatii mai mici a motoarelor si a unui set complet nou de modificari tehnice”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
INFORMATII SUPLIMENTARE:
Echipele pot primi un numar total maxim de 135 de seturi de pneuri pentru teste anul acesta, inclusiv testele din pre-sezon. Maximul de seturi pentru cele trei teste din pre-sezon este de 85: 25 seturi la Jerez si cate 30 pentru fiecare sesiune de la Bahrein.
Echipele au un numar fix de compozitii totalizand 22 de seturi per masina in Bahrein. In afara de acestea fiecare echipa a putut sa-si aleaga in avans alte opt seturi pentru testele din Bahrein. Compozitiile „slick” de baza – „iarna”, hard, mediu si soft – au fost selectate de Pirelli in avans impreuna cu echipele conform carcateristicilor circuitului pe care se desfasoara ultima sesiune de teste inaintea primei etape din 2014.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro