De multe ori avem impresia ca simpla prezenta intr-un loc stabilit, intr-un timp definit este absolut suficienta pentru a ne atinge scopul. Totul incepe inca din copilarie cand tot ceea ce trebuie sa facem esta sa fim prezenti si cuminti, continua cu scoala, unde daca suntem prezenti, am trecut deja de un mare hop. Lista […]
Lantul de supermaketuri Tesco a dat dovada de ingeniozitate inatragerea clientilor de pe o piata care functioneaza dupa niste regului care ar parea ciudate unui specialist in marketing din Europa. Consumatorul din Coreea de Sud are un comportament diferit datorita stilului si ritmului sau de viata. Una dintre partcularitati este lipsa timpului pentru cumparaturi. Chiar […]
Din vremurile de glorie ale lui Lance Armstrong care a dominat mai multe editii ale uneia dintre cele mai importante competitii cicliste ale lumii, Turul Frantei a fost presarat prin punctele si momentele esentiale cu o serie de scandaluri legate de dopaj. Performantele sportive pure nu mai erau principala preocupare a echipelor participane care, in […]
Un blog corporate, sau blogul firmei este, sau ar trebui sa fie o parte integranta a strategiei de marketing care sa contribuie activ la atragerea de noi clienti catre site. Informatiile, observatiile pertinente de pe blog, odata indexate in motoarele de cautare pot aduce vizitatori valorosi care ar putea deveni imediat clienti. De asemenea, un […]
Vremea iscrierii site-ului prin fel de fel de directoare de link-uri pare sa fie de mult apusa, desi ramane o metoda de SEO foarte raspandita. Lucrurile s-au cam schimbat, internautii au evoluat si cauta mult mai mult decat un link catre un site de produse sau servicii corespunzator nevoilor pe care trebuie sa si le […]
Actorul britanic Stephen Fry vorbeste despre diferentele intre generatii, despre schimbarile pe care le-a produs tehnologia, internetul si retelele sociale asupra comportamentului tinerilor de astazi. Fry incearca sa clarifice unele aspecte ale influentei pe care le are socializarea online asupra tinerilor si incearca sa explice si sa justifice atitudinea reticenta a generatiilor anterioare asupra fenomenului. […]
Comunicarea emitator - receptor trebuie sa se desfasoare intr-un limbaj cunoscut si familiar ambelor parti, astfel incat sensul mesajului sa fie perceput corect in momentul in care ajunge la destinatie. Cand emitatorul si receptorul sunt persoane fizice din aceeasi bransa profesionala care discuta pe teme strict legate de activitatea pe care o desfasoara, folosirea unui […]
Un sondaj recent, realizat de catre Public Relations Global Network (PRGN), o asociatie care reuneste agentii independente de comunicare din intreaga lume, a scos la iveala evenimentul care s-a bucurat de care mai mare atentie in 2010, obtinand cea mai ampla acoperire pe toate canalele media, atat online cat si offline. Sondajul a fost aplicat […]
Vocea clientului reprezinta cel mai bun indice al imaginii unei companii. O reactie pozitiva, sau o suma de reactii pozitive la adresa companiei din partea unor clienti multumiti de colaborare genereaza un plus de incredere in capacitatea companiei de a satisface nevoile specifice ale pietei in care activeaza. De asemenea, identificarea clientilor care au reactionat […]
China are o piata de internet de-a dreptul impresionanta si in continua crestere. Cu toate restrictiile impuse de autoritati, din ce in ce mai multi chinezi devin foarte activi online, fapt pentru care internetul a devenit un mediu favorabil pentru dezvoltarea unei afaceri, pentru construirea si mentinerea unei imagini, dar si pentru a fi gasit […]
Ce este PR-ul? Sa fie doar o activitate trendy pe care si-o permit doar companiile mari care dizloca bugete imense si personal calificat doar pentru amorul artei de a le fi mentionat numele prin presa? Acesta conceptie este destul de raspandita printre administratorii intreprinderilor mici si mijlocii care nu-si indrepta atentia spre o strategie coerenta […]
Dupa cum bine se stie, comunicatul de presa este principalul instrument de comunicare cu mass-media. Simplu de utilizat si la indemana oricui, comunicatul de presa vine intodeauna in sprijinul demersurilor de comunicare, construire a imaginii sau gestionarea unei situatii de criza, ale oricarei organizatii. Pana acum, nu am spus mare lucru. In general, oricine are […]
Lady Gaga se dovedeste a fi un exemplu foarte bun de marketing. Arista face ce face si isi transforma melodiile, in adevarate furtuni virale. Ea a stabilit chiar si o premiera, reusind sa devina prima care a reusit sa adune un miliard de vizualizari pentru un videoclip postat pe YouTube. Reteta succesului brandului Lady Gaga […]
De cele mai multe ori, in momentul in care aveti un produs sau serviciu nou, cea mai mare provocare este popularizarea lui. Pentru ca publicul tinta sa afle despre noua dumneavoastra oferta si sa aiba toate informatiile necesare pentru a se convinge ca ii propuneti o solutie viabila care ii poate satisface o anumita nevoie, […]
Da, social media, este un mediu foarte modern de comunicare. Dar a fi la moda nu este chair totul, mai ales in cazul in care e vorba de o firma care incearca sa se remarce pe piata si investe mult timp si resurse in a declansa campanii virale online astfel incat sa faca "valuri" in […]
Mesajele transmise de companie ii construiesc imaginea, credibilitatea si starnesc reactii din partea publicului tinta. Elaborarea lor este o activitate foarte sensibila. Limba ne poate juca feste, de multe ori, iar cate o nuanta negativa ne mai poate scapa printre minunatele vorbe pe care le transmitem. Daca asa ceva se intampla, demersul de comunicare poate […]
A fi sau a nu fi online, asta-i intrebarea. Hmmm. Oamenii secolului XXI, sufera de epidemia numita stiintific Internet. Toti, o data ce pun mana pe conexiune la "Marea Retea" simt o nevoie acuta de a se expune, de a se face disponibili pentru lumea intreaga, asa ca trec repede la incarcat de poze, clipuri […]
Desi toate pareau bune si frumose prin mediul online pentru Nestle, care este una dintre cele mai active companii pe social media, avand o pagina pe Facebook cu peste 90.000 de fani activi care iau parte bucurosi la toate initiativele de comunicare ale companiei. Mi mult, chiar intretin comunicarea, ce mai, participa activ la transmiterea […]
De la o vreme incoace, in special de pe la inceputurile zbuciumului economic mondial, China, care nu prea lasa influentele exterioare sa o afecteze, a inceput sa-si arate muschii atat printr-o prezenta zilnica in stirile de pe toate fluxurile mari cat si printr-o serie de achizitii a unor firme occidentale mari care au fost lovite […]
Ce inseamna brandul? Acest cuvant provenit din limba lui Shakespeare reprezinta, in contextul marketingului si al relatiilor publice, fenomenul numit imagine, fenomen care este direct raspunzator de perceptia publicului fata de organizatie. Prin imaginea pe care si-o construieste, organizatia, garanteaza calitatea si valoarea pe care le va oferi clientului daca acesta decide sa i se […]
La prima vedere as spune ca nu poate sa existe asa ceva. PR-ul insemana expunerea in media a organizatiei punerea ei in permanenta in fata publicului tinta, atragandu-l sa aleaga, in cele din urma ceea ce are de oferit, produse, servicii, o vorba buna, un ajutor, o bataie prieteneasca pe umar. Atata timp cat mesajul […]
Social media a avut cea mai spectaculoasa crestere. Pana la aparitia lor niciun alt mediu nu a reusit sa atraga un numar atat de mare de utilizatori intr-un timp atat de scurt. Televiziunea traditionala a avut nevoie de 13 ani pentru a-si aduna 50 de milioane de utilizatori, radioul s-a spetit 38 de ani pentru […]
Daca tot am trecut de zbuciumatul an electoral 2009, cu alegeri prezidentiale si razboaie politice intre candidati cu hoarde de partid in spate, putem sa ne uitam putin la cat de mult au tinut cont cei care ne cereau insistent si fara remuscari voturile de publicul caruia i se adresau. Fiind asaltati zilnic de mesaje […]
Nu degeaba Coca-cola, o marca foarte populara la nivel global, investeste timp si resurse in expun erea pe mediile sociale. Dar totusi, de ce? La un moment dat, odata cu explozia internetului si a socializarii online responsabilii de comunicare ai companiei au realizat ca, desi Coke.com este un site puternic, are trafic intens, continut relevant. […]
Sony BMG, al doilea mare jucator din industia de enterteinment s-a hotarat ca 2005 este momentul potrivit pentru a introduce pe toate CD-urile pe care le editeaza o aplicatie care sa faca imposibila continutul acestora. Initiativa laudabila, probabil indelung aplaudata de artistii de sub umbrela Sony BMG. Nimic rau pana aici, oamenii cumparau frumos si […]
Modul ideal de a transforma un client potential in client fidel este metoda intalnirilor directe, iesirile la cafea, "gadilarea" consumatorului la coarda sensibila, prezentarea produselor / serviciilor printr-o abordare personala, adaptata comportamentului si personalitatii celui pe care dorim sa-l castigam, o cafea, o maslina, un piscot, o atentie pana cand se produce vazarea si taiem […]
Retele sociale online (vorba englezului : Social Media) au revolutionat, practic, comunicarea si relatiile interumane. Aceasta revolutie nu a avut cum sa evite domeniul relatiilor publice, al carui fundament este insasi comunicarea. Cele mai mari companii multinationale au constientizat importanta mediului online si au pornit demersurile spre a castiga o cat mai buna vizibilitate in […]
Principiul este general valabil si dateaza din cele mai vechi timpuri. Inteligenta populara romaneasca a si nascocit o vorba de duh prin care creioneaza perfect importanta preventiei: "Paza buna trece primejdia rea". Orice medic constient isi sfatuieste pacientii ca, intotdeauna, este mult mai simplu sa previ boala decat sa o lasi sa se instaleze dupa […]
In articolele anterioare am vorbit, printre altele, despre retelele sociale online ca mediu propice pentru desfasurarea actiunilor de marketing si relatii publice. Acum a venit si timpul sa trecem de la vorbe, la fapte, asa ca, iata un studiu de caz in acest sens. Este vorba despre reteaua Ikea. Toata lumea cred ca auzit de […]
Buna intrebare, nu-i asa? La ce ar fi bune aceste relatii publice, cu ce m-ar ajuta sa depasesc aceasta perioada tulbure din punct de vedere economic? Sa le acord atentie acestor actiuni de relatii publice, sa elaborez si sa implementez, oare o strategie de relatii publice? Imi vor aduce, aceste relatii publice mai multi clienti? […]
La nivel global, internetul a devenit un mediu propice pentru dezvoltarea si promovarea afacerilor. Conform unor studii realizate la nivel european exista o tendinta clara a managerilor din intreprinderile de top de a-si indrepta din ce in ce mai mult atentia spre tehnicile si strategiile de comunicare in mediul online. Cum punctul vital al relatiilor […]
Aveti o companie. Aveti un site pe care va promovati produsele si serviciile. Aveti un blog al companiei? Daca raspunsul la intrebare este unul negativ, atunci ar fi imperios necesar sa va faceti unul si sa-l atasati site-ului pe care cu mandrie il detineti. In primul rand sa explicam putin conceptul de “corporate blog”. Un […]
In acest prim post, de inceput de drum prin blogosfera, mai mult sau mai putin indreptata spre domeniul relatiilor publice, am decis sa facem incalzirea cu o descriere cat se poate de frumoasa a minunatului instrument de PR numit simplu comunicat de presa. Atentie, va rog, incepem ! Ce este acest comunicat de presa ? Ei bine, […]
Iata un blog nou, care incepe usor, usor sa infloreasca, fiind alimentat cu grija de probleme, provocari, unelte de prin domeniul Relatiilor Publice. Ne propunem sa aducem un suflu nou, proaspat unui domeniu care trebuie sa fie intotdeauna in tendintele economice, politice si sociale ale momentului. Va dorim o lectura placuta!
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro