Canah International singurul procesator de seminte de canepa din Europa isi extinde activitatea de business pe piata locala

21 noiembrie 2013

Lider in Europa, Canah International si-a inceput activitatea in 2008, inițial pe o piata de nisa, mizand pe exporturi constante in 3 continente, astfel ca la sfarsitul acestui an sa preconizeze o cifra de afaceri de 4 milioane de euro.

Peste 80% din productia fabricii merge catre Europa (Anglia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, Belgia, Olanda, Franta, Cehia, Slovenia, Italia), Statele Unite si Israel sub trei forme: produse marca proprie, produse cu marca importatorilor sau vrac (aici inregistrandu-se cea mai mare cerere).

Romania – o piata cu potential, dar si multe limitari

„In 2007, cand am inceput business-ul, am decis sa ne orientam catre pietele externe, deoarece acolo exista deja cerere. In Romania ne-am lovit in prima faza de reticența consumatorilor, care nu cunosteau proprietatile canepei si atunci era nevoie de educare, lucru pe care farmacistul singur nu-l putea face. Cu timpul, consumatorii romani au inceput sa cunoasca efectele benefice ale uleiului de canepa si chiar sa-l recomande celor din jur, iar acest lucru se intampla si in cabinetele medicale, ca si tratament adjuvant. Acum volumul vanzarilor pe piața locala are o crestere lunara de peste 5%, ceea ce este semnificativ pentru o piata de nisa, motiv pentru care avem in plan sa investim intr-o campanie de promovare a produselor in Romania”, a explicat Dan Lazarescu, administrator si acționar majoritar Canah International.

In ceea ce priveste limitarile, in cea mai mare parte Canah International se loveste de imposibilitatea folosirii resurselor locale, in prezent fiind nevoiti sa importe materia prima in proportie de 99.5% din Franta si China, restul fiind luat din productia interna.

„Daca la inceputul anilor ’90, in Romania se cultivau peste 150.000 hectare de canepa, in prezent se mai cultiva doar cateva sute de hectare. Astazi, canepa a devenit o cultura de nisa si se intinde pe suprafete reduse de aproximativ 10.000 hectare la nivelul intregii Uniuni Europene. La nivel global aproximativ 30 de țari din Europa, Asia, America de Nord si de Sud permit cultivarea canepei, cel mai mare furnizor fiind China. In 2006 cand am inceput business-ul in Salonta, ni s-au alaturat 21 de cultivatori romani, dintre care 3 bio-certificați, care in primul an au contractat pentru cultivare 260 de hectare. Apoi statul a retras subventia de cultivare a canepii pentru samanta, ceea ce a dus in 2007 la dispariția lor”, a adaugat Lazarescu.

Piata produselor certificate ecologic reprezinta o alta oportunitate locala, Canah International alegand varianta culturilor bio inca din 2007, pe de-o parte pentru ca modul de viata ecologic reprezinta filosofia companiei, iar pe de alta parte pentru ca in Europa si SUA, alimentatia ecologica cunoaste crestere continua.

„Spre deosebire de Europa, unde vanzarile din produse bio sunt mai mari decat cele nespecificate ecologic, in Romania raportul este invers, desi acestea cresc procentual de la an la an, reprezentand aproximativ 10% in momentul de fata pe piata locala. Trendul bio se poate observa si din varietatea produselor disponibile pe rafturile din Romania, hipermarketurile incep sa aloce spatii dedicate coltului bio, insa la noi in tara nu vedem o crestere spectaculoasa in urmatorii 2-3 ani, deoarece pretul produselor certificate ecologic este inca un element prohibitiv raportat la nivelul veniturilor”, completeaza Dan Lazarescu.

Povestea din spatele brandului Canah

Imediat dupa ce a plecat din Medicover, Dan Lazarescu a avut ideea procesarii canepii, cu totul intamplator, prin prisma unei carti pe care a citit-o – Totul despre canepa. Astfel a ajuns sa cunoasca utilizarile multiple ale acesteia: textile, materiale de constructii, hartie, surse regenerabile de energie si, bineinteles, medicina alternativa si alimente cu valori nutritionale deosebite.

In anul 2005, toate aceste idei s-au concretizat intr-un studiu de fezabilitate facut de \"Nova Institut\" din Berlin, iar posibilitatea de a accesa fonduri SAPARD a reprezentat argumentul final care a dus la concretizarea proiectului.

Fabrica s-a deschis in 2007, iar acum produce sub brandul Canah toate produsele derivate din aceste seminte, devenind in scurt timp „caneparul” Europei si dezvoltand o piata cu potential pe care joaca singuri.

Pentru perioada urmatoare, actionarii Canah International au in vedere dezvoltarea unor noi produse, atat in ceea ce priveste gama batoanelor, cat si a noilor pudre proteice destinate sportivilor.

Cum arata profilul consumatorului roman

„Persoanele educate, care isi doresc un nou stil de viata sanatos si cat mai natural, constienti de responsabilitatea pe care o avem fata de mediul inconjurator, acestia sunt cumparatorii nostri. In mare parte este vorba despre cei care locuiesc la oras, cu varste intre 25-45 de ani, cu venituri medii si mari. Apoi mai sunt si persoanele care au trecut prin suferinte mari din punct de vedere al sanatatii si care aleg sa sa investeasca in prevenția bolilor prin intermendiul alimentelor funcționale. In principiu lipsa de informare este una din principalele cauze pentru care consumul de produse pe baza de canepa este mai mic, urmata apoi de costurile relativ ridicate raportate la veniturile romanilor”, a mai adaugat Oana Suciu, managing partner Canah International.

Produsele se regasesc pe magazinul online, in retelele Plafar si DM si in magazinele naturiste.

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram