Ce lectii de marketing ne da Lady Gaga?

31 august 2010
Autor:
dowmedia08

Lady GagaLady Gaga se dovedeste a fi un exemplu foarte bun de marketing. Arista face ce face si isi transforma melodiile, in adevarate furtuni virale. Ea a stabilit chiar si o premiera, reusind sa devina prima care a reusit sa adune un miliard de vizualizari pentru un videoclip postat pe YouTube. Reteta succesului brandului Lady Gaga pare una simpla, un mix intre nonconformism, vestimentatie cu un pronuntat caracter erotic, miscare scenica pe masura, dar si un mesaj care poate determina sentimente puternice in sufletul oricarui ascultator si privitor. Un element foarte important in tot acest mix a fost o campanie de comunicare foarte intensa cu fanii prin canalele disponibile in mediul online. Notorietatea astfel castigata s-a facut simtita, bineinteles si la buzunar. Cu 11,5 milioane de albume vandute in doi ani, atat in format clasic cat si in format digital. La cea din urma categorie, artista s-a bucurat de un succes rasunator,  reusind sa devina bestseller in 2009, cu 15 milioane de melodii vandute. Nu-i rau deloc, chiar deloc. Chiar daca nu gusta genul muzical promovat de Lady Gaga, specialistii in marketing si comunicare ar trebui sa studieze putin fenomenul. Cu siguranta ar putea identifica elemente pretioase care, adaptate, ii vor ajuta in activitatea lor profesionala. Identificarea unei linii de actiune in ceea ce priveste promovarea si intarirea brandului Lady Gaga a fost realizata de catre Newcast Vivaki.  Astfel au fost identificate cinci etape, clasice, dar adaptate imaginii care se dorea sa fie promovata. Poveste coerenta. Pentru a avea o poveste coerenta, trebuie, in primul rand, creat un personaj coerent care sa fie dirijat spre o linie de actiune consecventa. Interactiunea cu fanii. Element foarte important. Fara fani nu exista personajul/artistul. Pentru a incuraja comunicarea cu acestia, continutul provocator, caracteristic brandului care se doreste a fi promovat reprezinta o carte care merita jucata. Distribuirea continutului. Continutul reprezinta, astazi, cheia vizibilitatii si notorietatii online. Astfel o distributie constanta de continut relevant brandului prin canalele media online, dar si offline, nu face altceva decat sa aduca brandul in lumina reflectoarelor acolo unde acestea stralucesc. Continut gratuit. Acest tip de continut are cele mai mari sanse de a deveni viral atat timp cat va straduiti sa-l creati in asa fel incat cei la care ajunge sa nu se poata abtine de la reactii, sa-l comenteze si sa-l distribuie prietenilor lor. Astfel reusiti sa aduceti brandul mai aproape de clientii potentiali, sa-i familiarizati cu ceea ce aveti de oferit sa-i faceti curiosi la ceea ce aveti de spus. Dezvoltare durabila. Gasiti modalitati prin care sa sa creati parteneriate durabile in vederea intatririi brandului si care sa va aduca venituri pe termen lung.  Lady Gaga s-a implicat in actiuni caritabile, ajutand victimele cutremurului din Haiti. Ea a donat 100% din veniturile pentru o zi realizate de magazinul sau online pentru victimele dezastrului din Haiti. Ce ne invata povestea de succes a brandului Lady Gaga?  Foarte simplu. Trebuie gasita reteta perfecta care sa atraga atentia si pastrarea cu sfintenie a acestei retete. Totusi, parca nu e chiar atat de simplu cum pare, nu? Mai jos, puteti urmari un studiu de caz, in format video despre brandul Lady Gaga si succesul sau, realizat de NewcastVivaKi. Vizionare Placuta!

Toate drepturile rezervate - LA TROMPETTE COMMUNICATION S.R.L.

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram